Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز در مراسم گشایش اولین دوره مجلس شورای قطر که براساس انتخابات شکل گرفت، به اصول سیاست خارجی کشورش پرداخت و گفت: "ما روابط خوبی با همه کشورهای جهان با تمرکز روی همپیمانان منطقه ای و بین المللی خود داریم".

وی افزود: روابط برادارانه و جبر تاریخی و جغرافیایی  ما را وادار می کند که شورای همکاری را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر قطر گفت: ما براساس اصول راسخ خود به عدالت در روابط بین الملل حرکت می کنیم؛ بدون اینکه هویت عربی و اسلامی خود را انکار کنیم.

وی افزود: ما بر گذر از اختلاف در شورای همکاری از طریق گفت وگو پافشاری کردیم و برای تحکیم وفاق تحقق یافته در اجلاس سران "العلا" تلاش می کنیم.

امیر قطر همچنین به بحران افغانستان و سیاست کشورش در این ارتباط اشاره و تصریح کرد که از قطر در چارچوب بحران افغانستان مثبت یاد می شود زیرا دوحه سیاست میانجیگری به جای جنگ  را برگزید.

در اولین دوره برگزاری انتخابات مجلس شورای قطر که دهم مهرماه گذشته در ۳۰ حوزه برگزار شد، ۲۵۴ نامزد از جمله ۲۸ زن برای کسب ۳۰ کرسی از مجموع ۴۵ کرسی به رقابت پرداختند.

۱۵ کرسی باقیمانده را «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تعیین می کند.

مبارزات انتخاباتی نامزدها از اواسط سپتامبر(شهریور) به مدت دو هفته آغاز شد و روز جمعه نهم مهرماه گذشته یک روز قبل از شروع رای گیری به پایان رسید.

بر اساس شرایط قانون انتخابات قطر، دارندگان ملیت قطری که به قبل از سال ۱۹۳۰ برمی گردد اجازه شرکت در این انتخابات را داشتند.

میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای قطر بیش از ۶۵ درصد اعلام شد.

از جمله وظایف مجلس شورای قطر می توان به پیشنهاد قوانین، تصویب بودجه و رای اعتماد به وزیران اشاره کرد، اما در شرایط خاص می توان همه تصمیمات را با فرمان امیر این کشور لغو کرد.

اولین انتخابات قطر در سال ۱۹۹۹و برای شهرداری های این کشور برگزار شد.

برچسب‌ها قطر افغانستان مشارکت انتخاباتی شورای همکاری خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر افغانستان مشارکت انتخاباتی قطر افغانستان مشارکت انتخاباتی شورای همکاری خلیج فارس مجلس شورای قطر شورای همکاری امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 در هر نقشه تاریخی که بنگرید، نام خلیج فارس به زبان‌های مختلف بر آن نقش بسته است. در این ویدیو شماری از نقشه‌های تاریخی مرور شده که تاریخ کهن این نام و حاکمیت تاریخی ایران بر این آبها را یادآور می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است