Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@21:05:54 GMT

کاغذ دیواری در انواع مختلف

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۸۳۴۶

کاغذ دیواری در انواع مختلف

کاغذ دیواری به عنوان یکی از پوشش هایی است که بر روی دیوار چسبانده می شود و در حال حاضر در اکثر نماهای داخلی ساختمان می توان آن را مشاهده نمود. به دلیل کاربرد گسترده ای که کاغذ دیواری در زیبایی ظاهری نمای دکوراسیون منزل دارد، فروشگاه دیوار دکور فعالیت مجموعۀ خود را در زمینۀ تأمین و فروش کاغذ دیواری در طرح های متنوع و زیبا آغاز نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به کاربرد گستردۀ کاغذ دیواری در تزئین نمای داخلی، به صورت اختصاصی در این مقاله به مزایا و معرفی انواع کاغذ دیواری خواهیم پرداخت.
 
ایدۀ تولید و پیدایش کاغذ دیواری
اولین ایده های خلاقانه جهت تولید کاغذ دیواری به اوایل قرن 13 باز می گردد که متشکل از کاغذ و پارچه بودند. در ابتدا افراد به تصاویر مذهبی که بر روی این کاغذها ترسیم می شد، ادای احترام می نمودند و این نوع کاربری از کاغذ دیواری به مدت سه قرن ادامه داشت. تا اینکه در قرن 16، کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسته دچار تحولات عظیمی شدند که نتیجۀ آن، رشد و توسعۀ صنعت تولید کاغذ دیواری و استفاده از ایده های خلاقانه برای تهیۀ این نوع دیوارپوش می باشد.
در واقع هدف اصلی ایجاد تغییرات اساسی در طراحی و تولید پوشش های دیواری با کاغذ، به منظور استفاده از این نوع پوشش در نمای دکوراسیون منزل صورت گردد و از جمله ایده های بلند پروازانه برای این نوع دیوارپوش در نظر گرفته شده بود. در ابتدا تولید کاغذ دیواری در ابعاد بزرگ بسیار دشوار بود و عملاً غیر ممکن بود و تنها با استفاده از کاغذهایی با سایز کوچک می توانستند پروسۀ چاپ کاغذ دیواری را انجام دهند و این پروسۀ تولید کاغذ دیواری تا اواخر قرن 18 ادامه داشت ولی در قرن 19 شاهد تحولی عظیم در بافت و طرح کاغذ دیواری بودیم که از برگه های استوانه ای شکل جهت چاپ کاغذ دیواری استفاده نمودند. در واقع سیلندرهای مسی بر روی کاغذهای دیواری حرکت می کردند و فرآیند چاپ کاغذ دیواری به راحتی با چرخش سیلندرها صورت می گرفت.
جهت چاپ یک طرح بر روی کاغذ دیواری از بلوک های چوبی با طرح و رنگ بندی مختلف استفاده می شد و نتیجۀ نهایی، یک کاغذ دیواری رنگ آمیزی شده، زیبا با طرح های متنوع بود.  
مواد اولیۀ تشکیل دهندۀ کاغذ دیواری
نکتۀ مهم که در حوزۀ تولید کاغذ دیواری وجود دارد، استفاده از فناوری تولید منسوجات نبافته یا همان نان وون می باشد که از ترکیب الیاف فیبر، مواد سلولوزی بلند و الیاف نساجی استفاده شده است که بر پایۀ مواد پلی اتیلن می باشند. با گذشت زمان تولید کنندگان کاغذ دیواری تلاش نمودند بر ارتقاء سطح کیفی این محصول بیفزایند. در واقع بتوانند با استفاده از مواد اولیۀ مرغوب، سطح کیفیت آن را بهبود ببخشند تا مقاومت بالایی در برابر رطوبت و جذب لکه و کثیفی داشته باشند. با پیشرفت تکنولوژی همچنان شاهد تولید انواع کاغذ دیواری در طرح های متنوع و شکیل می باشیم.
با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی دیوار دکور، می توانید مجموعه ای از محصولات نسل جدید کاغذ دیواری را در طرح های زیبا و شکیل مشاهده نمائید. در ادامۀ مقاله بیشتر به معرفی انواع کاغذ دیواری و ویژگی های آن خواهیم پرداخت تا بیشتر با این نوع دیوارپوش آشنا شوید.     معرفی انواع کاغذ دیواری و کاربرد آن
از جمله روش های ساده ای که می توان از آن جهت تغییر و تزئین دکوراسیون استفاده نمود، نصب کاغذ دیواری می باشد و به راحتی می توان چهرۀ دکوراسیون داخلی ساختمان را متحول ساخت. در ابتدا کاغذهای دیواری بسیار نازک تولید می شدند و متأسفانه غیر قابل شستشو بودند و با استفاده از چسب مخصوص بر روی دیوار نصب می شدند و مدت زمان کوتاهی بین 1 الی 2 سال دوام داشتند و مزیت قابل توجه آنها قیمت ارزان آن بود و برای خانواده ها مقرون به صرفه محسوب می شود.
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، فناوری تولید و چاپ کاغذ دیواری متحول شد و شرکت های تولید کنندۀ دیوار پوش، توانستند موفق به تولید کاغذ دیواری قابل شستشو شوند. کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل از جملۀ این محصولات دیوارپوش به شمار می رود. به عبارتی این محصول دیوارپوش مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش می باشد و به راحتی قابل پاره کردن نمی باشند.
بدین ترتیب جهت تولید کاغذ دیواری کودک از این محصول استفاده می شود. نصب کاغذ دیواری قابل شستشو به فرد کمک می کند که بتواند سطوح دیوارپوش را به راحتی نظافت نموده و آلودگی های سطوح آن را مرتفع نماید.
کاغذ دیواری نانو نیز متشکل از تکنولوژی نانو می باشد. در واقع علاوه بر داشتن مزایای کاغذ دیواری پی وی سی، دارای یک سری ویژگی های مثبت دیگر می باشد که موجب تمایز آن با دیگر محصولات موجود در بازار شده است. ضد دوده و کثیفی، ضد حساسیت، عایق صدا و گرما و همچنین مقاومت بالایی در برابر تابش نور خورشید دارند. به طور کلی نصب این نوع کاغذ دیواری در نمای دکوراسیون، امکان نظافت سطوح دیوارپوش بسیار آسان و راحت می باشد.
جهت سفارش کاغذ دیواری در طرح های زیبا و متنوع می توانید با کارشناسان فروش دیوار دکور تماس حاصل فرمائید. پس از مشاهدۀ محصولات فروشگاه در وب سایت فروشگاهی این مجموعه، راحت تر می توانید انتخاب دیوارپوش مورد پسند خود را انجام دهید و با قیمت ارزان آن را تهیه نمائید.  
کاغذ دیواری بافت دار یا کاغذ دیواری مخمل
از دیگر محصولات جدید این نوع دیوارپوش می توان به کاغذ دیواری بافت دار و یا کاغذ دیواری مخمل اشاره نمود. در واقع این نوع کاغذ دیواری از جنس پارچه و یا کاغذ دیواری pvc تولید می شوند. بزرگ ترین عیبی که این نوع دیوارپوش دارد، به دلیل داشتن قسمت هایی از مخمل، با استفاده از مواد شوینده، قابل شستشو نمی باشند و تنها شکل ظاهری زیبا و مجلل به نمای دکوراسیون می بخشند. در عین حال از قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع کاغذ دیواری معمولی دارند.
اکثر افرادی که به دکوراسیون کلاسیک علاقه مند هستند، می توانند از مزایای خرید کاغذ دیواری مخمل با رنگ های تیره استفاده نمایند و نمایی لوکس و کلاسیک به نمای داخلی ساختمان ببخشند. به طور کلی این سبک از طراحی کاغذ دیواری، موجب می شود تا بهتر بتوانید رنگ بندی مبلمان و وسایل دکوراسیون را با بافت پارچه ای و مخمل این نوع دیوارپوش تناسب بندی نمائید.  
سفارش اینترنتی کاغذ دیواری
چند سال اخیر پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای اینترنت در سطح کشور، برخی از توزیع کنندگان کالاها توانسته اند با راه اندازی فروشگاه اینترنتی، امکان خرید آنلاین محصولات را برای مشتریان فراهم سازند. به طور کلی این مسئله در حوزۀ خرید و فروش کاغذ دیواری و دیگر محصولات دیوارپوش، کفپوش و تجهیزات دکوراسیون داخلی صدق می کند. در واقع با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دیوار دکور، امکان سفارش آنلاین کاغذ دیواری برای شما مشتری عزیز فراهم می باشد.   بدین ترتیب نیاز نیست زمان زیادی را صرف گشتن در بازار و مشاهدۀ کلیۀ محصولات فروشگاه ها داشته باشید.
در واقع از مزایای مهم خرید اینترنتی کاغذ دیواری، دسترسی شما به کلیۀ تصاویر آلبوم های کاغذ دیواری می باشد. با اطمینان و آسودگی خاطر می توانید دیوارپوش مورد پسند خود را با قیمت ارزان تر از بازار سفارش دهید.
https://divardecor.com/

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کاغذ دیواری دیوار دکور انواع کاغذ دیواری تولید کاغذ دیواری چاپ کاغذ دیواری نمای دکوراسیون کاغذ دیواری کاغذ دیواری کاغذ دیواری قابل شستشو دیوار دکور بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر نظم آبادی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی، درخصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد:  این دستگاه که نمونه داخلی مشابهی ندارد، جایگزین پنج یا شش دستگاه مجزا شده و ضمن صرفه‌جویی در فضای اشغال شده، فرآیند تست را نیز به طور قابل توجهی تسریع می‌بخشد.

وی اشاره کرد: فعالیت اصلی این شرکت که در شهرستان اراک واقع شده است، تولید تجهیزات کارگاهی و تمام ماشین‌آلات خطوط تولید است. تخصص ما به طور خاص در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات تست و آزمون خطوط تولید می‌باشد. با تلاش و پشتکار پرسنل این شرکت، دو دستگاه تست اصطکاک و تست میرایی از صفر تا صد طراحی و تولید شده است. این دو دستگاه موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان نیز شده‌اند.

نظم آبادی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: شرکت ما در سال گذشته با بررسی نیازهای بازار، دو دستگاه جدید به نام‌های هات‌اسپینینگ و مولتی‌تست را طراحی و تولید کرد.

وی گفت: دستگاه هات‌اسپینینگ در اکثر صنایع کاربرد دارد و برای بستن ته لوله با استفاده از تکنولوژی گرم‌کردن و فشار به کار می‌رود. این دستگاه از فناوری بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد و نمونه داخلی مشابه ندارد، اما نمونه‌های چینی آن در بازار موجود است. واحد طراحی شرکت ما این دستگاه را به طور مهندسی معکوس طراحی کرده و سال گذشته نمونه آزمایشگاهی آن را تکمیل نموده است.

وی افزود: در حال حاضر یک دستگاه از این محصول برای ارائه به کارخانه‌های صنعتی آماده شده است. تولید این دستگاه، یکی از دستاوردهای بزرگ شرکت ما به شمار می‌رود و علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، مزیت قیمت تمام شده مقرون به صرفه را نیز برای کارخانه‌های صنعتی به همراه دارد.

نظم‌آبادی تصریح کرد: دستگاه مولتی‌تست نیز از دیگر ابتکارات شرکت ما است که از صفر تا صد توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است. این دستگاه نمونه داخلی مشابه ندارد و ترکیبی از چند دستگاه است که در خط تولید کمک فنر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره کاربردهای این دستگاه تستر، گفت:با استفاده از این دستگاه، تست‌های میرایی، اصطکاک، حرارت بالا و پایین در یک دستگاه انجام می‌شود. دستگاه مولتی‌تست، کاربردی و ایده آل برای مراکزی است که در زمینه تولید کمک فنر فعالیت می‌کنند. نمونه آزمایشگاهی این دستگاه تولید شده و در حال حاضر آماده ارائه به مشتریان است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف