Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:28:24 GMT

بادمجان کلسترول بالای خون را کنترل می کند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۶۶۵۳

بادمجان کلسترول بالای خون را کنترل می کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ آیا می دانید مصرف عصاره بادمجان به مدت یک هفته و یک بار در ماه می تواند راهی عالی برای کنترل سطح کلسترول و پیشگیری از مشکلات گردش خون باشد؟! کاهش کلسترول بالا برای بسیاری از افراد یک چالش بزرگ محسوب می شود زیرا در حال حاضر یکی از رایج ترین مشکلات است.

علاوه بر این بهبود آن برای پیشگیری از انواع بیماری های قلبی عروقی مهم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قسمت از بهداشت و سلامت با این مورد آشنا خواهید شد. این داروی شگفت انگیز به شما این امکان را می دهد تا سطح کلسترول تان را به راحتی کاهش دهید.

کاهش کلسترول

کاهش کلسترول برای افرادی که می خواهند سالم باشند و داروهای مصرفی خود را که مجبور به استفاده از آن ها هستند کاهش دهند، یک هدف مهم محسوب می شود. با این حال برای رسیدن به این هدف باید تغییرات مهمی را در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

برخی غذا ها که در کنار بادمجان، می توانند در تعادل کلسترول مفید واقع شوند عبارتند از:

    سیر

    فندق

    کینوآ

    جو دوسر

    هویج

    کرفس

    آووکادو

    زنجبیل

    سیب

    گلابی

    کنگر

زنجبیل

استرس و کلسترول خون

یک رژیم غذایی مناسب و درمان های طبیعی اساس کاهش کلسترول و به طور کلی آزمایش خون است. با یک رژیم متنوع و کامل می توان با سایر اختلالات مرتبط با تری گلیسرید، گلوکز و اضافه وزن مقابله کرد.

با این حال نباید صدمه ای که استرس به بدن وارد می کند را دست کم گرفت زیرا علاوه براین آسیب، سبب افزایش کلسترول نیز خواهد شد که در این باره بادمجان کمک بسیاری خواهد کرد.

استرس

بادمجان غذایی باستانی است که حداقل از سال 2000 میلادی درآسیا مورد استفاده قرار گرفته است. گاها در جهان شهرت بدی نیز داشته است زیرا به دلیل آگاه نبودن مردم از نحوه استفاده آن سبب سوء هاضمه و سایر مشکلات شده است.

به همین دلیل تاکید می شود بادمجان را بصورت پخته و یا از عصاره آن استفاده کنید.

بادمجان حاوی مقدار زیادی آب و مقدار کمی ویتامین A، وB و C، مواد معدنی مانند فسفر، آهن، منیزیم و کلسیم است. کالری کمی داشته و پوست و دانه های آن حاوی مقادیر خوبی فیبر هستند.

کاهش چربی خون عصاره بادمجان داروی طبیعی رفع کلسترول خون

چنانچه در بخش بهداشت و سلامت نمناک اشاره شده است این دارو برای کاهش طبیعی کلسترول بسیار مفید است و همچنین یک درمان عالی برای کمک به کاهش وزن و دفع سموم از بدن نیز محسوب می شود.

توصیه می شود زمانی از عصاره بادمجان استفاده کنید که متوجه افزایش کلسترول خود شده اید به این ترتیب مجبور نخواهید بود بین این عصاره یا درمان دارویی یکی را انتخاب کنید.

بهترین دارو آن است که قبل از بروز مشکل بر پیشگیری متمرکز شود.

بادمجان چربی سوز

مواد لازم:

    پوست دو عدد بادمجان

    آب یک عدد لیمو

    دو لیوان آب (400 میلی لیتر)

نکته: بهتر است از بادمجان های ارگانیک استفاده کنید به این ترتیب این اطمینان حاصل می شود که پوست بادمجان فاقد سموم دفع آفات یا سایر مواد شیمیایی مضر برای بدن است.

طرز تهیه و نحوه استفاده:

ابتدا بادمجان ها را به خوبی بشویید و پوست آن ها را بگیرید. پوست را در کاسه ای همراه با آب لیمو و آب قرار دهید. روی ظرف را پوشانده و به مدت 24 ساعت صبر کنید. سپس مخلوط را از صافی رد کرده و در طی روز، جدا از وعده های غذایی خود بنوشید.

این دستور را هرروز تکرار کنید و به مدت یک هفته آن را بنوشید. برای کاهش کلسترول می توانید ماهی یک بار این درمان را انجام دهید.

پربیننده ترین زمان مناسب برای مسواک زدن آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۸/۲)​​ تشخیص کرونا با استفاده از یک روش شیرین دانشمندان به معجونی علیه پیری دست یافته‌ اند؟ واکسن کرونا در ایران فوتی داشت؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لاغری کاهش کلسترول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی

روابط عمومی بانک مرکزی با تشریح اقدامات این بانک برای کنترل نقدینگی، از کاهش قدرت خلق پول بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز خبر داد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به برخی ادعاها درباره مدیریت نقدینگی اعلام کرد: روند صعودی رشد نقدینگی و ثبت ارقام بی‌سابقه این متغیر در پایان سال ۱۳۹۹ و نیمه اول سال ۱۴۰۰ مسئله‌ای بس نگران کننده بود که تداوم آن می‌توانست اقتصاد کشور را با معضلات و مخاطرات گوناگونی مواجه سازد و ضمن افزایش نااطمینانی‌ها در تصمیمات خرد فعالان اقتصادی کشور، آثار مخربی بر متغیرهای کلان اقتصای به وجود آورد.

حال که حدود دو سال از آن مقطع نگران کننده گذشته است، ‎متغیرهای پولی کشور در وضعیت نسبتاً پایداری قرار گرفته‌اند و آمارها حاکی از تحقق اهداف بانک مرکزی در کنترل رشد نقدینگی و قرار گرفتن در محدوده‌های تعیین شده دارد.

مرور مسیر طی شده نشان دهنده آن است که نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی از ۴۲.۸ درصد در پایان مهرماه ۱۴۰۰ طی یک روند نزولی به ۳۱.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ و متعاقبا به ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

ارقام فوق به خوبی بیانگر توفیق بانک مرکزی در اجرای سیاست کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها و دستیابی به اهداف کنترل رشد کل‌های پولی و مدیریت رشد نقدینگی در محدوده هدف تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ (۳۰ درصد) و سال ۱۴۰۲ (۲۵ درصد) می‌باشد.

البته در سال ۱۴۰۳ نیز همچنان هدف کنترل رشد نقدینگی از طریق استفاده از مجموعه ابزارهای سیاست پولی از جمله کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد و بر این اساس هدف رشد نقدینگی ۲۳ درصد با دامنه نوسان مثبت و منفی ۲ درصد در راستای دستیابی به هدف مهار تورم تا نقطه مطلوب و نیز کمک به رشد اقتصادی تعیین شده است.

لازم به ذکر است که در دوره اخیر، بانک مرکزی توجه ویژه‌ای به کنترل ‎خلق پول بانک‌ها داشته و دستاورد مهم بدست آمده در زمینه کاهش رشد نقدینگی به طور مشخص از طریق تنظیم و اعمال جدی سیاست کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها حاصل شده است.

در این چارچوب، ‎بانک مرکزی در راستای کنترل رشد خلق پول بانک‌ها و موسسات اعتباری، در سال ۱۴۰۱ ضوابط ناظر بر کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها را تکمیل و اصلاح نمود و علاوه بر کنترل دارایی‌ها، کنترل بدهی‌های ترازنامه بانک‌ها (به ویژه بانک‌های ناتراز و ناسالم) را در دستور کار قرار داد.

همچنین در سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی در جهت دستیابی به هدف رشد نقدینگی تعیین شده با پیگیری جدی سیاست کنترل مقداری رشد ترازنامه بانک‌ها و موسسات اعتباری و جریمه بانک‌های متخلف از طریق افزایش نسبت سپرده قانونی و همچنین افزایش ۰.۵ واحد درصدی نسبت سپرده قانونی بانک‌های تجاری اقدامات موثری را در جهت کنترل و کاهش قدرت خلق پول بانکها و در نهایت کاهش رشد نقدینگی انجام داد.

در دی ماه سال ۱۴۰۲ نیز بانک مرکزی با هدف مدیریت رشد نقدینگی و اطمینان از تحقق اهداف تعیین شده در رابطه با کنترل کل‌های پولی اقدام به افزایش ۰.۵ واحد درصدی سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری نمود.

با توجه به مطالب ذکر شده و بررسی آمارهای مربوطه ملاحظه می‌شود که مدیریت رشد نقدینگی در اقتصادی کشور در دوره اخیر، در وضعیتی کاملا با ثبات و برخلاف ادعاهای مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها و افراد بوده است.

دیگر خبرها

  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین