Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بابایی کارنامی گفت: سبک مدیریت امروز تغییر کرده و مدیریت براساس ضوابط کشور باید به سمت رِنج‌های جوانی حرکت کند و باید کشور از مدیران جوان برخوردار باشد.

به گزارش برنا؛ بررسی آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد از مجموع ۶۲/۹ میلیون نفری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر ۲۵/۹ میلیون نفر فعال هستند که از این تعداد ۲۳/۴ میلیون نفر شاغل و حدود ۲/۵ میلیون نفر بیکارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی وضعیت افراد فارغ التحصیل آموزش عالی در بین بیکاران از این حکایت دارد که در تابستان امسال یک میلیون و ۱۲ هزار نفر بیکار بوده‌اند که تعداد آنها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲۳۵ نفر افزایش داشته اشت. همچنین  از فارغ‌التحصیلان بیکار بالغ بر ۴۷۴ هزار نفر مرد که نسبت به سال قبل حدود ۳۴ هزار و ۸۶۲ تفر از تعدادشان کم شده است.

در این شرایط شاید بسیاری از مدیران و مسئولین ما، امروزه معتقد باشند جوانان از پس شغل‌های مدیریتی و مسئولیت‌های سنگین بر نخواهند آمد اما باید گفت نمونه‌های موفقی از مدیریت  جوانان توانمند در ایران بارها مشاهده شده است؛ از فرماندهان جوان دفاع مقدس گرفته تا همین مدیران جوانی که در امروزه در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور خود را به اثبات رسانده‌اند. ضمن اینکه روی کارآمدن مدیران نخبه جوان می‌تواند بارقه‌های امید را در دل جوانان نخبه جویای کار روشن کند و به اخذ سیاست‌ها و نتایج بهتر در اداره امور کشور منجر شود. در این باره و درباره توجه به نیروی های جوان برای پست‌های مدیریتی و مهم با یکی از نمایندگان مجلس به گفت‌وگو نشستیم.

سبک مدیریتی امروز تغییر کرده است

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره لزوم اجرایی قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: زمانی که چنین قانونی تصویب شد باید اجرایی شود و زمانی که چنین موضوعی تبدیل به قانون شده ضمانت اجرا شدن دارد.

او با بیان اینکه لازمه کشور این است که حتما باید قانون منع بکارگیری بازنشستگان اجرایی شود، افزود: سبک مدیریت امروز تغییر کرده و مدیریت بر اساس ضوابط کشور باید به سمت رِنج‌های جوانی حرکت کند و باید کشور از مدیران جوان برخوردار باشد.

بابایی کارنامی درباره طراحی سامانه تربیت مدیران جوان ادامه داد: هر چقدر بتوانیم مدیریت بهتری داشته باشیم و بر این اساس سامانه‌های مختلف جوانان نخبه کشور را ساماندهی کنیم قطعا عملکرد بهتری در حوزه‌های مختلف خواهیم داشت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره انتقادهای وارده به انتصاب مدیران جوان در بخش‌های مهم کشور بیان کرد: باید انگیزه جوانان موردنظر قرار گیرد و آموزش‌ها و مهارت‌هایی برای آنان در نظر گرفته شود.

او با اشاره به اینکه اطلاع دقیقی باید از مدیریت نسل جوان در گام دوم انقلاب داشته باشیم افزود: ایجاد یک سامانه برای ساماندهی جوانان نخبه کار مجلس نیست و دولت در این زمینه باید سلیقه به خرج دهد.

بابایی کارنامی گفت: دسترسی به چنین سامانه و نظارت بر آن می‌تواند توسط مجلس انجام شود و نمایندگان مجلس می‌توانند از طریق دیوان محاسبات دسترسی آسان به آن داشته باشند اما بهتر است دولت در جهت شفاف‌سازی چنین کاری را انجام دهد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره پیش بینی آینده برای اعتماد به نیرو های جوان افزود: تحت هر شرایطی باید به نیروی جوان در پست‌های سیاسی و مهم کشور اعتماد کرد.

انتهای پیام/ 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران فارغ التحصیل دفاع مقدس نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی برنا قانون قانون مجلس نسل جوان انقلاب مجلس دولت نمایندگان مجلس دیوان محاسبات دولت دولت مجلس جوانان بابایی کارنامی انتخاب مدیران جوان بابایی کارنامی مدیران جوان میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود

آفتاب‌‌نیوز :

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.

علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند