Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود هاشمی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به تشریح رویکرد و برنامه سازمان بسیج اساتید کشور در بحث کمک به دولت پرداخت و اظهار داشت: در این راستا ۴ رویکرد را دنبال می‌کنیم.

وی معرفی ظرفیت‌های نخبگانی به دولت برای به‌کارگیری مشاغل مختلف را یکی از این رویکردها اعلام و بیان داشت: در این بخش برای بخش‌هایی که دولت و وزارتخانه‌ها درخواست می‌کنند این ظرفیت‌های تخصصی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور شناسایی مسائل در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها و کشور، ارائه راهکارها برای حل این مسائل توسط ظرفیت‌های نخبگانی و نقد منصفانه، عالمانه و دلسوزانه نسبت به عملکرد دولت را از دیگر رویکردهای سازمان بسیج اساتید در بحث کمک به دولت ذکر کرد.

مظلومیت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

هاشمی با بیان اینکه دولت سیزدهم شاکله‌ای از همه ظرفیت‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، تبیین کرد: استان خراسان‌جنوبی در انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان انقلابی‌ترین استان کشور در مدال افتخار را از آن خود کرده است.

وی موضع‌گیری نسبت به مسائل و موضوعات مختلف جامعه و مطالبه‌گری را از دیگر رویکردهای این سازمان ذکر و مطرح کرد: در این راستا در وهله نخست برنامه طرح حل مسئله به کارگزاران بدهیم و سپس در مقام مطالبه برآییم.

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در ابتدا با یک مظلومیتی مواجه شد، توضیح داد: به محض صدور بیانیه سیل خوزستان و لرستان اتفاق افتاد و ظرفیت‌های کشور برای کمک به سیل‌زدگان شتافتند و متعاقب آن نیز بحران کرونا پیش آمد و آنطور که باید و شاید به بیانیه گام دوم انقلاب به معنای واقعی کلمه پرداخته نشد.

گفتمان‌سازی؛ مقدمه‌ای برای اجرای بیانیه

هاشمی اضافه کرد: منتها نهضت استادی در بحث تبیین، تشریح و گفتمان‌سازی و تربیت اساتید گام دوم انقلاب همت خوبی گماشته‌اند، هر چند هنوز جای کار دارد لذا معتقدیم برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفتمان‌سازی مقدمه‌ای برای به اجرا درآوردن بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی برنامه‌ریزی برای تقویت باورهای دینی، معرفتی و مهارتی اساتید را از دیگر برنامه‌ها عنوان و بیان داشت: طرح ولایت استادی، حلقه‌های استادی، جریان‌شناسی فرهنگی و سیاسی جزو آموزش‌هایی است که در دستور کار نهضت استادی بسیج است.

ورود اندیشکده‌های مسئله‌محور به محصولات استراژیک

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور ایجاد اندیشکده‌های مسئله‌محور را یکی دیگر از برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: در سطح کشور تعداد قابل توجهی اندیشکده در هر استانی فعالیت می‌کنند که در این استان هم چندین اندیشکده داریم که روی مسائل اصلی استان از جمله محصولات استراتژیک، معادن و غیره کار می‌کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجهی که دولت سیزدهم به ظرفیت‌های انقلابی دارد امیدواریم خروجی اندیشکده‌ها هم تبدیل به عمل و در عرصه کارگزاری اتفاق بیفتد.

آیین‌نامه بسیج اساتید در حال تغییر

وی به بحث بازنگری در آیین‌نامه بسیج اساتید اشاره و مطرح کرد: ۲۰ سال گذشته این آیین‌نامه در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شد و اکنون هم با توجه به شرایط روز و کارکردهای نهضت استادی در حال تغییر است و در این خصوص هم اگر شخص شما رهنمودی دارید ما را بهره‌مند و راهنمایی کنید.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: محمود هاشمی رویکرد بسیج اساتید بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه گری اندیشکده بسیج اساتید بیانیه گام دوم انقلاب بسیج اساتید کشور آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو،محمدرضا مردانی در ابتدای  نشست تخصصی مسئولین بسیج اساتید استان گیلان در دانشگاه گیلان از عملیات تاریخی «وعده صادق» سخن گفته و از دلاور مردان جبهه توحید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در تحقق وعده امام خامنه ای عزیز(مدظله‌العالی) در تنبیه رژیم صهیونیستی قدم بزرگی برداشتند تقدیر و تشکر کرد و همچنین به عموم مردم و دوستداران انقلاب اسلامی و محور مقاومت تبریک و تهنیت گفت.


وی افزود: البته این بخش کوچکی از توان و قدرت نظامی جمهوری اسلامی بود. تصمیم شجاعانه و مدبرانه فرماندهان ما به تبعیت از مقام معظم رهبری کم نظیر بود و قدرت نظامی جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد

مردانی با بیان اینکه در مسیر کمک به ارتقای نظام حکمرانی در کنار اساتید بسیجی، اساتید غیربسیجی هم پای کار خواهند آمد و طعم شیرین خدمت به مردم و محرومیت زدایی با کمک به ارتقای کارآمدی نظام را خواهند چشید، گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دشمنان همواره دانشگاه ودانشجویان را مورد هدف قرار داده اند،بیان کرد: این نشان دهنده اهمیت دانشگاه است،وقتی جوانان خوبی تربیت کنیم و به بدنه مدیریتی کشور تزریق کنیم، مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

مردانی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تبیینی برای اساتید می‌تواند موجب هم افزایی اساتید شود. جمهوری اسلامی حرم است و دشمن با جنگ ترکیبی همه جانبه به مقابله با این نظام مقدس آمده است و وظیفه دانشگاه‌ها برای مقابله با این جنگ سنگین است.

رئیس سازمان بسیج اساتید باتاکید بر اینکه استان گیلان منطقه قهرمان پرور است افزود: اساتید باید پرچمدار تبیین گری باشند. مقام معظم رهبری فرمودند راه مقابله با این جنگ ترکیبی دشمن تنها تبیین است و باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد. سلاح ما اندیشه، بیان و قلم است. این سلاح تاثیر شگرفی می‌تواند داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان