Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:41:06 GMT

دو نظامی ترکیه در شمال عراق کشته و زخمی شدند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۵۵۰۸

دو نظامی ترکیه در شمال عراق کشته و زخمی شدند

به گزارش ایرنا، منابع عراقی امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر به نقل از بیانیه وزارت دفاع ترکیه نوشتند که این دو نظامی در منطقه عملیات پنجه تندر در شمال کشور عراق علیه عناصر «پ ک ک» (حزب کارگران کارگزان کردستان) کشته و زخمی شدند.

بر پایه این گزارش، بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای توسط عناصر پ‌ ک‌ ک در منطقه عملیات پنجه تندر در شمال عراق، یک سرباز کشته و سرباز دیگر زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه در آوریل گذشته همزمان عملیات «پنجه تندر» و «پنجه عقاب» را برای تعقیب عناصر پ ک ک در مناطق «متینا» و «افشین باسیان» اقلیم کردستان عراق آغاز کرده است.

دور تازه حملات آنکارا به شمال عراق از زمین و هوا علیه پ ک ک از خرداد سال گذشته (۹۹) آغاز شده است و در این مدت صدها نفر از دو طرف کشته شده اند.

دولت عراق در این مدت بارها به علت نقض حاکمیت سرزمینی این کشور به ترکیه اعتراض کرده است، اما با این وجود عملیات نظامی آنکارا همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

از سوی دیگر، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه گذشته  ( ۲۱ اکتبر)، لایحه تمدید اختیارهای اعطایی به او برای انجام عملیات نظامی در سوریه و عراق به مدت دو سال دیگر را به پارلمان این کشور ارائه کرد.

اردوغان در این لایحه در باره آنچه خطرها و تهدیدهایی امنیت ملی ناشی از درگیری ها و تحولات موجود در مرزهای جنوبی ترکیه، خوانده ،  هشدار داده است. 

در این لایحه آمده که پ ک ک و دیگر گروه های مرتبط با آن، همچنان به فعالیت های تجزیه طلبانه خود در سوریه ادامه می دهند و ترکیه در راستای منافع ملی و قانونی با هدف امنیت خود دست به عملیات نظامی در شمال عراق و سوریه خواهد زد.

پارلمان ترکیه اکتبر ۲۰۱۴ در پی ساعت ها بحث و جدل اختیار انجام عملیات نظامی در عراق و سوریه و خارج از مرزهای این کشور را به اردوغان واگذار کرد.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان سوریه وزارت دفاع ترکیه عراق کردستان عراق ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان سوریه وزارت دفاع ترکیه رجب طیب اردوغان سوریه وزارت دفاع ترکیه عراق کردستان عراق ترکیه عملیات نظامی شمال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی