Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@22:58:30 GMT

خواص شگفت انگیز انار

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۹۹۴۵

خواص شگفت انگیز انار

انار از جمله میوه‌هایی به حساب می‌آید که منبع غنی از مواد مغذی است و از هزاران سال قبل خواص درمانی آن مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، وجود مواد شیمیایی گیاهی، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C در انار این میوه را در گروه خوراکی‌هایی قرار داده که خواص درمانی آن‌ها شناخته شده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلی‌فنول موجود در این میوه همچون آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و طبق بررسی‌های انجام شده، خواص ضد التهابی انار برای بیماران مبتلا به التهاب مفاصل مفید است.

همچنین آب این میوه به بهبود جریان خون کمک کرده و مانع از آن می‌شود که عروق دچار انسداد و گرفتگی شوند. از کنترل سطح قند خون، فشار خون، تقویت سیستم ایمنی، کمک به هضم بهتر غذا گرفته تا تقویت حافظه، انار یک میوه شگفت انگیز است که می‌تواند یک گزینه عالی در رژیم غذایی روزانه باشد.

همچنین انار خواص دیگری برای سلامتی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

احساس تشنگی بیش از حد و سوزش را برطرف می‌کند. به راحتی هضم می‌شود. انار دارای طعم گس است که به تسکین اسهال، سندرم روده تحریک‌پذیر و کولیت اولسروز کمک می‌کند. هوش، سطح ایمنی و قدرت بدن را بهبود می‌بخشد. برای قلب مفید است و فشار خون و کلسترول را کاهش می‌دهد. وجود فیبر، ویتامین B، C، K و پتاسیم از دیگر خواص انار به حساب می‌آید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه خواص انار میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم) خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو
  • شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)