Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه آموزش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری در نشست مجازی رابطین پایگاه مجازی مسابقات افزود: اکنون که چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شروع شده است، می توان گفت این مسابقات به بلوغ لازم رسیده است. 

وی ادامه داد: در راستای تحقق اصل مدرسه محوری، برای تولید و انتشار هر چه بیشتر محتوای الکترونیکی برای مدارس کشور باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه مجازی مسابقات قرآن، عترت و نماز یکی از پایگاه های زیر مجموعه قرارگاه فضای مجازی است که با مدیریت آموزش و پرورش استان خوزستان رابطین استان ها در قالب جلسات مجازی، به هم اندیشی در رابطه با کیفیت بخشی به مسابقات قرآن، عترت و نماز می پردازند.

تحول در اداره کل قرآن و عترت آموزش و پرورش به کارگروهی نیازمند است

باقری در  اولین جلسه شورای اداری اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسؤلیت بار سنگین و خطیری است که تحمل آن با لطف خداوند و وجود همکارانی خوب و دلسوز امکان پذیر است و امید است بتوانیم با همراهی و همدلی بیش از پیش فعالیت ها را راهبری کنیم.

وی ادامه داد: به شدت در تمام فعالیت های اداره کل قرآن، عترت و نماز به کارگروهی و مشورت اعتقاد داریم و باید روش ها، محتوا و حتی فعالیت ها با توجه به مطالبات بیرونی و نیازهای روز جامعه تغییر و تحول ایجاد کنیم. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید همه فعالیت های ما در مدارس اثرگذار و اثر بخش باشد و تلاش کنیم کار جدید و روش جدید مبتنی بر پژوهش و تحقیق خلق کنیم؛ البته مبنای پژوهش مدرسه است.

باقری تصریح کرد: هفته آخر آذر ماه هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس است. هم زمان مرحله مدرسه ای چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور آغاز می شود. تا آن زمان حدود ۶ هفته فرصت است و باید یک کار ویژه برای افتتاحیه این دوره از مسابقات در نظر بگیریم و از همه ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای برای تبلیغ، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن، عترت و نماز در جامعه دانش آموزان کشور بهره ببریم. 

وی یادآور شد: یکی از نقاط قوت اداره کل قرآن، عترت و نماز مستندسازی کارها است و با قوت این کار را در آینده ادامه خواهیم داد. 

باقری گفت: باید همه کارهای ناتمام گذشته را هرچه زودتر به پایان برسانیم تا با فراغ بال برای ارتقاء و تحول در فعالیت ها چاره اندیشی کنیم. 

برچسب‌ها مدارس قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش مدارس قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش اداره کل قرآن مسابقات قرآن دانش آموزان عترت و نماز فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا