Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور تایوان رسما تایید کرده است که یک گروه کوچک از نیروهای آمریکایی در تایوان مستقر شده‌اند تا سربازان تایوانی را آموزش بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان در مصاحبه با سی‌ان‌ان رسما حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور را برای آموزش سربازان تایوانی تایید کرد و گفت: یک گروه کوچک از نظامیان آمریکایی در تایوان مستقر هستند تا سربازان تایوانی را آموزش بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین: تایوان حق عضویت در سازمان ملل را نداردتایوان به دنبال همکاری بیشتر با اروپا

 

بر اساس این گزارش، افزایش فشارهای نظامی و سیاسی چین موجب شده است تا تنش ها بین تایوان و چین طی هفته های اخیر به شدت بیشتر شود.

رئیس جمهور تایوان افزود: ما یک طیف گسترده از همکاری با آمریکا داریم آن هم با هدف افزایش قابلیت های دفاعی مان.

وی در پاسخ به این سوال که "تعداد نظامیان آمریکایی مستقر شده در تایوان چقدر است"، گفت: تعداد آنها به اندازه‌ای که برخی تصور می کنند، نیست.

وزیر دفاع تایوان نیز تنها حاضر شده است تا به وجود همکاری های گسترده دفاعی و نظامی با آمریکا اشاره کند و توضیح بیشتری در خصوص ماموریت نظامیان آمریکایی مستقر شده در این کشور نداده است.

آمریکا نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد ولی مهمترین متحد تایوان و بزرگترین عرضه کننده تسلیحات به آن به شمار می رود.

وزارت خارجه چین پیش از این اعلام کرده است که آمریکا باید به همکاری های نظامی و فروش تسلیحات به تایوان پایان دهد تا مانع از لطمه خوردن به روابط دوجانبه شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان می‌گوید که برابر گزارش‌های دریافتی 90 درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده اند.

سردار احمدرضا رادان در قرارگاه طرح نور که به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تشکر ویژه از مردم، ریاست محترم جمهور، قوه قضائیه، مجلس، دادستان، صداوسیما و همکاران انتظامی اظهار داشت: من با قاطعیت اعلام می کنم که در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد و خوشبختانه آن گونه که نشان می دهد به لطف خداوند متعال و تلاش و جدیت همکاران،پیامدهای طرح بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

وی افزود: وظیفه و تکلیف قانونی و شرعی ما حکم می کند که این ماموریت را با جدیت و دقت و هوشمندانه استمرار بخشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد .

سردار رادان یاد آور شد: برابر گزارش های دریافتی 90 درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خویش را اصلاح و با پلیس همکاری نموده اند.

وی در پایان گفت: پلیس در کنار اجرای طرح نور، هیچ گاه از دیگر ماموریت های خود از جمله مبارزه با مواد مخدر ،سرقت و اراذل و اوباش غافل نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق