Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه آبرسانی به چهار شهر گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مجلس به سرانجام رسیدن پروژه‌های پیر و ناتمام بوده و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اولویت‌های بندی پروژه‌های نیمه تمام با توجه به نیاز مردم برای مسئولان دولتی و مجلس ضروری است، عنوان کرد: در تخصیص حق‌آبه کهگیلویه از سد مارون کوتاهی شده و البته ناگفته نماند باید قبل از احداث سد باید حق‌آبه شهرستان مشخص می‌شد.

نادران خاطرنشان کرد: این موضوع را در مجلس بررسی می‌کنیم طرح چه ملی چه استانی سازمان برنامه و بودجه باید پیگیر باشد هر کاری لازم باشد برای تخصیص حق‌آبه انجام خواهیم داد. پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده پس از گذشت ۵۲ ماه تنها ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از گذشت این همه سال این پروژه حیاتی هنوز هم به نیمه راه نرسیده و زمان بهره‌برداری از این طرح همچنان نامعلوم است.

در سال‌های گذشته شهر‌های دهدشت، سوق، چرام و لنده به خاطر کمبود بارندگی‌ها دچار تنش آبی شده و تابستان‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و این تنش آبی همچنان وجود دارد، بر این اساس و به خاطر برطرف کردن مشکل تنش آبی و جبران کمبود آب، پروژه آبرسانی به این چهار شهر از طریق سد کوثر در اردیبهشت ۹۶ کلنگ‌زنی شده و براساس برنامه زمان‌بندی شده قرار بود تا سال ۱۴۰۰ به طور کامل به بهره‌برداری برسد، اما علی‌رغم تمامی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه هنوز حتی به نیمه راه خود نرسیده است.

پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستا‌های اطراف با جمعیت ۲۴۰ هزار نفر شامل ۱۵۳ هزار نفر شهری و ۸۷ هزار نفر روستایی با هدف تامین ۱۶ میلیون و ۹۴۰ هزار مترمکعب کلنگ‌زنی شده است. در این طرح در مجموع ۱۷ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ۸۶۰ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ۳۴۵ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز داشته باشد.

پروژه آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در سه قطعه شامل قطعه اول از تصفیه‌خانه خیرآباد تا مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی تپه نورالشهدا دهدشت به طول ۲۸ کیلومتر و دارای ۵ مخزن با مجموع ظرفیت ۴۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و شامل سه ایستگاه پمپاژ بوده که یکی از این مخازن احداث شده و دو مخزن در حال احداث هستند، قطعه دوم از تپه نورالشهدا دهدشت به طرف شهر سوق و لنده به طول ۲۴ کیلومتر که حدود ۱۲ کیلومتر از این مسیر خاکبرداری شده و قطعه سوم آن از تپه نورالشهدا به سمت چرام و روستا‌های در طول مسیر به طول ۲۳ کیلومتر بوده که در این قطعه هنوز هیچ کاری صورت نگرفته است.

قطعه اول این پروژه به طول ۲۸ کیلومتر در واقع بخش اصلی پروژه محسوب شده و حدود ۶۵ درصد از حجم کل پروژه را شامل می‌شود و شامل ۱۳ کیلومتر لوله ۹۰۰ میلی‌متر و نیز ۱۵ کیلومتر لوله هزار میلی‌متر است که از این میزان تاکنون فقط ۱۰ کیلومتر از لوله هزار میلی‌متر اجرا شده است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آبرسانی روستایی پروژه آبرسانی چرام و لنده چهار شهر حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی امروز جمعه هفتم اردیبهشت در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد