Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید، والکر پرتس، نماینده سازمان ملل در امور سودان در نشست مطبوعاتی مجازی از خارطوم با خبرنگاران در ساختمان اصلی سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به پرسش خبرنگار این پایگاه درباره دیدار روز گذشته خود با یکی از فرماندهان نظامی سودان -که نام او را ذکر نکرد- گفت: «دیروز با یک فرمانده نظامی درباره نیاز یا تمایل سازمان ملل به کشاندن طرف‌ها به میز مذاکره صحبت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به پرسش من گفت ارتش برای کمک به گفتگو زیر نظر سازمان ملل آماده است. گفتگو به مراتب از اقدام نظامی موثرتر خواهد بود.»

وی درباره اوضاع مدنی سودان نیز گفت: «تعدادی از احزاب و اتحادیه‌های سودان فراخوان تظاهرات علیه کودتا منتشر کرده اند. طبق برآورد‌های سازمان ملل هزاران شهروند در خارطوم و دیگر مناطق به این فراخوان برای محکوم کردن کودتای نظامی لبیک گفته و خواستار بازگشت دولت مدنی شده اند.»

پرتس افزود: «گزارش‌هایی از تیراندازی و زخمی شدن شهروندان منتشر شده است، اما سازمان ملل نمی‌تواند هیچ یک از این جزئیات را تایید کند. همه را به خویشتنداری دعوت می‌کنم. از ارتش می‌خواهم همه کسانی را که غیرقانونی بازداشت شده اند، آزاد کند. از طرف‌های تاثیرگذار می‌خواهم به میز مذاکره و چارچوب قانون اساسی بازگردند و صلح داخلی و انتقال سیاسی را به خطر نیندازند.»

والکر پرتس در پاسخ به پرسشی درباره تاثیرات احتمالی کودتای نظامی بر اوضاع اقتصادی و انسانی سودان گفت: «هنوز برای تعیین تاثیرات این رویداد بر اوضاع اقتصادی زود است، اما اظهارات روز گذشته عبدالفتاح البرهان، رئیش شورای حاکمیتی سودان درباره اوضاع نابسامان اقتصادی قابل تامل است. اوضاع انسانی سودان وخیم است. نصف جمعیت این کشور به کمک نیاز دارد. اوضاع انسانی در شرق و غرب به ویژه دارفور وخیم است. از زمان بسته شدن بندر کمبود تجهیزات پخت نان را در خارطوم مشاهده می‌کنیم.»

پرتس از ورود به موضوع احتمال تغییر اوضاع کنونی به جنگ داخلی یا رویارویی نظامی اجتناب کرد، زیرا ورود به این موضوع به معنای پیش بینی آینده است، اما اعلام کرد وحدت شورای امنیت و موضع گیری یکپارچه آن ضروری و مهم است، زیرا طرف‌های مختلف در سودان آن را جدی خواهند گرفت.

شایان ذکر است چند دیپلمات در گفتگو با خبرگزاری «فرانس پرس» اعلام کرده اند شورای امنیت بعد از ظهر سه شنبه به درخواست ۶ کشور غربی نشست اضطراری غیرعلنی درباره سودان برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل تحولات سودان قانون اساسی کودتای نظامی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز به منطقه بیت امر در شمال الخلیل یورش بردند. منابع محلی نیز از حمله عناصر متجاوز به روستای المغیر واقع در شمال شرق رام الله خبر دادند.

این منابع تصریح کردند که درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در ورودی منطقه بیت امر به وقوع پیوست و متجاوزان به صورت گسترده از گازهای اشک آور استفاده کردند.

گردان‌های قدس نیز اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور رفیدیا درگیر شده و آنها را به گلوله بستند.

نظامیان صهیونیست همچنین به منطقه بیرزیت در شمال رام الله یورش برده و تعدادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

خانه‌های شهروندان فلسطینی در خیابان التعاون واقع در نابلس نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست و تفتیش این خانه‌ها بودند.

در جریان حمله متجاوزان به منطقه بیتا در نابلس نیز درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران به وقوع پیوست.

کد خبر 6096782

دیگر خبرها

  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • (ویدئو) خشم نماینده اسرائیل در سازمان ملل برای اعتراضات سراسری دانشجو‌یان
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین