Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه در جمع نخبگان شهرری، اظهار داشت: هم اکنون ساماندهی نخبگان مناطق و محلات تهران برای ایده پردازی، تصمیم سازی و نظارت تخصصی بر عملکرد مدیران شهری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۵۲ فعالیت برای تغییر و تحول شاخص ها و کم کردن فاصله جنوب و شمال شهر تهران تعریف شده است، عنوان کرد: شهرداری تهران به دنبال شناسایی نخبگان محلات از طریق برگزاری ۵۲ جشنواره در سطح محلات است تا بدین وسیله افراد مستعد شناسایی و در تصمیم سازی های شهری دخیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۲ فعالیت برای تحول در پایتخت تعریف شده‌است

زاکانی یادآور شد: برای مدیریت شهری هویت مناطق و محلات از اولویت ویژه برخوردار است؛ از همین جهت باید تصمیم سازی ها از کف محلات و با تصمیم مستقیم نخبگان انجام شود.

شهردار تهران با اشاره به ایجاد کانون های اندیشه ورز در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، افزود: نخبگان محلات پس از شناسایی برای ایده پردازی در سطح کلان شهر تهران در این کانون ها ساماندهی می شوند.

وی با تاکید براینکه هم اکنون کلان شهر تهران تشنه هویت ایرانی، اسلامی، عدالت اجتماعی و کوتاهی فاصله جنوب تا شمال، محبت و سایر مولفه های شهر سرزنده است، بیان داشت: مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مانند پل های یک بوستان هستند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردند و باید توسط شهرداری و همکاری نخبگان شناسایی و به کار گرفته شوند.

زاکانی تاکید کرد: نقطه تغییر و تحول کلان شهر تهران در این دوره مدیریت شهری از جنوب آن آغاز می شود و تحولات سخت افزاری و نرم افزاری بسیاری را مردم شاهد خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد تغییر و تحول علاوه بر مدیریت شهری و حاکمیت دولتی باید مردم نیز پا به پای مسئولان به میدان بیایند، ابراز کرد: ظرفیت های خوبی در حوزه هوشمند سازی و استفاده از روش های فناورانه برای تحول تهران تعریف شده است.

زاکانی یادآور شد: توجه به فرهنگ، اجتماع، آرامش شهروندان، رفع ترافیک، و ایجاد هویت اسلامی و ایرانی از برنامه های مدیریت جدید شهری است.

شهردار تهران از موضوعات شهرری به عنوان قبله تهران و کربلای ایران اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری تهران به سمتی می رود که از معضلات شهرری بکاهد و تغییرات مثبتی در آن ایجاد کند.

کارخانه سیمان شهرری به مجموعه نوآوری تبدیل می‌شود

زاکانی با اشاره به تحویل ساختمان کارخانه سیمان به شهرداری تهران، اظهار داشت: این سازه که تاریخ ایجاد آن به ۱۳۰۹ می رسد بیش از سه هکتار وسعت دارد و شهرداری پایتخت از میان ۵۰ طرح ارائه شده برای تغییر و تحول آن پنج طرح برتر را انتخاب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ساختمان کارخانه سیمان تهران با سرمایه گذاری شهرداری تهران به یک کارخانه نوآورای تبدیل خواهد شد که نمونه ای برای کشور و جهان اسلام باشد.

وی تاکید کرد: مراکز فرهنگی، مذهبی، محلات قدیمی مانند نفرآباد و هاشم آباد ری، مراکز ورزشی مانند خانه کشتی و فوتبال شهرری به زودی توسط مدیریت شهری و ایده پردازی های نخبگان متحول می شود.

به گزارش ایرنا، شهردار تهران به همراه معاونان و مدیران شهری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با هدف بازدید و احصاء مشکلات محلات شهر تهران به شهرری آمدند و پس از زیارت سید الکریم(ع) و بازدید از طرح های عمرانی انجام شده مانند ایوان ری و برخی طرح های نیمه تمام محلات مختلف، با نخبگان و سپس مردم این شهر دیدار و گفت و گو کردند.

گفتنی است، نخبگان شهرری نیز در این مراسم به بیان برخی از مشکلات شهرری از جمله نداشت شورای مستقل، مشکلات فرهنگی، تحمیل مشکلات کلان شهر تهران به ری مانند حمل روزانه هشت هزار تن زباله به آرادکوه، آلودگی هوا به خاطر انتقال اصناف مزاحم تهران به ری، نبود امکانات مناسب ورزشی، کتابخانه مرکزی، توسعه بهشت زهرا(س) و سایر مشکلات پرداختند.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده، ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

برچسب‌ها شهرستان ری علیرضا زاکانی شهرداری تهران شهر تهران شهردار تهران علیرضا زاکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری علیرضا زاکانی شهرداری تهران شهرستان ری علیرضا زاکانی شهرداری تهران شهر تهران شهردار تهران علیرضا زاکانی کلان شهر تهران شهرداری تهران شهردار تهران تغییر و تحول مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم اعتراضات به سخنرانی زاکانی در شورای شهر تهران

زمانی که علیرضا زاکانی، شهردار تهران در صحن شورای شهر شروع به سخنرانی درباره قرارداد واگن چینی کرد، جعفر تشکری هاشمی صحن را ترک کرد. منبع: شرق

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • فیلم اعتراضات به سخنرانی زاکانی در شورای شهر تهران
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است