Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@14:16:57 GMT

بازار مرغ در استان قزوین در آرامش نسبی است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۴۷۶۵

بازار مرغ در استان قزوین در آرامش نسبی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با تعامل و همکاری تولیدکنندگان و دستگاههای متولی در استان آرامش نسبی در بازار مرغ ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه خمسه عصر چهارشنبه در همایش اتحادیه مرغداران استان که در تاکستان برگزار شد اظهار داشت: همکاری و تعامل مرغداران و اتحادیه‌ها با دستگاه‌های اجرایی برای تامین و توزیع مرغ و تخم مرغ مورد نیاز استان در سطح مطلوبی قرار دارد و این همکاری موجب شده آرامش خوبی در بازار حاکم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه ضمن تقدیر از مرغداران و اعضای ستاد تنظیم بازار استان تصریح کرد: آرامش نسبی در بازار مرغ استان قزوین علیرغم چالش تهیه مرغ در سطح کشور با تلاش همه تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت طیور بدست آمده است.

وی یادآورشد: بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، خوشبختانه استان قروین از رشد قابل توجهی در بخش‌های مختلف کشاورزی برخوردار بوده و علیرغم خشکسالی، کمبود منابع آب، افزایش هزینه‌ها و چالش‌های دیگر پیش روی تولید در بخش کشاورزی، استان قزوین همچنان در ردیف 10 استان برتر کشور در بخش کشاورزی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فاطمه خمسه جهاد کشاورزی قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق