Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت مهاجران و پناهجویان در مرز‌های اروپا در حالی بدتر می‌شود که اتحادیه اروپا همچنان در موضع سکوت به سر می‌برد. خبرگزاری میزان – دستکم ۸ مهاجر در روز‌های اخیر در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا جان خود را از دست داده اند؛ جایی که پناهجویان، پناهندگان و مهاجران در هفته‌های اخیر در شرایط به شکل فزاینده وخیمی گرفتار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و jacobinmag»، جان هزاران مهاجر در مرز بلاروس، لتونی، لیتوانی و لهستان با اتحادیه اروپا در معرض خطر است و انجام نشدن اقدام‌های فوری با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال، می‌تواند سرعت وخامت شرایط را تشدید کرده و فاجعه‌های مهاجرتی را رقم بزند.   در واقع، مهاجران و پناهجویان نه در مرز‌های کشور‌ها شرق اروپا بلکه در بن بستی سیاسی گرفتار شده اند؛ چرا که این مناطق و افراد مذکور به محلی برای تقابل‌های سیاسی تبدیل شده که در برخی موارد مسلح کردن مهاجران را در پی داشته است.   وضعیت در بلاروس هولناک‌تر است؛ زیرا بلاروس از ابزار مهاجران و پناهجویان برای تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا به دلیل اعمال تحریم علیه خود استفاده می‌کند؛ البته لیتوانی مهاجران را از طریق زدن برچسب «مهاجران اقتصادی» یا «پناهنده‌های غیر معتبر»، اخراج می‌کند.   ترکیه، یونان و ... نیز از این قاعده مستثنا نیستند؛ پیامد‌های چنین رویکرد‌هایی نیز فقط دامنگیر مهاجران و پناهجویان می‌شود.   مهاجران و پناهجویان گرفتار شده در مرز‌های بلاروس، لتونی، لیتوانی و لهستان، عمدتا از کشور‌های افغانستان، کنگو، کامرون، بورکینا فاسو، نیجر، چاد و... هستند؛ آن‌ها امکان دسترسی به پناهندگی را ندارند، سرپناه مناسب و منابع امن آب و غذا ندارند، دسترسی به امکانات پزشکی به هیچ عنوان در این مناطق قابل تصور نیست. بیشتر بخوانید: موج برخورد‌ها با مهاجران و پناهجویان در مرز‌های اروپا وضعیت بحرانی مهاجران در مرز‌های اروپا بازداشت‌های دسته جمعی، اخراج دسته جمعی، اسکان در شرایط تحقیرآمیز، مواجهه با پیامد‌های بیگانه هراسی و رد درخواست پناهندگی، سناریو‌های نه چندان مخاطره آمیز در برابر مهاجران و پناهجویان گرفتار در مرز‌های کشور‌های اروپای شرقی با اتحادیه اروپا هستند.   گزارش‎ها نشان می‎دهند که مهاجران و پناهجویان مذکور، بر اثر خستگی و هیپوترمی «سرمازدگی» جان خود را از دست می‌دهند.   گروه‌های حقوق بشری وضعیت مهاجران و پناهجویان در مرز کشور‌های اروپایی را مصداق شکنجه و دیگر رفتار‌های و مجازات‌های ظالمانه و تحقیرآمیز توصیف کردند که ناقض حقوق انسانی است.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل اتحادیه اروپا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تحولات بین الملل اتحادیه اروپا حقوق بشر مهاجران و پناهجویان اتحادیه اروپا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیگانه هراس خواندن ژاپن و هند،‌ آن‌هم از سوی جو بایدن غافلگیرکننده بود؛ چرا که دولت او از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۲۱ همواره بر تقویت روابط با این دو کشور تأکید کرده است. 

بایدن که پیش‌تر اتحاد با ژاپن را به‌ویژه در مورد امنیت جهانی «اتحادی ناگسستنی» دانسته بود، در اظهارات اخیر خود با مقایسه اقتصاد دو کشور هند و ژاپن با چین و روسیه، دلیل شرایط بد اقتصادی این کشورها را عدم پذیرش مهاجران خوانده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در هتلی که عمده اهداکنندگان آن آسیایی-آمریکایی بودند گفت که اقتصاد ایالات‌متحده «به خاطر شما و بسیاری دیگر» در حال رونق است، چون ما «پذیرای مهاجران هستیم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا