Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات کشمیر تحت کنترل هند گفتند، پلیس این منطقه از دانشجویان و کارمندان دو دانشکده پزشکی بر طبق یک قانون ضد تروریسم سخت‌گیرانه صرفا به دلیل جشن گرفتن برای شکست هند در بازی کریکت برابر پاکستان در رقابتهای جام جهانی این ورزش، تحقیقات می‌کند.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس کشمیر تحت کنترل هند اعلام داشت که عده‌ای از دانشجویان و کارمندان این دانشکده‌های دولتی در جریان مسابقه کریکت هند و پاکستان طی یکشنبه شب به خوشحالی کردن از بابت پیروزی پاکستان و سر دادن شعارهایی در طرفداری از پاکستان پرداختند و این نیرو این اقدامات را فعالیتها "ضد ملی" خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکستان دراین بازی هند را با ۱۰ ویکت شکست داد تا اولین پیروزی تاریخش مقابل این رقیبش طی یک بازی جام جهانی T۲۰ در دبی را تجربه کند. دقایقی پس از پیروزی پاکستان در این مسابقه، صدها نفر از مردم کشمیر در خیابان‌ها رقصیده و مواد محترقه روشن کرده و شعار "زنده باد پاکستان" را سر دادند و پایان حاکمیت هند بر این منطقه مورد مناقشه را مطالبه کردند.

این جشن‌ها در حالی برگزار شدند که آمیت شاه، وزیر کشور قدرتمند هند، برای اولین بار از زمانیکه دهلی نو در سال ۲۰۱۹  کشمیر را از وضعیت نیمه خودمختارش محروم و حالت ایالتی آن را لغو کرد و قوانین حمایت از به ارث رسیدن اراضی و مشاغل را حذف کرد، از این منطقه بازدید کرد.

علاقه به کریکت، یک میراث دوران استعمار طولانی بریتانیا در جنوب آسیا، یکی از معدود چیزهایی است که پاکستان و هند را با وجود سابقه طولانی خصومت بین دو طرف که عامل بروز سه جنگ بینشان از زمان تقسیم شبه قاره در سال ۱۹۴۷ بوده است، متحد می‌کند؛ دو مورد از این جنگها بر سر کنترل کشمیر که بین این دو کشور رقیب مسلح به سلاح هسته‌ای تقسیم شده، بودند.

تنشهای مربوط به بازی روز یکشنبه نشان می‌دهند که چطور احساسات مردم در کشمیر عمدتا مسلمان که احساسات ضد هندی شدیدی دارند، می‌تواند شعله‌ور شود. شورشیان از سال ۱۹۸۹ برای استقلال کشمیر یا ادغام آن با پاکستان می‌جنگند.

یک سخنگوی پلیس کشمیر تحت کنترل هند گفت که مقامات روز دوشنبه تحقیقاتی مقدماتی را در دو پاسگاه پلیس در شهر سرینگر بر اساس یک قانون ضد تروریسم موسوم به قانون (پیشگیری از) فعالیت‌های غیرقانونی ثبت کردند.

پلیس گفت که مظنونان هنوز شناسایی نشده‌اند و ماموران از ویدئوهای این جشن که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند، برای شناسایی اسامی آنها استفاده می‌کنند.

قانون مبارزه با تروریسم این منطقه در سال ۲۰۱۹ اصلاح شد به نحوی که به دولت اجازه دهد افرادی را به عنوان تروریست معرفی کند. پلیس بر طبق این قانون می تواند افراد را به مدت شش ماه بدون ارائه هیچ مدرکی بازداشت کند و متعاقباً ممکن است متهم تا هفت سال زندانی شود. فعالان حقوق بشری این قانون را بی رحمانه خوانده‌اند.

بر اساس گزارش‌های خبری، بیش از ۱۲ دانشجوی کشمیری در ایالت پنجاب در شمال هند به دلیل جشن گرفتن برای این پیروزی پاکستان مورد حمله قرار گرفتند.

هند شورش مسلحانه در بخشی از کشمیر را که تحت کنترل خود دارد به عنوان یک جنگ نیابتی پاکستان و تروریسم برخوردار از پشتیبانی دولت توصیف می‌کند. اکثر مسلمانان کشمیری آن را یک مبارزه بری آزادی مشروعشان می‌دانند.

این منطقه یکی از نظامی‌ترین مناطق جهان به شمار می‌رود و ده‌ها هزار غیرنظامی، شورشی و نیروی دولتی در درگیری بر سر آن کشته شده‌اند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیروزی پاکستان تحت کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی نظریه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان دیر، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری شیوه و شگردهای پلیسی، یک نفر سارق را با هویت معلوم شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دیر با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۸ فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف داشت، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

کد خبر 6090784

دیگر خبرها

  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند