Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله عبدالملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های آبی شهرستان سه هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت سیب زمینی اختصاص یافته و ۷۰۰ کشاورز در این زمینه فعالیت دارند.

وی متوسط برداشت محصول از هرهکتار زمین زیر کشت سیب زمینی را ۴۰ تن اعلام کرد و افزود: این میزان بسته به نوع بذر استفاده شده، دفعات آبیاری و داشت محصول متغیر است و ممکن است رقمی بالاتر یا پایین تر از این میزان را هم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی قروه نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و کمبود سردخانه‌های نگهداری را از جمله مشکلات سیب‌زمینی کاران قروه ای اعلام و اظهار داشت: بیشترین تولید کشاورزان بصورت روزانه روانه بازار می شود و امکان نگهداری آن وجود ندارد و برای همین نرخ محصول در بازار تعیین می شود که در حال حاضر هر کیلوگرم از آن به قیمت چهار هزار تومان به فروش می رسد.

عبدالملکی افزود: ۳۹ واحد انبار فنی مجهز به سردخانه در شهرستان وجد دارد که ظرفیت آن ۳۵ هزار و ۳۰۰ تن در سال است که بخشی از نیاز استان و دیگر ماطق کشور را رد فصول سرد سال تامین می کند.

جمعیت شهرستان قروه بر اساس سر شماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ، ۱۴۰ هزار و ۱۹۲ نفر است .

برچسب‌ها کردستان صنایع تبدیلی کشاورزی قروه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان صنایع تبدیلی کشاورزی کردستان صنایع تبدیلی کشاورزی قروه سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان