Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:16:48 GMT

توسعه گردشگری اولویت مهم استاندار سمنان است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۰۲۷۸

توسعه گردشگری اولویت مهم استاندار سمنان است

گروه استان‌ها- امروز در تمامی دنیا گردشگری به‌عنوان یک صنعت محسوب شده و همه برای رونق اقتصادی از ظرفیت مهم این بخش استفاده می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بی تردد گردشگری نقش بسیاری مهمی در رونق اقتصادی کشور و همچنین معیشت مردم محلی دارد که باید از آن بهره گرفت.

حضور مسافران و گردشگران در اقتصاد منطقه‌ای که به‌عنوان مکان گردشگری معرفی شده بر کسی پوشیده نیست، این گردشگران با حضور در این منطقه پول خرج کرده و به اقتصاد مردم کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای زیادی در دنیا از صنعت گردشگری سالانه گردش ملالی زیادی دارند در این کشورها صنعت گردشگری بخشی مهم در اقتصاد است.

توجه به صنعت گردشگری این روزها باید در همه کشورها مدنظر باشد و باید دولت‌ها تلاش کنند از تمامی ظرفیت‌های گردشگری خود بهره بگیرند.

ایران کشوری با جاذبه‌های گردشگری بسیار است اما آن‌چنان‌که باید این ظرفیت‌ها به‌خوبی معرفی نشده است اگر این روزها با شیوع بیماری کرونا نیز خسارت زیادی به بخش گردشگری وارد شده است اما در مجموع نباید از فواید این صنعت در رونق اقتصادی غافل بود.

در این میان استان سمنان نیز یکی از استان‌های با جاذبه و داری پتانسیل گردشگری در کشور است که متأسفانه آنچنان که باید و شاید این ظرفیت‌ها به‌خوبی معرفی نشده است.

همیشه و با تغییر دولت‌ها و همچنین استانداران از گردشگری به‌عنوان اولویت نام برده شده است اما همچنان تا امروز اقدام قابل‌توجهی در این حوزه صورت نگرفته است چرا که این استان همچنان تنها یک معبر برای عبور مسافران است.

استاندار سمنان از روزی که در این استان مستقر شده بارها درباره توسعه صنعت گردشگری و استفاده از پتانسیل‌های این بخش صحبت کرده است.

برنامه‌ریزی برای توسعه شهر نمونه گردشگری بسطام انجام شده است

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان اظهار داشت: در سفر مقام معظم رهبری به استان سمنان که در آبان ماه سال 85 صورت گرفت معظم له به بسیاری از پتانسیل‌های استان سمنان به‌ویژه در بخش گردشگری اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان 865 اثر ثبت شده میراث فرهنگی دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در این استان دو شهر نمونه گردشگری وجود دارد از شهر بسطام به‌عنوان یکی از این شهرها نام برد و افزود: برای توسعه گردشگری این شهر برنامه‌ریزی در حال انجام است و باید با اقدامات مناسب از ظرفیت گردشگری بسطام بهره گرفت تا مردم این منطقه از این ظرفیت کسب درآمد کنند.

طرح‌های گردشگری زودبازده هستند

استاندار سمنان با اشاره به مزایای پروژه و طرح‌های گردشگری گفت: این طرح‌ها بسیار زودبازده و همچنین از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه است.

سمنان علاوه بر گردشگری در تاریخی مذهبی و طبیعی در زمینه ز پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده نیز از استان‌های مطرح است که می‌تواند از این حوزه هم جذب گردشگری داشت باشد کما اینکه بسیاری از این کشورها در این حوزه سالانه درآمد ارزی بسیاری دارند.

اما همه این‌ها نیازمند معرفی ظرفیت‌ها در تمامی بخش‌ها است و یکی از اقدامات مهم برای به حرکت درآوردن چرخ اقتـصادی در اکوتوریـسم نیز شناسـایی و معرفی قابلیت‌ها این حوزه است.

گردشگری همدان نیازمند برنامه راهبردی استظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان در راستای تبلیغات ملی شناسایی شودلزوم توجه به توسعه گردشگری مذهبیتنوع‌بخشی، راهکار توسعه گردشگری شهری

اگر چه امروز با وجود ویروس منحوس کرونا صنعت گردشگری با رکود مواجه است اما با رخت بر بستن ویروس و تمام شدن پاندمی کرونا باز هم سفرها آغاز می‌شود و گردشگری جان می‌گیرد پس باید از فرصت امروز برای معرفی ظرفیت‌ها بهره گرفت و همچنین زیرساخت‌های لازم را نیز برای حضور گردشگر فراهم کرد.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار سمنان توسعه گردشگری صنعت گردشگری استان سمنان ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از خانه‌های تاریخی است.

مرتضی صفری ۱۱ اردیبهشت ماه در ادامه سفر جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ارومیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی، فنی و عمرانی در سطح استان در حال اجرا است، اظهارکرد: آذربایجان غربی با داشتن ۱۸۰۹ اثر ثبت ملی و جاذبه‌های طبیعی بکر در تقویت زیرساخت‌ها و معرفی داشته‌ها برای جذب گردشگر، باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و عقب‌ماندگی ساختاری خود را در این زمینه جبران کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: اعتبار این اداره‌کل در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۰ در تخصیص رشد ۵ برابری داشته است و با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان پول نقد برای اجرای پروژه‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و ۸۰ پروژه در حال اجراست.

وی با ابراز تاسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته ادامه داد: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان اولین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بناهای تاریخی ارومیه و دانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری گفت: تعدادی از بناهای تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی را برعهده دارد که متاسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بناهای با ارزش استان در حال تخریب است و برای حفاظت آنها، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بناها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بناها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه هدایت تحویل، مرمت و کاربری مناسب برای آن تعریف شد کار مرمت خانه انصاری ارومیه نیز از دو هفته پیش آغاز شده و مرمت مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه نیز با جدیت انجام شده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری رسیده و تبدیل به موزه ورزش، تاریخ و مدرسه می‌شود، خانه گردشگری ارومیه نیز پس از مرمت تبدیل به موزه فرش خواهد شد.

صفری گفت: راه‌اندازی این موزه‌ها نقش مهمی در توسعه گردشگری و افزایش مدت ماندگاری گردشگران در ارومیه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به مرمت مسجد جامع ارومیه اظهارکرد: در سال ۲۰۲۵ پرونده مساجد جامع کشور برای ثبت جهانی در یونسکو مطرح خواهد شد که باید همگی تلاش کنیم تا اقدامات مرمتی و ساماندهی این مسجد انجام شود و مسجد جامع ارومیه نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار بگیرد و برای این امر نیاز است شکل تاریخی مسجد به طور کامل احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر۴.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز بازگردانده می‌شوند
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴