Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای جمهور فرانسه و چین درباره موضوع‌های مختلفی از جمله برجام به صورت تلفنی رایزنی کردند. خبرگزاری میزان – برجام، از موضوع‌های رایزنی تلفنی «امانول مکرون»، رئیس جمهور فرانسه با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین بود.   به گزارش «وب سایت کاخ الیزه»، «مکرون» در گفت و گویی تلفنی با «شی جیم پینگ»، در مورد موضوع‌های مختلفی مانند تحولات افغانستان، روابط دوجانبه، دسترسی به بازار چین، تغییرات آب و هوایی و ایران رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس جمهور فرانسه در این گفت و گوی تلفنی مدعی لزوم پایان دادن فعالیت‌هایی که ایران براساس آن چه وی نقض مفاد برجام خواند، شد.   وی ادعا کرد که ایران باید بدون تاخیر همکاری کامل خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی از سر بگیرد.   در همین حال «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد که هنوز فرصت حل دیپلماتیک مسئله ایران وجود دارد.

به گزارش «رویترز»، وی همچنین ضمن طرح ادعای «خروج ایران از برجام»، مدعی شد که نخستین و بالاترین اولویت دولت آمریکا، بازگشت به برجام است.

«سالیوان»، در بخشی دیگر گفت «جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا پس از چهار سال تفرقه در دوران ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا، قصد دارد با شرکای اروپایی برای ایجاد یک جبهه واحد، در مورد سیاست ایران هماهنگ شود.»   از سوی دیگر «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری مدعی شد «آمریکا و شرکایش در ۵+۱ بر این باورند که مسیر دیپلماسی بهترین راه برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‎ای است.» بیشتر بخوانید: ادعای مالی درباره گام‌های بالقوه جایگزین پیرامون برجام تاکید اولیانوف بر منطقی بودن خواست ایران از مذاکرات وین پیشتر نیز «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه با «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، در نخستین تماس خود از ماه می ۲۰۲۰ درباره برجام رایزنی کرده بودند.   گمانه زنی‌ها درباره از سرگیری مذاکرات برجام پس از ۶ دور که در ماه ژوئن پایان یافت، همچنان ادامه دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام تحولات بین الملل برجام جمهور فرانسه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور به کشور بازگشت

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه پس از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا به تهران بازگشت.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعاً ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • رئیس‌جمهور به کشور بازگشت
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی