Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه از توافق با ترکمنستان برای افزایش تبادلات تجاری به حداکثر ممکن خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای حسین امیرعبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترکمنستانی خود و در تشریح جزییات ملاقات دو جانبه امروز گفت: علاوه بر حضور آقای مرودف در اجلاس کشور‌های همسایه افغانستان، شاهد برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های تهران و عشق آباد در تهران خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه وزیر خارجه ترکمنستان با رییس جمهور، وزیر نفت و تعدادی از وزرا دیدار می‌کند، گفت: علاوه بر گفتگو‌ها در وزرات خارجه، کمیسیون مشترک همکاری‌ها در دیگر وزرات خانه‌ها برگزار می‌شود.
وزیر امور خارجه اظهار داشت: امروز توافق کردیم، سند همکاری‌های مشترک دو کشور را مورد بازبینی قرار دهیم. تاکنون بیش از 100 سند رسمی بین دو کشور به امضا رسیده و توافق ما حول یک سند جامع همکاری‌ها و افزایش تبادل تجاری دو کشور به حداکثر ممکن است.
وزیر خارجه با اعلام اینکه نسبت به بازگشایی مسیر ترانزیت حرکت کامیون داران دو کشور از چهار نقطه مرزی توافق شد گفت: در خصوص همکاری‌های استانی، برق، آب و حوزه‌های مورد علاقه توافق اساسی به عمل آمد.
وی افزود: از دو مسیر سرخس و گنبد برق را وارد می‌کنیم؛ همچنین توافق کردیم در خصوص خط سوم رایزنی صورت بگیرد؛ همچنین درباره سد دوستی دو کشور در مرز سرخس توافق کردیم و حوزه همکاری‌های آب و همکاری در حوزه علمی، دانشگاهی و کنسولی مورد توجه و رایزنی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه برخی مسائل منطقه‌ای از جمله افغانستان در دیدار امروز مورد توجه بوده است، اظهار داشت: گزارشی از آخرین گفتگو‌های هسته‌ای و سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه به بروکسل از دیگر موضوعاتی بود که با نگاه همسایگی مطرح و مشورت‌های مشترکی بین دوطرف صورت گرفت.
وزیر خارجه ترکمنستان از ادامه گفتگوها با ایران به صورت سازمان یافته خبر داد.
آقای رشید مردوف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای فراهم کردن مقدمات دیدار و گفتگوها تصریح کرد : میخواهم تاکید کنم جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به عنوان دو کشور دوست و برادر، گام برمیدارند و با هم همکاری دارند.
وی با اشاره به اینکه در دیدار امروز بر توسعه روابط و رایزنی ها بین دو کشور تاکید شد گفت: تصمیم گرفتیم مذاکرات و گفتگو ها را به صورت سازمان یافته ادامه دهیم.
وزیر خارجه ترکمنستان ادامه داد: امروز درباره مسائل منطقه ای و جهانی گفتگو کردیم و مسائل کنسولی را مورد بررسی قرار دادیم.
آقای مردوف همچنین اعلام کرد: در بخش توسعه تجاری و رساندن حجم مبادلات به بالاترین سطح گفتگو کردیم و تصمیم گرفتیم روابط تجاری را به لحاظ کمی و کیفی به بالاترین سطح برسانیم. طرف ترکمنی برای این موضوع آمادگی کامل دارد.
وی در پایان اعلام کرد در سفر به تهران علاوه بر شرکت در اجلاس کشورهای همسایه افغانستان، در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و ترکمنستان هم شرکت می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران ترکمنستان خارجه ترکمنستان همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشور‌های دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور‌هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند.

تسنیم: وی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است