Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع میدانی امروز چهارشنبه گزارش دادند که در ادامه شکست‌ نیروهای هادی و ائتلاف متجاوز در مأرب، این نیروها در حال عقب‌نشینی از منطقه جبل مراد در جنوب مأرب هستند.

شبکه المیادین به نقل از این منابع گزارش کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر منطقه الجوبه در جنوب مأرب تسلط پیدا کرده و منطقه جبل مراد را تحت محاصره خود درآورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، پس از توافق با قبایل منطقه جبل مراد، این منطقه در حال حاضر تحت سیطره نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی است.

روز سه‌شنبه(دیروز) ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز پیشروی میدانی جدیدی در استان مأرب داشتند و یک منبع میدانی در این خصوص گزارش داد که ارتش یمن پس از نبردی سنگین با نیروهای دولت مستعفی بر منطقه «الجدیده» مرکز ناحیه «الجوبه» (جنوب استان مأرب)  مسلط شده است. (جزئیات بیشتر)

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده‌‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

این در حالی است که «سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بعدازظهر روز یکشنبه هفته جاری، جزئیات عملیات «ربیع النصر» در دو استان «شبوه» و «مأرب» را که به آزادی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد، تشریح و تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قول می‌دهند که شهر «مأرب» را آزاد کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مأرب ائتلاف سعودی ارتش و کمیته های مردمی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند آزاد شدند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی مرزهای ایران شهادت 2 مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

دیگر خبرها

  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد