Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:55:11 GMT

زنان جامعه اسلامی باید مطالبه گر باشند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۱۷۳۶

زنان جامعه اسلامی باید مطالبه گر باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد در کرسی آزاد اندیشی مسائل زنان در حوزه دینداری و نقش آفرینی در حکومت اسلامی اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف دینی به ویژه به منظور اوج گیری اهداف مدنظر در گام دوم انقلاب اسلامی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، کارگاه های رشد و تعالی زنان در جامعه و بیان مشکلات و تنگناها و کاستی ها از ضروریات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای تحقق گام دوم انقلاب نیازمند پرداختن به مباحث تربیتی مورد نیاز خانواده ها، تبیین حقوق و جایگاه زن و همچنین تحقق فرزندآوری و افزایش جمعیت به عنوان مطالبه جدی مقام معظم رهبری هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه زنان جامعه اسلامی باید مطالبه گر باشند، تصریح کرد: تقویت روحیه مطالبه گری بیانگر رشد و تعالی جامعه زنان است. در گام دوم انقلاب اسلامی، زنان جامعه ما باید در موضوعات مختلف مطالبه گر باشند و به دنبال یافتن پاسخی برای پرسش هایی باشند که در ذهن شان دارند.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه باید زمینه و فرصتی برای پاسخگویی به سوالات قشر زنان در جامعه فراهم شود، ابراز داشت: اساتید در رشته های مختلف باید با حضور در مجامع زنان، پاسخگوی سوالات و شبهاتی باشند که توسط دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در ذهن زنان ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: شبکه های ماهواره ای دشمن سال‌ها است که در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی از قبیل حجاب، پوشش، خانواده، تربیت فرزند و … شبهاتی را در اذهان عمومی به ویژه زنان القاء کرده اند و با طرح مباحث مختلف درکرسی های خود به دنبال القای ناکارآمدی نظام انقلاب اسلامی و عدم توانایی آن در پاسخگویی به نیازهای زنان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: این در حالی است که مبانی انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر گفتمان ولایت و اصول قرآن کریم است و با بهره گیری از این مبانی محکم، پاسخگوی ده ها و حتی صدها شبهه در حوزه های مختلف خواهیم بود.

انصاری راد با بیان اینکه به منظور تحقق رشد و شکوفایی فکری و اندیشه ای می بایست نشست ها، جلسات و کارگاه ها را با محتوا مدیریت و تقویت شود، افزود: عصر برگزاری کارگاه های آموزشی به سبک و شیوه سابق سپری شده و باید با برگزاری نشست ها و کارگاه ها به سبک نوین، واقعیت و حقایق عینی پیگیری و پاسخ داده شود.

وی تاکید کرد: زنان جامعه اسلامی اعم از اهل تسنن و تشیع باید بیش از پیش در کنارهم باشند و بر اساس آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» به عنوان یک اصل مشترک، باید با تبیین و احصاء مسائل پاسخ مناسبی برای آن بیابند.

کد خبر 5335767

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری تبلیغات اسلامی هرمزگان زنان ویروس کرونا هفته وحدت اردبیل بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا مجلس شورای اسلامی گرگان سیدابراهیم رئیسی انقلاب اسلامی زنان جامعه کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه نخبگان در رفع مسائل نهاجا نقشی بی بدیل دارند، گفت: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از  ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم، پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیل دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند؛ زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.
وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی