Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@22:07:59 GMT

بررسی پرونده بنزین، از نگاه بورسی‌ ها

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۵۵۷

بررسی پرونده بنزین، از نگاه بورسی‌ ها

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، با آنکه دیروز وضعیت کشور به دلیل اختلال در سامانه‌‌‌ جایگاه‌‌‌های سوخت عادی نبود اما اوضاع بازار سرمایه نسبت به روزهای قبل بهتر و حداقل شاخص کل مثبت بود.

هرچند همین مثبت بودن هم برای سهامداران قابل‌قبول نبود و مانند قبل معتقد بودند وقتی سهم‌‌‌های آنان منفی است و در ضرر هستند مثبت شدن شاخص با زور چند سهام شاخص‌‌‌ساز نمی‌تواند برایشان امیدوارکننده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این سهامداران فضای مجازی در این باره اینگونه نوشت: «بورس مصداق بارز خونریزی داخلیه! همه توی ضررن ولی شاخص مثبته!» داود بهرامی هم کاربری بود که علت وضعیت نامساعد بازار سرمایه را عملکرد بازارگردان‌‌‌ها می‌‌‌دانست و معتقد بود نوسان‌گیری بازارگردان‌‌‌ها یکی از معضلات اصلی بورس است و بر این اساس خواسته بود عملکرد تمامی بازارگردا‌‌‌ن‌ها تا زمانی که قوانین اصلاح نشده است، متوقف شود.

در این میان یکی از کاربران هم دست به مقایسه جالبی از مجازات برای دو جرم زد. او خبر اخیر درباره مجازات ۱۰ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق را برای مردی که ۳ بسته بادام هندی سرقت کرده بود، ‌‌‌ بازنشر کرد و نوشت: «مجازات پودر کردن سرمایه‌‌‌های هزاران نفر از فعالان بازار سرمایه: می‌‌‌خواستید با تحلیل بخرید! قضاوت با شما.»

توییت سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی که نوشته بود: «در شرایطی که کشور با کسری بودجه بی‌‌‌سابقه تحویل دولت سیزدهم شده بود، به لطف خدا در مهرماه مخارج دولت بدون هیچ انتشار اوراق بدهی جدید تامین شد» همچنان از سوی فعالان توییتری مورد بحث قرار دارد.

در این میان برخی از کاربران که تا پیش از این از طرفداران وزیر بودند هم نتوانستند در برابر این توییت سکوت کنند و پاسخ خاندوزی را زیر همان توییت داده‌‌‌اند. صادق‌‌‌الحسینی یکی از این افراد است که برای «سیداحسان عزیز» نوشت: «تا زمانی که رسما اعلام نشود کسری بودجه مهر از چه محلی تامین شده عدم‌تامین مالی با اوراق بدهی افتخار ندارد.

در اقتصاد، تردستی نداریم. وقتی بودجه از مسیر اوراق و فروش شرکت‌ها تامین نشده از محل تسعیر ارز یا استقراض از بانک مرکزی تامین شده که هر دو تورم‌‌‌زاست.» به جز این موارد، اکثر پاسخ‌‌‌ها زیر توییت وزیر اقتصاد متعلق به بورسی‌‌‌ها بود که از او درباره وضعیت بازار سرمایه و وعده‌‌‌هایی که به سهامداران داده شده بود، پرسیده بودند. کاربری به نام «بهروز» از خاندوزی پرسیده بود: ‌‌‌ «سهم ما که سرمایه‌‌‌مان را در بورس در جهت رشد تولید به کار گرفته‌‌‌ایم طی چند ماه اخیر فقط زیان بوده است. آیا وقت آن نرسیده به این بازار رسیدگی کنید؟ آیا ما جزء اصلی این اقتصاد نیستیم؟»

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (۴ آبان ماه) سنگین‌ ترین صف‌ های خرید و فروش / تقاضای فروش ۲۴۵میلیارد تومانی برای شیمیایی‌ ها نقشه بورس امروز بر اساس ارزش معاملات / افت حدود ۱۰هزار واحدی شاخص کل بورس وبملت؛ ارزنده‌ ای در سایه مارگزیدگان بورسی و ترس از چشم‌ انداز بازار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنزین بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس