Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب حمایت‌های مادی و معنوی جهت حوزه تحقیق و پژوهش را از اولویت‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: با توجه به زیرساخت‌های بسیار مهم ایجاد شده از گذشته و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه تلاش خواهیم کرد جایگاه و رتبه تحقیق و پژوهش دانشگاه را در سطح کشور ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید غیور مبرهن با بیان اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد فردی آموزشی و پژوهشی است که کاملا با مقوله پژوهش آشنایی دارد، خاطرنشان کرد: در جلساتی که با رییس دانشگاه و معاون توسعه مدیریت و منابع برگزار شد، در خصوص جذب منابع مالی اختصاصی و اختصاص ردیف‌های بودجه خاص پژوهشی بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد تا منابع تثبیت شده‌ای برای پژوهش اختصاص داده شود تا نگران مسائل مالی در این حوزه نباشیم.

وی با تاکید بر لزوم جذب منابع مادی خارج از دانشگاه در خصوص حوزه پژوهش بیان کرد: با اتخاذ رویکردهای جدید، تلاش خواهیم کرد تا با اخذ ردیف‌های بودجه مستقل برای معاونت پژوهشی و پروژه‌هایی نظیر  سه پژوهشکده مصوب، مرکز یونسکو، پارک علم و فناوری، مراکز تحقیقاتی، توجه مسئولان و سیاستگذاران را به پژوهش به‌ عنوان یک شاخص اصلی پیشرفت و توسعه کشور جلب کنیم.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های علمی و پژوهشی را یکی از دغدغه‌های اصلی خود عنوان کرد و افزود: باید بستر مناسب جهت حضور پررنگ‌تر اعضای هیات علمی بالینی در حوزه پژوهش فراهم شود. به همین منظور با تعریف پروژه‌ها و طرح‌های کلان، حمایت و تقویت اعضای هیات علمی توانمند، هدفمند کردن پایان‌نامه‌ها، جذب بیشتر پژوهشگران پسادکتری و دستیاران پژوهشی، جذب اعضای هیات علمی جوان و شایسته دانشگاه را به سمت فعالیت و پویایی بیشتر سوق خواهیم داد.

غیور مبرهن با اشاره به اهمیت توسعه و حمایت از مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: طی چند سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پژوهشکده بوعلی به‌ طور چشمگیری افزایش یافته که با تکمیل ساختمان جدید پژوهشگاه فضای پژوهشکده را به پارک علم و فناوری اختصاص خواهیم داد و صندوق سلامت ثامن را تشویق خواهیم کرد با تخصیص بخشی از بودجه خود به این مجموعه در جهت تقویت و  گسترش مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز استارت‌آپ و شتاب‌دهنده‌ها اقدام کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از مهم‌ترین اهداف خود را رشد و توسعه  فعالیت‌ها و ارتباطات بین‌المللی و سرمایه‌گذاری برای گسترش ارتباطات بین‌المللی  ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه در افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی با کشورهای همسایه و کشورهای پیشرفته سود کلان خواهد برد. متاسفانه سطح ارتباطات بین‌المللی ما بسیار محدود است، در حالی که دانشگاه‌های کوچک‌تر از ما جلسات متعدد با کشورهای دیگر برگزار می‌کنند و از آن آورده‌های بسیاری را نصیب دانشگاه خود می‌کنند. ما باید با NGOها، سازمان جهانی بهداشت، یونسکو و... در اوج ارتباط و همکاری بوده و تعاملاتی در سطح بالاتر را با آنان داشته باشیم. توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی، طرح‌های پژوهشی مشترک با دیگر کشورها، ایجاد تسهیلات و اعطای امتیاز بیشتر به فعالیت‌های پژوهشی بین‌المللی، افزایش جذب دانشجویان غیرایرانی، بورسیه‌های تحصیلی، فرصت‌های مطالعاتی بیشتر، تبادل استاد و دانشجو، استقبال و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و دانشمندان سایر کشورها و ایرانیان مقیم خارج  جزو برنامه‌هایی است که امیدواریم با همکاری و هماهنگی با سایر معاونت‌ها و روسای دانشکده‌ها، پژوهشگاه، پارک علم و فناوری، مرکز یونسکو و... می‌توانیم بسترسازی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با یاری و حمایت، تلاش و همت تمام اساتید، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان و انگیزه مضاعف بتوان از سد مشکلات متعدد عبور نموده و به جایگاه مطلوب و در شان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشكي حمایت از تحقیق و پژوهش پژوهشي بودجه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتباطات بین المللی اعضای هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی