Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تنیس کشورمان پس از ۲ سال در مسابقات گروه چهارم تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی بحرین شرکت کرد و با اقتدار از سد‌های تیم‌های قرقیزستان، یمن و کامبوج در مرحله گروهی گذشت و در مرحله پلی آف نیز موفق شد، عراق را شکست دهد و به گروه سوم این رقابت‌ها صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از مسابقات اکبر طاهری با ترکیبی از تنیسور‌های جوان مثل امیرحسین بادی، سینا مقیمی، حمیدرضا نداف و علی یزدانی در رقابت‌های دیویس کاپ شرکت کرد و حضور این تنیسور‌ها نوید دهنده ظهور نسلی جوان از تنیسور‌های کشورمان است، این در حالی است که تیم ملی تنیس در سال‌های نه چندان دور در گروه دوم دیویس کاپ قرار داشت، اما بی توجه‌ای به این رشته باعث شد تا تیم ملی به گروه چهارم دیویس کاپ سقوط کند.

ساختار رقابت‌های دیویس کاپ بیش از ۲ سال است که تغییر کرده است گروه‌های اول و دوم جهانی محسوب می‌شوند یعنی تیم‌های از دیگر قاره‌ها نیز در این مسابقات حضور دارند و گروه‌های سوم و چهارم قاره‌ای هستند و به همین دلیل کار تیم ملی تنیس در گروه سوم بیش از پیش سخت‌ تر می‌شود. به جز حمیدرضا نداف تنیسور کشورمان سایر تنیسور‌ها در مسابقات بین المللی از جمله فیوچرز شرکت نمی‌کنند و به همین دلیل سطح آن‌ها نسبت به تنیسور‌های سایر کشور‌ها تا حدودی پایین‌تر است و اگر فدراسیون تنیس می‌خواهد که تیم ملی مجددا به گروه دوم بازگردد، باید سعی کند یا تنیسور‌های ایرانی در این مسابقات شرکت کنند و یا اینکه میزبانی برخی از رقابت‌های بین المللی را بر عهده بگیرد. چرا که تنیسور‌ها فقط با انجام مسابقات زیاد می‌توانند سطح آمادگی خود را افزایش دهند. اما فدراسیون تنیس بودجه اندکی دارد و به دلیل واگذاری زمین‌های تنیس دولتی به بخش خصوصی توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مشکلات این فدراسیون دو چندان نیز شده است و هزینه کرایه زمین‌های تنیس برای برگزاری اردو‌های تیم ملی خود بر مشکلات فدراسیون افزوده است.

ساختار تنیس کشورمان باید تغییر کند

سعید احمدوند، سرمربی سابق تیم ملی تنیس در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص شرایط این تیم گفت: ما اگر می‌خواهیم که مجددا به گروه دوم دیویس کاپ صعود کنیم باید ساختار تنیس کشورمان تغییر کند. تنیسور‌های ما باید در مسابقات خارجی حاضر شوند و آن‌ها باید به همراه مربیانشان از لحاظ مالی تامین شوند تا آمادگی خوبی را کسب کنند. من نگران هستم که ما نیروی انسانی که بتواند در طول سال در مسابقات بین المللی شرکت کند را نداریم و وزارت ورزش و جوانان باید به تنیس توجه بیشتری کند و سال آینده کار سختی را در مسابقات گروه سوم دیویس کاپ پیش رو خواهیم داشت.

او ادامه داد: در هیچ حالتی اگر تنیسور‌های کشورمان تا در رقابت‌های مثل فیوچرز شرکت نکنند، تنیس کشورمان رشد نخواهد کرد و فرقی ندارد، تنیسور‌ها در کشورمان یا در کشور‌های دیگر در این مسابقات شرکت کنند، اما اگر این مسابقات در ایران برگزار شود، بهتر است جزیره کیش میزبان شود، چون که کیش نزدیک به دریا است و فشار بیشتری به تنیسور‌ها وارد می‌شود. تنیسور‌های کشورمان به جز حضور در مسابقات بین المللی راه دیگری برای پیشرفت ندارند و گرنه مثل قبل باید منتظر سقوط به گروه چهارم دیویس کاپ باشیم.

بیشتر بخوانید

عزیزی: امیدوارم سال آینده به گروه دوم رقابت‌های تنیس دیویس کاپ صعود کنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون تنیس تیم ملی تنیس مسابقات بین المللی تنیس کشورمان تیم ملی تنیس تنیسور ها دیویس کاپ رقابت ها گروه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، در ادامه برگزاری رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی که در زمین‌های تنیس مجموعه مارینا کیش و پلاژ بانوان در حال برگزاری است، تیم‌های مدعی جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کردند.

در دیدارهای بخش بانوان تیم غزاله آذر پرست – مارال چریکی با نتیجه ۳-۶ و ۴-۶ از سد سعیدیان – سوگند ضمیرزاده عبور کردند، زوج ساره هژبر و فاطمه سرسنگی نیز با نتیجه ۶ بر ۳ و ۶ بر ۳ برابر فاطمه حجازی و پریا پارسیان به پیروزی رسیدند. یاسمن حیدری و شیرین سیدیان با نتیجه (۲-۶ و ۱-۶) سوگند اسدی و فریماه نورینانی را شکست دادند و تیم نیکی ثابتی و نیکو شیرازی‌فر با نتیجه (۲-۶ و ۱-۶) زوج نیلوفر قنودی و درنا یگانه را مغلوب کردند.

در بخش آقایان نیز تیم فرهان اهرزاد و امیرعلی بنده نژاد با نتیجه ۶ بر یک و ۶ بر یک زوج کاوه ادیبی و خان‌محمدی را از پیش رو برداشتند. مهدی بازگیر و علی رئیسی با نتیجه (۵-۷ و ۳-۶) زوج مانی منصوری و سینا یگانه را شکست دادند. سالار ریاحی و ملک محمدی با نتیجه ۲-۶ و ۶-۷ تیم کامبیز درویش نژاد و سامی داوطلب را بردند و در نهایت تیم شهریار اهرزاد و مسعود پیروزی با نتیجه ۲ بر یک تیم نوید آبیاری و امیر حسین آسودی را شکست دادند.

این مسابقات امروز با انجام دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی و نهایی پیگیری می‌شود. هفته دوم این رقابت‌ها از ۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس مارینا کیش و پلاژ بانوان آغاز و در حال برگزاری است.

سرداوری این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره کشورمان است و کسری حجازی مدیریت بازی‌ها را بر عهده دارد، در بخش بانوان نیز لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور دارند.

کد خبر 6095008

دیگر خبرها

  • با معرفی تیم‌های قهرمان؛ مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • پایان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی با معرفی تیم‌های برتر
  • مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • حذف زودهنگام هدایی از گرند اسمش عربستان
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • حذف زود هنگام هدایی از گرنداسمش عربستان
  • حذف زودهنگام هدایی از گرنداسمش عربستان
  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم