Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد جولیان آسانژ گفته که گزارش رسانه‌ای درباره اینکه سیا توطئه قتل یا ربودن وی را داشته، یک تغییر دهنده بازی در تلاش‌های آسانژ علیه استردادش از انگلیس به آمریکا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های آمریکایی قرار است علیه اقدام قاضی انگلیسی در رد درخواست واشنگتن برای استرداد جولیان آسانژ، موسس وبسایت ویکی لیکس دادخواست صادر کنند؛ آسانژ به ۱۸ فقره جرم شامل نقض قانون جاسوسی متهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه گذشته میلادی پایگاه خبری یاهو گزارش کرد که مقام‌های سیا گزینه‌هایی را برای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای رسیدگی به مساله آسانژ وقتی که او در سفارت اکوادور در لندن بود، مطرح کرده بودند که شامل ربودن یا قتل وی می‌شد.

یکی از سخنگوهای سیا از ارائه جزئیات یا اظهارنظر در این باره امتناع کرد.

استلا موریس، نامزد آسانژ گفت: این گزارش یک تغییر دهنده بازی در آن چیزی است که دارد اتفاق می‌افتد، چون نشان دهنده ماهیت واقعی و اصل دقیق جرم انگاری علیه جولیان آسانژ است.

ویکی لیکس در پی انتشار و افشای هزاران مورد از اسناد محرمانه دولتی آمریکا در ۲۰۱۰ جهانی شد و کمی بعد،‌ سوئد با مطرح کردن پرونده اتهام و آزار جنسی خواستار استرداد آسانژ از انگلیس شد اما وقتی آسانژ در این پرونده شکست خورد، در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن گریخت و درخواست پناهندگی داد.

وی در نهایت در آوریل ۲۰۱۹ توسط نیروهای پلیس لندن از سفارت اکوادور خارج شد و به اتهام نقض شرایط وثیقه به زندان افتاد.

موریس گفت، یک قاضی انگلیسی در چهارم ژانویه سال جاری میلادی درخواست‌های آسانژ را درباره اینکه این پرونده سیاسی و نقض آزادی بیان است،‌ رد کرد و آسانژ گناهکار شناخته شد، زندگیش در معرض خطر واقعی قرار گرفت و اکنون در یک زندان فوق امنیتی و در انزوای کامل حبسش را می‌گذراند. این شرایط باعث شد تا او دو بار دست به خودکشی بزند.

وکلای آمریکایی به دنبال به چالش کشیدن حکم علیه درخواست این کشور در استرداد آسانژ هستند.

نامزد آسانژ با اعلام اینکه نتایج به سرعت اعلام نمی‌شود، گفت: این روند بایستی سریع صورت گیرد چون موسس ویکی لیکس تابستان سال آتی میلادی یا مسترد می‌شود یا ممکن است این روند چندین سال طول می‌کشد. هر دو روند ترسناک هستند.

جلسه رسیدگی به دادگاه آسانژ روز چهارشنبه در انگلیس آغاز می‌شود. اگر وی در آمریکا محکوم شود، با حداکثر ۱۷۵ سال زندان روبرو می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جولیان آسانژ افشاگر ویکی لیکس قتل آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می کند

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

کد خبر 848644 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) خبر مهم فراجا

دیگر خبرها

  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید