Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کاروان دیگری از خودرو‌های نظامی ترکیه حامل مواد لجستیکی و نظامی وارد ادلب در سوریه شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری  آریا به نقل از  شبکه تلویزیونی العربیه، مرکز دیده بان حقوق بشر (وابسته به مخالفان سوری) از ورود کاروانی از خودرو‌های ترکیه به حومه غربی ادلب خبر داد و افزود این کاروان که شامل بیش از یکصد خودرو می‌شد، حامل مواد لجستیکی و تجهیزات نظامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاروان از گذرگاهی وارد سوریه شد و به سمت مواضع ترکیه در جبل الزاویه حرکت کرد.
مرکز دیده بان حقوق بشر اعلام کرد با ورود این کاروان جدید، تعداد خودرو‌های ترکیه که از سپتامبر گذشته وارد منطقه کاهش تنش و درگیری شده اند به 455 خودرو افزایش می‌یابد.

پارلمان ترکیه مجوز عملیات‌های نظامی در عراق و سوریه را تمدید کرد
روز گذشته پارلمان ترکیه با حضور نظامی ارتش این کشور در عراق و سوریه تا دو سال دیگر موافقت کرد.
منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران گزارش دادند که پارلمان ترکیه با تمدید حضور نظامی ارتش ترکیه در عراق و سوریه موافقت کرده است
به گزارش منابع خبری، بر اساس لایحه تصویب شده در پارلمان ترکیه، به نیروهای مسلح این کشور اجازه دارند تا دو سال دیگر در سوریه و عراق عملیات نظامی انجام دهند.
شبکه خبری «تی آر تی» نیز در این زمینه نوشت، پارلمان ترکیه طرحی را برای تمدید اختیارات این کشور برای آغاز عملیات نظامی فراسرزمینی در شمال عراق و سوریه برای دو سال دیگر تصویب کرد.

حمله قریب‌الوقوع ترکیه به سوریه
تحولات در شمال حلب، از جمله استقرار تجهیزات نظامی ترکیه و شبه‌نظامیان قسد در این منطقه حکایت از آن دارد که ترکیه عملیات نظامی خود علیه این گروه در محور "تل تمر" را به زودی صورت می‌دهد.
به گزارش العالم،در مقابل آرامشی که بر جبهه‌های شهر "تل رفعت" در شمال حلب حاکم شده، ارتش ترکیه حملات علیه مراکز تجمع عناصر گروه شبه‌نظامی قسد در حومه شهر "تل تمر" در شمال غربی الحسکه را تشدید کرده است و همزمان هر دو طرف تجهیزات خود را به این منطقه اعزام کردند که همین امر نشان می‌دهد ترکیه دست به تجاوز نظامی جدیدی در محور تل تمر می‌زند.
منابع مطلع در شمال سوریه فاش کردند، مسئولان در ارتش و اطلاعات ترکیه در نشستی با سرکردگان گروه سوری موسوم به "ارتش ملی" درباره ترتیبات تجاوز برنامه‌ریزی شده ترکیه به شمال و شمال شرقی سوریه گفت‌وگو کردند.
منابع مذکور تأکید کردند، به موجب تاکتیک نظامی 35 هزار تن از عناصر گروه‌های مسلحی که در عملیات نظامی اخیر مشارکت داشتند، در خطوط مقدم جبهه‌های فرضی در "تل تمر"، "تل رفعت"، "منبج" و "عین عیسی" مستقر می‌شوند مشروط بر اینکه کماندوهای ویژه ارتش ترکیه از آنها در اماکن پرخطر حمایت کنند.
منابع معارضِ نزدیک به "ارتش ملی" فاش کردند، کاروانی از گروه‌های مسلح به دستور ارتش ترکیه قرار است از عفرین عازم مناطق شرقی فرات شوند و جبهه‌های تل تمر در حومه الحسکه مقصد بعدی‌شان می‌شود.
این منابع تصریح کردند، انتظار می‌رود عناصر زیادی از گروه "ارتش ملی" طی روزهای آینده به شهر تل ابیض در حومه الرقه عازم شوند که تحت اشغال ترکیه است.
بر این اساس، بعد از تهدید ترکیه مبنی بر عملیات نظامی علیه قسد در مناطقی پراکنده، هر دو طرف تجهیزات نظامی بسیار در این مناطق مستقر کردند و پیش‌بینی می‌شود تمرکز این عملیات در تل رفعت، منبج( غرب فرات)، عین العرب، تل تمر، عین عیسی و "المالکیه" باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترکیه سوریه پارلمان ترکیه عملیات نظامی عراق و سوریه ارتش ترکیه تل تمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار

به گزارش خبرنگار مهر پیتر برَنت، تریدر حرفه‌ای و باسابقه معتقد است که بیت‌کوین (BTC) ممکن است در زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار، به اوج خود رسیده باشد. با این حال، برَنت گفت، این احتمال وجود دارد که رمزارز مذکور اکنون به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی پایین‌تر سقوط کند. نکته جالب توجه آن است که برَنت معتقد است چنین کاهش قیمتی می‌تواند از دیدگاه بلندمدتی «بهترین گزینه» باشد.

پیتر برَنت، در پُست وبلاگ اخیر خود پیشنهاد می‌کند که بیت‌کوین ممکن است درحال‌حاضر به اوج خود در چرخه صعودی قیمت رسیده باشد.

وی گفت که اعتقاد دارد قیمت BTC به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی به پایین‌ترین سطح قیمت در سال (۲۰۲۱) بازگردد.

برَنت این عقب‌نشینی مورد انتظار قیمت بیت‌کوین را به پدیده‌ای به‌نام «پوسیدگی‌نمایی» (الگوی تاریخی بازده نزولی در چرخه‌های صعودی) نسبت می‌دهد که معتقد است بر این دارایی دیجیتال که به‌تازگی به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار رسیده است، تأثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 6092016 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی