Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت:‌ پرداختن رسانه ها به موضوعاتی که از هر طریق موجب کاهش دعاوی و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی می شود جای تقدیر دارد که در جشنواره رسانه و عدالت به خدمات شایستگان و تلاشگران این حوزه ارج نهاده خواهد شد.

به گزارش برنا؛ سیدمهدی قویدل با اشاره به برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت (انتخاب رسانه های برتر در حوزه قضائی استان کرمان)، افزود: طبق ماموریت پنجم سند تحول و تعالی دستگاه قضایی، تمامی دستگاه ها وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را برعهده دارند و جای بسی خرسندی است که همه دستگاه ها و رسانه ها در راستای امر پیشگیری و کاهش وقوع جرم گام های اثربخش و کاربردی برداشته و جهت فرهنگ سازی این امر مهم در جامعه تلاش می کنند، ضمن اینکه برگزاری جشنواره رسانه و عدالت نیز یکی از بسترهای شناسایی و قدردانی از تلاش گران این عرصه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده رییس کل دادگستری و داور سومین جشنواره انتخاب رسانه های برتر در حوزه قضایی استان کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوعات این جشنواره اشاره و بیان کرد: برنامه ها و رویدادهای دستگاه قضایی استان کرمان و گرامیداشت هفته قوه قضائیه با محوریت سند تحول و تعالی قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش، حقوق عامه، حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی،حفظ حقوق بیت المال و کاهش جمعیت کیفری زندان ها از موضوعات بسیار مهم دیگر و در راستای برنامه ها و اهداف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و همچنین در جهت راهبردهای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی می باشد.

قویدل تاکید کرد: تمام تلاش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان این است که با فرهنگ سازی و بهره گیری از پتانسیل های مختلفی مانند ظرفیت گروه های مردمی، سازمان های مردم نهاد، گروه های جهادی و بسیجی، نخبگان علمی، هیات امنای مساجد، گروه های مصلحین که برخاسته از دل مردم هستند به حل مشکلات مردم و کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی بپردازد که درنهایت همه این تلاش ها با روش های متعدد و نوین به کاهش دعاوی و جلوگیری از ورود پرونده ها به دستگاه قضایی منجر شود.

وی اظهار داشت: موضوعات پراهمیت دیگری همچون نقش وکیل و کانون وکلای دادگستری در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش کارشناس و کانون کارشناسان رسمی دادگستری در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش وکیل و مرکز  وکلای قوه قضائیه در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش کارشناس و  مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمان در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم و نیز نقش دفاتر خدمات الکترونیک در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم در این جشنواره مد نظر قرار گرفته است.

نایب رییس ستاد برگزاری جشنواره رسانه و عدالت تاکید کرد: همواره یکی از موضوعات مورد تاکید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزایش مسئولیت پذیری در جامعه است و با احساس مسئولیت و خروج از بی تفاوتی می‌توان نسبت به کاهش و پیشگیری از جرایم اقدام کرد و انتظار می رود همه اقشار جامعه به ویژه رسانه ها دراین خصوص حساس تر باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قویدل دادگستری استان کرمان دادگستری کل استان کرمان جشنواره رسانه و عدالت سومین جشنواره رسانه و عدالت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم جشنواره رسانه و عدالت دستگاه قضایی استان کرمان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: طبق هماهنگی با دستگاه‌های قضایی، شناسایی و برخورد جدی با عاملین موثر در آتش سوزی‌های عمدی جنگل‌ها و مراتع استان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه هماهنگی پیشگیری از حریق با تاکید بر نقش دهیاران در برنامه پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی اظهار کرد: با توجه به پوشش گیاهی و جنگلی مناسب استان، حریق تهدید جدی برای از بین رفتن مراتع و جنگل‌های استان است.

وی با بیان اینکه روستاها بیشترین درگیری را با مسئله حریق دارند، افزود: ۳۷۸ دهیاری استان باید ضمن اقدامات پیشگیرانه، آمادگی لازم در اطفای حریق‌های احتمالی را داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه جهت پیشگیری و اطفای آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع جلسات هماهنگی با حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با محوریت دهیاری‌ها برگزار شود، ادامه داد: آموزش روستاییان و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی از طریق دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

هژیری با تاکید بر شناسایی نقاط مستعد حریق در استان تاکید کرد: اطلاع رسانی و هشدار به روستاییان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی در شبکه‌های مجازی و فضاهای تبلیغات روستایی انجام شود و آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و سایر اقلام مورد نیاز در بوستان‌ها، مراکز تفریحی و مناطق جنگی در پیشگیری از حریق مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم از خاموش شدن قطعی آتش‌های به جا مانده اطمینان حاصل کنند، گفت: طبق هماهنگی با دستگاه‌های قضائی، شناسایی و برخورد جدی با عاملین مؤثر در آتش سوزی‌های عمدی و انسان ساخت در مراتع و جنگل‌ها صورت می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر ارزیابی وضعیت حریق استان ایلام در سال‌های گذشته گفت: پیش‌بینی راه‌های دسترسی در مناطق صعب‌العبور و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسریع در اطفای حریق در مواقع بحرانی به نیروهای مردمی و سازمان‌ها جهت کنترل و اطفای حریق کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 751176

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد