Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:20:53 GMT

۴۳.۲ درصد جمعیت استان اصفهان واکسینه شده‌اند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۷۴۲۲

۴۳.۲ درصد جمعیت استان اصفهان واکسینه شده‌اند

ایسنا/اصفهان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۶۹.۳۶ درصد در استان اصفهان نوبت اول واکسن و ۴۳.۲ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون بیش از ۷۵۰ هزار دوز واکسن آماده تزریق در استان داریم.

نورالدین سلطانیان، امروز (سه‌شنبه_ ۴ آبان) در نشست خبری، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که دنیا با آن مواجه شد پاندمی کرونا است، این معضل بشریت را به خطر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسیر تعداد زیادی از هم‌وطنان خود را نیز از دست دادیم. تا امروز جامعه درگیری‌های زیادی برای مقابله با ویروس کرونا داشته است و تا الان روند مبتلایان کاهشی بوده، البته با توجه به شرایط، احتمال وقوع پیک ششم کرونا وجود دارد که امیدواریم با تلاش مضاعف و همراهی مردم از آن جلوگیری کنیم.

وی افزود: هنوز در استان وارد پیک ششم کرونا نشده‌ایم، اما برخی شهرها از زرد به سمت نارنجی شدن می‌روند و در چند استان دیگر مانند یزد که هم‌جوار استان اصفهان است آمار ابتلا در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان آمار مبتلایان افزایش چشمگیری پیدا نکرده است. در دنیا چند نوع واکسن تولید شد و چند کشور از ما جلوتر هستند، اما واردات واکسن تسریع شد و امروز با شیب قابل ملاحظه‌ای روند واکسیناسیون سرعت گرفته است که البته مردم را باید بیشتر به زدن واکسن ترغیب کرد.

سلطانیان افزود: سخنان غیر کارشناسی و غیرعلمی درباره واکسن در برخی محافل جای تأسف دارد. روز جمعه که از بیمارستان‌ها بازدید می‌کردیم جمعیتی محدود مقابل استانداری جمع شده بودن و شعار نه به واکسن را مطرح می‌کردند که این امر نشان می‌دهد بخشی از جامعه نگاه مثبتی به تزریق واکسن ندارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۷۵۰ هزار دوز واکسن آماده تزریق در استان اصفهان وجود دارد، اما استقبال مردم باید بهتر شود. حدود ۶۹.۳۶ درصد در استان نوبت اول واکسن و ۴۳.۲ درصد هم نوبت دوم را دریافت کرده‌اند. همچنین ۵۸.۴۸ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کرده‌اند، اما تقریباً یک و نیم میلیون نفر در استان اصفهان برای واکسن مراجعه نکرده‌اند که البته موعد واکسن برخی افراد هنوز فرا نرسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: اقناع مردم برای تزریق واکسن بسیار مهم است و اصحاب رسانه می‌توانند در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی داشته باشند. انجام واکسیناسیون آمار مرگ و میر را کاهش می‌دهد، مردم باید توجه کنند که انجام واکسیناسیون منجر به عدم ابتلا به کرونا نمی‌شود اما عوارض این بیماری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

سلطانیان تصریح کرد: بدون شک بهترین نوع واکسن، در دسترس ترین واکسن است و نباید برخی افراد به دنبال زدن واکسن خاص باشند. البته مردم از رعایت پروتکل‌ها کمی خسته شده‌اند، اما همچنان باید پروتکل‌ها را رعایت کنند و در این باره ساده انگاری نکنند. 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۱۴۰۵ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف بدهی دارد و با وجود تمام مشکلاتی که داریم در راه حفظ سلامت جامعه شبانه‌روزی تلاش خواهیم کرد و در این مسیر خسته نخواهیم شد..

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: توان دستگاه درمانی برای واکسیناسیون ۱۵۰ هزار نفر در روز است اما ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر روزانه به مراکز واکسیناسیون در استان مراجعه می‌کنند. هر گونه استرس و اضطرابی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و اخبار باید به طوری برای مردم منعکس شود که آنان را دچار استرس نکند.

سلطانیان ادامه داد: اینکه در استان واکسنی منجر به مرگ شده باشد به طور قطعی نمی‌توان آن را تأیید کرد و در کل هر واکسن یا دارویی ممکن است عوارضی داشته باشد که بدون شک مزایای آن بیشتر است و اگر وارد پیک ششم نشویم آمار مبتلایان و فوتی‌ها کاهشی‌تر هم می‌شود.

وی درباره احتمال تزریق دوز سوم واکسن به افراد، گفت: فعلاً دوز سوم برای کادر بهداشتی و درمانی توصیه شده است که بخش زیادی از کادر درمان واکسن یادآور (دوز سوم) را دریافت کرده‌اند و اگر لازم بود برای بقیه مردم هم انجام می‌شود، اما اگر ۸۵ درصد مردم واکسینه شوند به نقطه اطمینان می‌رسیم.

همچنین پژمان عقدک- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: امیدوارم در حفظ و ارتقای سلامت مردم بتوانیم خدمات شایسته‌ای را انجام دهیم. هم‌اکنون ۱۱ شهرستان اصفهان، خمینی‌شهر، سمیرم، اردستان، شاهین‌شهر، شهرضا، فلاورجان، لنجان، مبارکه و نجف آباد و نطنز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های تیران و کرون، چادگان، دهاقان، فریدونشهر، گلپایگان و نائین در وضعیت زرد و دو شهرستان برخوار و خور و بیابانک در وضعیت آبی کرونا هستند.

وی افزود: ۸۵ درصد مرگ‌هایی که در «آی سی یو» رخ می‌دهد مربوط به کسانی است که واکسن نزده‌اند و باید دو تا ۴ هفته از دوز دوم بگذرد تا نتایج ایمنی واکسن کامل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشكي تزریق واکسن کرونا رنگبندی شهرها مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت کرده اند استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)

پستانداران، اگرچه بخش کوچکی از موجودات زمین را تشکیل می دهند، اما نقش های زیست محیطی حیاتی در سطح جهانی دارند. آنها برای حفظ سلامت اکوسیستم از طریق کمک به گرده افشانی، پراکندگی بذر و تغذیه شکارچیان طبیعت بسیار مهم هستند. اینفوگرافی زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

به گزارش روزیاتو، پستانداران به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسوها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل ها می توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آنها نهنگ ها، می توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می شود، می تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰,۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام ها ۶۲ درصد، انسان ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰,۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود