Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:16:18 GMT

بایدن از تحریم هند به علت خرید «اس-۴۰۰» اجتناب کند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۸۰۰۸

بایدن از تحریم هند به علت خرید «اس-۴۰۰» اجتناب کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دو تن از سناتورهای مجلس سنای آمریکا از «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور خواستند از وضع تحریم هایی برضد هندوستان به دلیل خرید سامانه موشکی «اس-۴۰۰» (S-۴۰۰) از روسیه چشم پوشی کند.

«جان کورنی» سناتور جمهوری‌خواه و «مارک وارنر» سناتور دموکرات در نامه‌ای به بایدن خواستار معافیت هند از تحریم ها به دلایل امنیت ملی و همکاری های مرزی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتورهای مذکور در همین زمینه گفتند: ما معتقدیم که لغو تحریم ها برای امنیت ملی ضروری است. طبق گفته این سناتورها، این دست اقدامات تنبیهی همکاری های رو به رشد را به خطر می اندازد.

هند در سال ۲۰۱۸ قراردادی ۵.۵ میلیارد دلاری با روسیه جهت خرید پنج سامانه موشکی اس-۴۰۰ امضا کرد که گفته می شود این اقدام در جهت دفاع هند در برابر پاکستان و چین صورت گرفته است.

امضای قرارداد مذکور، در عین حال باعث ایجاد اصطکاک با آمریکا شده است، چرا که طبق قانونی تصویب شده در سال ۲۰۱۷، هر کشوری که با بخش‌های دفاعی و اطلاعاتی روسیه داد و ستد داشته باشد، ممکن است با تحریم‌ها مواجه شود.

درخواست این سناتورها از بایدن برای چشم پوشی از اعمال تحریم ها برضد هند در حالی مطرح شده است که کمی پیشتر یازده نفر از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور، خواستار جلوگیری از فروش جنگنده های «اف-۱۶» به ترکیه شدند.

در نامه مذکور آمده است: پس از اعلام اردوغان در ماه سپتامبر مبنی بر اینکه ترکیه دور جدیدی از سامانه های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه را خریداری خواهد کرد، ما نمی توانیم امنیت ملی خود را با ارسال هواپیماهای ساخت آمریکا به یک متحد پیمانی که همچنان مانند یک دشمن رفتار می کند، به خطر بیندازیم.

آنها همچنین اعلام کردند که مطمئن هستند که کنگره جلوی این قبیل صادرات را خواهد گرفت.

کاخ سفید در این زمینه اظهار نظر نکرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در همین رابطه گفت که این وزارتخانه در مورد مکاتبات با کنگره اظهار نظر نمی کند.

کد خبر 5337212 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا جو بایدن واشنگتن وزارت خارجه آمریکا آنتونی بلینکن سناتور جمهوری خواه سناتور دموکرات کنگره آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا لغو تحریم نارندرا مودی سامانه اس 400 روسیه مسکو هندوستان ایالات متحده امریکا عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه لبنان ترکیه انتخابات عراق طالبان ولادیمیر پوتین ایران سودان تحریم ها اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر درباره توافق پیشنهادی برای آزادی گروگان‌ها(تبادل اسرا) و آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  در گفت‌وگو با امیر قطر تاکید کرد که واشنگتن با مصر و قطر برای تضمین اجرای مفاد توافقنامه آزادی گروگان‌ها و آتش بس در غزه همکاری خواهد کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف‌ آمریکایی و قطری در مورد ابتکارهای جاری برای افزایش ارسال کمک‌ها به غزه گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن از تلاش‌های امیر قطر و مقامات دوحه برای آزادی همه گروگان‌ها(اسرا) تشکر و قدردانی کرد.

این بیانیه تاکید کرد که بایدن و امیر قطر بر ادامه هماهنگی مستقیم و نیز از طریق تیم‌های مربوطه طی روزهای آینده توافق کردند.

فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماسدیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویمرسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها