Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست بررسی جمع‌آوری فلر‌های نفتی که امروز در شرکت نفت و گاز کارون در اهواز و با حضور رییس سازمان بازرسی کشور برگزار شد، گفت: متاسفانه طرح آماک به خوبی در خوزستان  اجرا نشد و از ریاست سازمان بازرسی تقاضا داریم به این موضوع ورود کرده تا این  طرح به درستی عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه  هر چند تلاش‌هایی در این باره انجام شده به عنوان مثال فاز دوم پالایشگاه بید بلند ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز را دریافت می‌کند، اما کافی نیست، افزود: مشکلات زیست محیطی با نفت، تنها در بحث جمع آوری فلر‌های نفتی خلاصه نمی‌شود و  از دیگر مشکلات زیست محیطی که شرکت نفت ایجاد می‌کند پساب‌های نفت و سایر آلاینده‌ها است که باید برای این مشکلات فکری شود.

اشرفی با اشاره به این نکته که  در اهواز شرکت نفت، رفتار مناسبی در قبال سلامتی مردم ندارد و اقدام موثری برای رفع آلودگی‌های ناشی از فلر‌های نفتی انجام نمی‌دهد، اظهار داشت: دستگاه قضایی باید در این خصوص برخورد جدی‌تر را با شرکت نفت داشته باشد چرا که در بلند مدت با مشکلات بیشتری روبه رو خواهیم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان  با تاکید بر اینکه  قرار بود شرکت نفت ۲۰۰ هزار هکتار فضای سبز را در مناطقی از استان که فعالیت نفتی دارد ایجاد کند، اما هیچ اقدامی انجام نداده است، تصریح کرد:  یکی از عوامل وجود گرد و غبار در خوزستان آلودگی‌های نفتی است که می‌توان با ایجاد فضای سبز در کاهش آن کمک کرد.

این مقام مسئول بیان داشت:  شرکت نفت در بیشتر زمین‌ها و مناطق اهواز معارض است و  این شرکت باید اجازه کاشت نهال و فضای سبز را بدهد تا اهواز بیش از این دچار آلودگی زیست محیطی ناشی از آلاینده‌های نفت نشود.

اشرفی در پایان گفت: روزانه هزاران مترمکعب گاز اسیدی همراه با نفت در خوزستان سوزانده می‌شود، گاز سوزی به شدت در تمام میادین نفتی خوزستان  وجود دارد و وجود تعداد زیاد فلر نفتی مشکلات زیادی را برای سلامت جسم و روان مردم ایجاد کرده است.

رییس سازمان بازرسی کشور که به همراه رییس قوه قضاییه به خوزستان سفر کرده، روز پنجشنبه از تاسیسات نفتی شرکت کارون در اهواز و تاسیسات طرح آماک (طرح جمع آوری فلر‌های نفتی) بازدید کرد و در نشستی با مسئولان و مدیران شرکت مناطق نفتخیز جنوب، روند اجرای طرح آماک را جویا شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت نفت محیط زیست سلامتی افراد فلر های نفتی شرکت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد تریلر و پراید در حمیدیه ۶ مصدوم بر جای گذاشت

ایسنا/خوزستان سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مصدوم شدن شدن نفر بر اثر برخورد تریلر و پراید در حمیدیه خبر داد.

عارف شرهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی برخورد تریلر و پراید که ساعت ۱۳:۰۰ امروز (۸ اردیبهشت‌ماه)  در مسیر حمیدیه به سوسنگرد روبه‌روی  پیچ سید جابر رخ داد، شش نفر مصدوم شدند.

وی افزود: مصدومان این حادثه که دو مرد ۳۳ و ۴۸ ساله، یک دختربچه هشت ساله و سه زن ۳۷، ۳۸ و ۵۶ ساله بودند توسط دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • برخورد تریلر و پراید در حمیدیه ۶ مصدوم بر جای گذاشت
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید