Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@21:09:22 GMT

پوست پرتقال بخورید تا سرطان نگیرید!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۲۷۱۳

پوست پرتقال بخورید تا سرطان نگیرید!

آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از مردم زمانی که پرتقال و مرکبات مصرف می‌کنند پوست آن را کنده و دور می‌ریزند و تصور می‌کنند لایه بیرونی این میوه غیرقابل خوردن است. گرچه پوست پرتقال طعم تلخی دارد، اما می‌توانید آن را به سایر مواد غذایی افزوده و سپس مصرف کنید.

به گزارش ویوا گِلَم مگزین، کمتر کسی می‌داند که پوست مرکبات و به ویژه پرتقال سرشار از مواد مغذی و ضروری است که می‌تواند باعث تقویت بدن انسان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به مهمترین خواص پوست پرتقال می‌پردازیم:

ضد التهاب و خنثی کننده رادیکال‌های آزاد

بدن انسان به طور دائم با مواد مختلفی که می‌تواند به آن آسیب وارد کند، مواجه است. یکی از این مواد که به وفور در بدن وجود دارد رادیکال‌های آزاد است. همانطور که می‌دانید رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و DNA بدن آسیب وارد می‌کند و باعث بروز بیماری‌های مرگباری همچون سرطان، دیابت و التهابات مزمن می‌شود.

متخصصان می‌گویند برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد افراد باید مصرف آنتی اکسیدان‌ها را در رژیم غذایی خود افزایش دهند. خبر خوب این است که پوست پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان بسیار قوی به نام پلی متوکسی فلاون‌ها (polymethoxyflavones) است که می‌تواند به تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد پایان دهد.

تقویت کننده سیستم ایمنی

به مانند لیمو، پرتقال نیز یکی از منابع غنی از ویتامین C است. با این وجود، تنها مغز آب دار میوه نیست که حاوی این ویتامین است. متخصصان می‌گویند پوست پرتقال به وفور حاوی ویتامین C است. مصرف ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن حتی می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را نیز کاهش دهد. همچنین افراد با مصرف پوست پرتقال ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند که یکی دیگر از ویتامین‌های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است.

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی

تحقیقات نشان داده است مصرف پوست پرتقال برای سلامت قلب موثر است. پوست پرتقال دارای ترکیباتی به نام هسپردین و نوبیلتین است که باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند. همچنین این دو ماده با ایجاد ثبات در فشار خون و پایین آوردن سطح کلسترول بد خون، خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

تضمین سلامت ریه‌ها

امروزه جوامع صنعتی با مشکل بزرگی به نام آلودگی هوا مواجه هستند که با آسیب به ریه‌ها باعث بروز سرفه و تنگی نفس در افراد می‌شود. خوشبختانه یکی از خواص بی نظیر پوست پرتقال پاکسازی و تقویت ریه هاست. در حقیقت ترکیبات موجود در پوست پرتقال باعث شکسته شدن و خروج آسان مخاط از ریه‌ها و تصفیه این اندام می‌شود.

از دیگر خواص پوست پرتقال می‌توان به تقویت سیستم گوارشی اشاره کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پرتقال سرطان تقویت سیستم ایمنی رادیکال های آزاد سیستم ایمنی پوست پرتقال تقویت سیستم ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز نخود فرنگی علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه کوچکی از مواد مغذی هستند که دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشند. برخی افراد علاقه ای به خوردن آن ندارند، اما باید بدانند که حتما در ذائقه خود باید تغییر ایجاد کنند. نخود فرنگی دارای آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین، لیسین و بسیاری از مواد مغذی مهم مانند پروتئین ها، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته و چربی ها است. نخودفرنگی از محدود حبوباتی است که هم بصورت خام و هم پخته، جزء سبزیجات تازه محسوب می گردد. در مطلب قبلی خواص نخود فرنگی را کامل گفتیم و حالا در این بخش اثر این نخودهای سبز کوچک را در لاغری و کاهش وزن بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

افرادی که در فصل گرما کمتر آب می‌خورند بخوانند

کاهش وزن با نخود فرنگی؟

افزایش وزن و تغییر سایز به دلیل سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای پرچرب و کالری به وجود می آید. برای تغییر در رژیم غذایی بهتر است انواع مختلف غذاها را دریافت کنید، نخودفرنگی یکی از مواد غذایی مهمی است که در کاهش وزن موثر است. نخودفرنگی به طور طبیعی یک ماده غذایی کم کالری، کم چرب، حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. به طور کلی هر فنجان نخودفرنگی حاوی ۱۳۴ کالری است اما فیبر بالایی دارد، به همین دلیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است. اگر مایل به کاهش وزن خود هستید، سوپ سبزیجات خود را با افزودن نخودفرنگی تکمیل کنید. این سوپ با فیبر و پروتئین بسیار، احساس سیری در شما ایجاد کرده و جلوی اشتهای شما را می گیرد. این سوپ را قبل از غذای اصلی میل کنید تا غذای کمتری بعد از آن مصرف نمائید. زیرا این سوپ حجم زیادی از معده شما را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

مواد مغذی نخود فرنگی

سه چهارم فنجان نخود فرنگی دارای ۱۰۰ واحد کالری است، مقدار پروتئین آن از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی بیشتر است. هر فنجان نخود فرنگی ۸ گرم فیبر و ۲۸ درصد فیبر مورد نیاز روزانه را تامین می کند. بسیاری از افراد فیبر کافی در طول روز مصرف نمی کنند، که می توانند با افزودن نخودفرنگی به غذای خود، فییبر مورد نیاز را دریافت کنند.
علاوه بر فیبر و پروتئین منبع مناسبی از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.

آیا مصرف نخود فرنگی، موجب چاقی می شود؟

تحقیقات بخش سلامت دانشگاه هاروارد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن ارتباطی وجود دارد. به طوری که نخودفرنگی را نیز یکی از عوامل افزایش وزن می دانند. در این مطالعه از اطلاعات یک پرسشنامه تغذیه ای استفاده شد که خطاهای محاسباتی داشت. این که بدانیم چه غذایی را در باید در کنار این سبزیجات استفاده کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

با اینکه تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز ثابت می نماید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228762 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی