Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت بارش‌ها شدید نیست اما از آنجا که همراه با رعد و برق است توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی در منطقه پرهیز شود.

وی همچنین از شکل‌گیری وزش باد به نسبت شدید و خیزش گرد و خاک در استان خبر داد و  گفت: برای بعدازظهر روز پنجشنبه خیزش گرد و خاک در شمال‌شرق استان شکل می‌گیرد اما در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خیزش گرد و خاک محلی با گرد و غبار انتقالی از مناطق جنوب غربی کشور همراه می‌شود و کیفیت هوای تمامی نقاط استان را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی تصریح کرد: از آنجا که وزش باد شدید برای روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود احتمال شکل‌گیری مخاطراتی از جمله آسیب به سقف‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی وجود دارد از همین رو توصیه می‌شود نسبت به استحکام این موارد اطمینان حاصل شود و از استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت خودداری کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناشی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در روزهای آینده تغییرات دمایی محسوسی در استان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرکرد، سورشجان، بن و بلداجی با ۲ درجه زیر صفر سردترین نقاط استان و مالخلیفه با ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در حالی وارد سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شده است که با کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی گذشته روبرو بوده و دومین استان کم‌بارش کشور اعلام شده است.

خشکسالی‌های اخیر از سال آبی ۸۵-۸۶ در این استان آغاز شده است و در طول این سالها بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ میلیمتر کمبود بارش در استان گزارش شده که معادل نبود هیچ بارشی به مدت ۲ سال است.

۹۶.۱ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری بارش باران سازمان هواشناسی چهارمحال وبختیاری بارش باران سازمان هواشناسی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: امروز و فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمالی و جنوب شرقی استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای ضمن افزایش ابر، احتمال رگبار باران وجود دارد.

فهیمه راستی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: طی امروز و فردا در مناطق جنوب شرقی، برخی مناطق مرکزی و نیمه غربی استان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق استان مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر کرمان صبح امروز ۹ درجه سانتیگراد بود و در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ درجه می‌رسد، بیان کرد: لاله زار صبح امروز با دمای یک درجه زیر صفر سردترین و منوجان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه، گرم ترین نقطه استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رگبار باران در تهران از چهارشنبه/ افزایش دما تا ۵ روز آینده
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید