Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:25:51 GMT

نگاه چپ روزنامه فرانسوی به اروپا!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۱۷۰۴

نگاه چپ روزنامه فرانسوی به اروپا!

حذب سوسیال دموکرات در اروپا، شورش در نیجریه و ناامنی در میانمار از جمله سوژه های امروز روزنامه های جهان اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ در شرح مهمترین عناوین روزنامه های دوشنبه ـ ۳ آبان ماه ـ  آورده است:

آزمون بزرگ


اکونومیست، روزنامه انگلیسی نوشت: ضربه ای به پرچم شیشه ای نیجریه خورده و آن را ده ها تکه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روی جلد هفته نامه اکونومیست است. مقاله از اوضاعی می گوید که خبر از شورش می دهد و از دزدی و راهزنی و تجزیه که نیجریه را تهدید می کند. این بزرگ ترین  کشور آفریقایی پس از گذشت پنجاه سال از جنگ داخلی در آستانه بزرگ ترین آزمون قرار گرفته است. در همان آستانه استقلال نیجریه، در یکپارچه ماندن نیجریه تردید بود. سرزمینی که خانه بیش از دویست و پنجاه قوم است. آنگاه کودتا از پس کودتا سرگرفت. کشوری با پرصداترین دموکراسی در آفریقا.


گردش به چپ اروپا


لوموند، روزنامه فرانسه، نگاهی به چپ در اروپا دارد. این روزنامه می نویسد: از سال ۲۰۱۵ سوسیال دموکرات به کشورهای همسایه مان راه یافت و این امید را داد که قاره ما، به چپ، گرایش خواهد داشت. همچنان که فرانسه، داشته است. سوسیالیست های جوان می کوشند از میان خاکسترهای مانده سر درآورند. همچنان که پیش تر حزب های سوسیالیستی، از مدار خارج شده اند.


کاروان قساوت


ال موندو، روزنامه اسپانیایی نوشت: سازمان ملل متحد نگران است که تجمع نیروهای میانمار در ایالت های شمالی، ممکن است، نشانه قساوت و حمله های سربازان به روهینگیایی ها باشد. تام اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد میانمار، این را می گوید و اینکه، جهان به انتظار بی رحمی گسترده ای در میانمار باشد. عکس خبرگزاری رویترز از حرکت کاروان نظامی، خبر از این هراس و هشدار می دهد. بیش از یک هزار و صد غیرنظامی از پناهجویان در حمله خونین سربازان میانمار کشته شده اند.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:


کاشفان آمریکا


ژورنال نیچر نوشت: توفان خورشیدی می گوید، وایکینگ ها هزار سال پیش در آمریکای شمالی، مستقر شده اند. چوب های مانده از بناها در نیوفاندلند نشان می دهند، وایکینگ ها چهارصد و هفتاد و یک سال، پیش از کریستف کلمب، پا به خاک آمریکای شمالی گذاشته اند. وایکینگ ها، یک هزاره، پیش از کریستف کلمب، از اقیانوس اطلس گذشته و به دنیای تازه رسیدند. نیوفاندلند در کانادا این را شهادت می دهد. داستانی که صدها سال پیش، تاریخدانان به گونه شفاهی روایت کرده اند. می گویند، وایکینگ ها به رهبری «لیف اریکسون» نخستین اروپایی هایی بودند، که از اقیانوس اطلس گذشته و سیاره زمین را دور زده، پا به خاک آمریکا گذاشته اند. «لیف خوشبخت»، «پسر» و «اریک قرمز» پا به خاک قاره آمریکا گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلبرت کوچویی نگاهی به روزنامه های جهان وایکینگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم

دانشجویان فرانسوی به جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اعتراض کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

به نقل از راشاتودی، پلیس فرانسه دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را متفرق کرد. با این حال دانشجویان معترض اعلام کردند به تحصن خود در دانشگاه ادامه می دهند.

دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه خواستار محکومیت این رژیم و قطع روابط با آن شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که دراین تجمع دانشجویانی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ در غزه حضور داشتند. این دانشجویان از رئیس‌جمهور فرانسه خواستند تا با فشار بر تل آویو برای آتش‌بس در غزه تلاش کند.

تجمعی اعتراضی هم در دانشگاه ساینس پو، که امانوئل ماکرون از آن فارغ التحصیل شده، برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مایک منیان و تردید در مورد آینده‌اش در میلان
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • ورود پلیس ضدشورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس | فیلم
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • ۲ ورزشکار و یک مربی قبل از ژوزه مورایس در ایران مسلمان شدند
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم