Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: گروه های واکنش سریع دامپزشکی استان برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به حالت آماده باش درآمد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، امیرحسین بهداد در هفتمین جلسه کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان، اظهارداشت: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان آزاد پرواز و احتمال انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به پرندگان بومی، طیور روستائی و مرغداری های صنعتی، کلیه گروه های واکنش سریع اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان ها به حالت آماده باش کامل در آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان خواست تا با همکاری کارشناسان اداره کل محیط زیست  استان به رصد و پایش تالاب ها و سد های سطح استان اقدام کنند تا در صورت مشاهده این بیماری در پرندگان آبزی مهاجر در اسرع وقت نمونه برداری و اقدامات بعدی در خصوص پیشگیری از شیوع این بیماری صورت گیرد.

آماده‌باش دامپزشکی ‌برای مهار ‌آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردبیلسازمان دامپزشکی نقش سازنده‌ای در امنیت غذایی کشور داردمراکز دامپزشکی مجاز به فعالیت در شهرها شدند/ نقش دامپزشکان برای سلامت شهر غیر قابل کتمان است

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی یادآورشد: در این جلسه موضوعاتی همچون پیگیری رفع مشکلات سامانه ای GIS آبزیان و طیور و مکاتبه با سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص، لزوم کالیبراسیون،reset  و به روزرسانی دستگاه های پرنده شمار در کشتارگاه های طیور استان، لزوم معرفی دامپزشک مسئول فنی برای کلّیه باشگاه های سوارکاری مطرح شد.

بهداد ادامه داد: همچنین مقرر شد تا نسبت به اجرای هر کدام از موارد فوق اقدامات لازم صورت گیرد و در جلسات آینده گزارشات لازم از سوی هر کدام از روسای ستادی ارائه شود.

انتهای پیام/111/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی فوق حاد پرندگان دامپزشکی استان کل دامپزشکی آماده باش اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است