Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح که در سالن 5 آذر این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: به همه فرماندهان محترم به‌ویژه منتخبین نیروهای مسلح که در میان عموم فرماندهان و مدیران کارآمدی و توانمندی بهتری را در حوزه رشد و شکوفایی نیروهای مسلح به نمایش گذاشتند، تبریک و خیرمقدم عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس با اشاره به افول قدرت آمریکا در منطقه گفت: خدا را شاکریم که بعد از دوران سخت تهدیدات گذشته، امروز شاهد دوران افول و ضعف آمریکای جنایتکار و اذناب منطقه‌ای او هستیم.

سرلشکر باقری فرار آمریکا از افغانستان، آغاز تخلیه نیروهای نظامی آمریکا از عراق و بخش‌هایی از سوریه، انتقال و کاهش تجهیزات پیشرفته پدافند هوایی و ضد موشکی آمریکا در حاشیه خلیج فارس و کاهش نیروهای دریایی و انتقال آن‌ها به سرزمین‌های جنوب چین را نشانه‌هایی از افول قدرت آمریکا و جابه‌جایی قدرت در جهان برشمرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: البته هیچ‌کدام از این موارد به معنای کاهش تهدیدات یا عادی‌انگاری اوضاع در ارتباط با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌ها نشان داده‌اند که هرچند اقدام نظامی مستقیم برای آن‌ها کار سختی شده است، اما هیچ‌گاه دست از توطئه و دشمنی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برنخواهند داشت و همواره به اشکال مختلف موجبات تهدید و ایجاد مشکل برای ایران اسلامی و همراهان منطقه‌ای کشورمان را فراهم خواهند کرد.

سردار باقری اضافه کرد: در مجموع باید بگوییم که وضعیت فعلی از برکات و نتایج انقلاب اسلامی و خون شهیدان، فرماندهی بی‌نظیر فرمانده معظم کل قوا در مدیریت تهدیدات در صحنه پیچیده جنوب غرب آسیا و بهره‌برداری از فرصت‌های پدید آمده است.

وی با تأکید بر اینکه شرایط امروز هوشیاری هرچه بیشتر نیروهای مسلح را می‌طلبد، گفت: هنگامی که تهدیدات عیان، مشخص و مستقیم است، روش مقابله با آن‌ها قدری ساده‌تر و روان‌تر است، اما هنگامی که تهدیدات با پیچیدگی و لایه‌بندی‌های گوناگون همراه باشد، طبیعتاً وظیفه ما در مقابل آن خطیر و سنگین‌تر است؛ لذا وظیفه دائمی ما در قبال تهدیدات رصد اوضاع توسط بخش‌های اطلاعاتی، ارتقای آمادگی و توان عملیاتی در تمامی رده‌های فرماندهی و سطوح پایین‌تر و آماده بودن لحظه‌ای برای هرگونه پیشامد است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: آمادگی دائمی و ارتقای دائمی توان رزمی مطالبه همیشگی فرمانده معظم کل قوا از ارتش، سپاه، بسیج و عالی‌ترین سطوح فرماندهی تا پایین‌ترین رده‌هاست که ما نباید لحظه‌ای از وظایف خود در این رابطه غفلت کنیم.

2323

کد خبر 1567200

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرلشکر محمد حسین باقری خلیج فارس نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور میهمانان و مقامات رسمی در اندونزی گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی برپا شد، مقامات رسمی و گروهی از فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی، همچنین دیپلمات های ارشد و رایزنان نظامی مقیم جاکارتا از کشورهای گوناگون شرکت کردند.

بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در این مراسم ضمن تمجید از قدرت و اراده نیروهای مسلح در دفاع از حاکمیت ملی، عملیات وعده صادق را در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه بعنوان یکی از مصادیق آن یاد آور شد و بر تعهد تهران به ادامه حمایت از مبارزات مردم فلسطین تاکید کرد.

سرهنگ موحد رایزن نظامی کشورمان نیز در این مراسم گفت به شهادت تاریخ و در مقطع کنونی نیز دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و قاطع در برابر دشمنان بوده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای استعمارگر، امروز نیروهای مسلح ایران در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستند و از ظرفیت مدرن‌ترین تجهیزات تسلیحاتی برخوردارند.

در آغاز این مراسم، آیات کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز گردید و برنامه با اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اندونزیایی خاتمه یافت. درحاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر تسلیحات بومی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

این مراسم بنا به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و به علت تعطیلات عید فطر در اندونزی، شامگاه دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و در سایت های خبری این کشور نیز بطور قابل توجهی بازتاب یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند