Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:58:38 GMT

کاهش ۲۵ درصدی تلفات غرق شدگی در لرستان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۶۳۳۸

کاهش ۲۵ درصدی تلفات غرق شدگی در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست پزشکی قانونی لرستان از کاهش ۲۵ درصدی تلفات غرق شدگی در استان خبر داد.

دکتر محمدرضا فارسی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در نیمه اول امسال هشت نفر فوتی بدلیل حوادث ناشی از کار در مراکز پزشکی قانونی لرستان مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

وی گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تلفات حوادث ناشی از کار پنج  نفر گزارش شده، سه نفر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد: همه موارد تلفات حوادث ناشی از کار طی شش ماهه نخست امسال و مدت مشابه سال گذشته مرد بوده‌اند.

فارسی‌نژاد یادآور شد: در  نیمه اول امسال آمار مصدومین ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان ۳۳۸ مورد گزارش شده که از این تعداد ۳۳۲ نفر مرد و شش نفر زن هستند.

وی بیان کرد: آمار مصدومین حوادث کار نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۳۶ نفر شامل (۳۲۸ نفر مرد و ۸ نفر زن) گزارش شده، نیم درصد افزایش داشته است.

سرپرست پزشکی قانونی لرستان اضافه کرد: تلفات غرق شدگی نیمه نخست امسال، ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

فارسی‌نژاد افزود: تعداد تلفات ناشی از غرق شدگی شش ماهه نخست امسال در استان، ۲۱ نفر بوده که از این تعداد ۱۹ نفر مرد و ۲ نفر زن گزارش شده است.

وی تصریح کرد:  این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار تلفات غرق شدگی ۲۸ نفر (شامل ۲۵ نفر مرد و ۳ نفر زن) گزارش شده است، کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرگ براثر غرق شدگی غرق شدگی حوادث ناشی از کار پزشکی قانونی لرستان تلفات غرق شدگی مدت مشابه سال گزارش شده نفر مرد نفر زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، گفت: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می‌بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

سیدمحمد شعاعی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزاردهنده و هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است. برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات موثر باشد.

او افزود: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد