Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیرو درج مطلب در خبرگزاری مورخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰  با عنوان" روایتی از خطای یک داروخانه و تهدید سلامتی یک نوزاد " وزارت بهداشت جوابیه‌ای به این خبرگزاری ارسال کرده است.در این جوابیه آمده است:

نوزاد پسر شاهان محسنی  متولد ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ با سزارین انتخابی ۳۹ هفته متولد شده در مرکز درمانی شهید مصطفی خمینی، در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ به صورت سرپایی به درمانگاه تخصصی کودکان مراجعه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عنایت به زردی طول کشیده نوزاد توسط متخصص مربوطه قرص فنوباربیتال ۱۵ میلی گرمی به صورت ۱.۲ صبح و شب به تعداد ۷ عدد همراه با شربت دیفن هیدرامین و سوسپانسیون استامینوفن مطابق پرینت الحاقی از داروخانه تجویز می‌شود.

همزمان با تجویز قرص فنوباربیتال هشدارهای لازم جهت قطع دارو در صورت خواب آلودگی یا علائم دیگر به والدین داده شده است. در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ پس از یک هفته مجددا مادر به درمانگاه کودکان مراجعه و اظهار می‌کند از دو روز قبل مصرف دارو قطع شده است.

در این ویزیت همراهان اظهار می‌دارند که داروخانه بیمارستان در تاریخ مذکور به جای فنوباربتال ۱۵ میلی گرمی، فنوباربیتال ۱۰۰ میلی گرمی به آنها  تحویل داده است و هنگامی که از مادر جهت بررسی این ادعا خواسته شد تا پوسته دارو در اختیار مسئول فنی بیمارستان قرارر گیرد. اظهار شد که پوسته دارو در اختیار ایشان نیست.

در نهایت در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰با مراجعه مجدد به درمانگاه کودکان علی رغم وجود مستندی مبنی بر صحت اظهارات والدین و نیز وجود هرگونه علامتی شامل کاهش سطح هوشیاری، خواب آلودگی، کاهش رفلکس‌های نوزادی (همگی نرمال بودند) در نوزاد و همچنین عدم وجود شواهد کلینیک و پارا کلینیک مسمومیت در نوزاد، جهت بررسی بیشتر و بدون اخذ هیچ هزینه‌ای نوزاد به مدت ۲۴ ساعت بستری و تحت نظر قرار گرفت و در نهایت با حال عمومی خوب مرخص شد.

لذا با عنایت به سرپایی بودن مراجعه و عدم وجود شفافیت لازم در رابطه با ثبت وقایع ناخواسته در مراجعین سرپایی پیامک ارسال نشد.با این حال دستورات لازم در خصوص تغییر فرایندها و ثبت مشابه سرپایی صادر شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نوزاد دارو خطای پزشکی بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهریور ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نجات یک گربه از سیل دبی امارات (فیلم) شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم) واکنش باورنکردنی یک گربه پس از شنیدن صدای ویولنسل! (فیلم)

دیگر خبرها

  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی