Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، یک هفته با کیارستمی از سوی جایزه بین المللی عکس «پنج» با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران با نمایش شش فیلم درباره عباس کیارستمی برگزار می‌شود.

مهدی شادی زاده دبیر و مؤسس جایزه بین المللی عکس «پنج» از مراسم اختتامیه امسال این جشنواره و همکاری با سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران گفت: در این مراسم برای اولین بار ترکیبی از مستندهای منتخب درباره این کارگردان از روز پنجشنبه ششم آبان در ساعت ۱۶ در موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اولین بار فیلم‌هایی درباره این کارگردان فقید که تا به حال در ایران اکران نشده مانند فیلم یوجی موبارا کارگردان ژاپنی به نام «یک هفته با کیارستمی» و فیلم محمود بهرازنیا با نام «در نزدیکی کیارستمی» و فیلم ابراهیم حقیقی به نام «در هفتاد سالگی» نمایش داده می‌شود.

شادی زاده در ادامه گفت: این مراسم در آغاز با قطعاتی از موسیقی کلاسیک به نوازندگی صبا صفوی و یاسر جلالوند نوازندگان برجسته ویولا و ویلن آغاز می‌شود و با سخنرانی هنرمندان، درباره این کارگردان فقید ایرانی ادامه می‌یابد. در ادامه فیلم «همراه با باد» به کارگردانی مهدی شادی زاده و تهیه کنندگی علیرضا شادی زاده نمایش داده می‌شود که در این فیلم مستند که قبلاً در گروه هنر و تجربه نیز به نمایش در آمده است.

فیلم «عباس کیارستمی و عصای گمشده» از محمودرضا ثانی و «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» به کارگردانی سیف‌الله صمدیان دیگر فیلم‌هایی است که در برنامه یک هفته با عباس کیارستمی نمایش داده می‌شود.

کیوریتورهای این مراسم مهدی شادیزاده و علیرضا شادیزاده و مدیر هنری سیمین بایرامی و مدیر اجرایی سارا امیری هستند.

کد خبر 5337310

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه هنرهای معاصر تهران عباس کیارستمی محمودرضا ثانی سیف الله صمدیان فیلم کوتاه چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران تئاتر ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران موسیقی نواحی محمد خزاعی سریال ایرانی جشنواره موسیقی نواحی ایران جشنواره فیلم فجر سازمان سینمایی شبکه سه سیما فیلم سینمایی انیمیشن اسکار خارجی زبان موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می شود عباس کیارستمی یک هفته شادی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر

 به گزارش تابناک، علی مطهری در خصوص جایگزین شدن دف زن در مراسم سالگرد شهید آیت الله مرتضی مطهری توضیحاتی ارائه داد.
 

علی مطهری در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در برنامه بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری در خانه موزه آن شهید، مدیریت این خانه‌موزه برای خواندن شعری از حافظ که مورد توجه استاد شهید بوده یک برنامه دف و نی‌زنی تدارک دیده بود که دف‌زن یک خانم و نی‌زن یک آقا بود. وقتی این دو در جای خود قرار گرفتند چند تن از خانم‌ها نسبت به لاک غلیظ ناخن‌های کاشته آن خانم اعتراض داشتند. مدیر خانه‌موزه بدون آن که با من مشورت کند، آقایی را که همکار و استاد خانم دف‌زن بود، جایگزین وی کرد و طبعاً خوشایند آن خانم نبود.

سپس آن خانم‌های معترض از او دلجویی و عذرخواهی کردند. من هم در پایان برنامه از وی عذرخواهی کردم و رفع کدورت شد و با لبخند و مزاح خداحافظی کردیم و احساس من این بود که دیگر دلگیر نیست.

معلوم نیست افرادی که از واقعیت ماجرا خبر ندارند چرا قضاوت‌های نادرست می‌کنند و به این بهانه به اسلام و انقلاب و روحانیت می‌تازند. قرآن می‌فرماید: «لاتقف ما لیس لک به علم» درباره چیزی که به آن علم نداری قضاوت نکن.

دیگر خبرها

  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر