Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدین خرم شامگاه پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه عاشورا در تبریز اظهار کرد: حقیر امروز بنا به صلاحدید مسئولان از سنگری به سنگر دیگر منتقل می‌شوم و به خدا سوگند می خورم که در ۳۹ سال گذشته در سپاه حتی یک روز را به بطالت نگذراندم.
وی ادامه داد: به این سازمان و لباس سپاه با تمام وجود عشق می ورزم و در این مدت همواره مشغول خدمت بودم و مردان بزرگ دست ما را گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خرم خاطرنشان کرد: مسئولیت گریز اما مسئولیت پذیر هستیم طوری که به دنبال خدمتگزاری به انقلاب اسلامی بوده و زیر علم ولایت و این امت به انجام وظیفه مشغول خواهیم بود.
وی اضافه کرد: نهاد مقدس سپاه که ستونی بزرگ برای انقلاب محسوب می شود و توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی بنا نهاده شده است اکنون اسطوره ای شده برای اسلام و ام القرای جهان اسلام که به نوعی سرمشق و نمونه است.
وی یادآور شد: سپاه محصول اعتقاد راسخ به ولایت و توکل به اهل بیت است و مرکز جوشش نیروهای انقلابی جان باخته و با تقوا می باشد.

خرم اظهار کرد: لباس سپاه مقدس است و یک افتخار جاودانه به شمار می آید و باید به این خاطر به خودمان ببالیم در واقع شاکله وجودی ما هم از سپاه شکل گرفته است.
وی گفت: بسیج رکن رکین و پیوند دهنده با آحاد مردم و آحاد امت اسلامی است که این نهاد به برکت اندیشه امام راحل اکنون جهان‌شمول شده است و امام این انقلاب بسیج را گسترده کرده اند و در عالم اسلام  می درخشد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سپاه عاشورا گفت: در ۲۱۰ روستای مناطق محروم در ۶ زمینه آب، برق، جاده، اشتغال های زودبازده و مراکز ورزشی را به سامان رساندیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۹ هزار و ۷۵۰ متر مربع فقط سالن های ورزشی در مناطق کم برخوردار ایجاد شد.
وی یادآور شد: به رغم اعتبار کمی که داشتیم اما با همت و اعتماد خیران با بذل مال آنان در واقع بعد از بذل جان فرزندانشان کمک های مالی را در اختیار سپاه و بسیج قرار دادند.

خرم اضافه کرد:  یکهزار و ۲۵۱ پروژه آب، برق و راه روستایی، مرکز سلامت خانه عالم و غیره در اقصی نقاط استان اجرا شد که ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت.
وی همچنین گفت: در مناطق زلزله زده نیز در جایی که فرزندان، والدین خود را از دست داده بودند بسیج در مدت هشت ماه منزل ساخته و در اختیار آنها گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: در مبارزه با کرونا نیز با نام دفاع مقدس نوین ۴۲۰ میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی فقط برای کمک به افرادی که در کرونا دچار مشکل شده بودند، مساعدت و کمک شد.
خرم ادامه داد: در قالب رزمایش مومنانه سه میلیون و ۲۹ قلم پوشاک، بسته های معیشتی، بهداشتی و غیره در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
وی همچنین گفت: ۷۵۰ بسیجی نیز در واکسیناسیون عمومی کرونا در استان مشغول فعالیت شدند.

فرمانده جدید سپاه عاشورا نیز در این آیین گفت: باید نقش سربازی خود را به انقلاب، ولایت و مردم فهیم و بصیر ادا کنیم.
سردار اصغر عباسقلی زاده با گرامیداشت یاد ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی و سیدالشهدای شمال غرب کشور شهید باکری، گفت: با تمام توان دین خود را به انقلاب و خانواده های شهدا ادا خواهم کرد.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده به عنوان فرمانده جدید سپاه عاشورا آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات سردار عابدین خرم فرمانده سابق قدردانی شد.

پیش از این سردار خُرم با حکم وزیر کشور به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، جانشینی و معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا بخشی از سوابق سردار عباسقلی‌زاده است.

سردار عباسقلی‌زاده متولد شهرستان آذرشهر و از همرزمان شهید مهدی باکری است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراسم معارفه عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراسم معارفه آذربایجان شرقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراسم معارفه عاشورا آذربایجان شرقی عباسقلی زاده سپاه عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، ضمن بیان این‌که دشمن با تمام قوا پا به جنگ تمام‌عیار فرهنگی علیه کشور ما گذاشته است، اظهار کرد: در جنگ فرهنگی علیه تهاجم دشمن، وظیفه ما عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و اقتضائات روز است که باید در عمل به آن انسجام لازم را داشته باشیم.

محمد طیب صحرایی افزود: هرچند که طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی با استکبار شرایط گرانبها و بی‌نظیری رقم خورده است اما به این معنی نیست که عرصه جنگ را رها کنیم و تقابل جبهه حق و باطل تا ختم بشریت و پیروزی جبهه حق ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به قله نزدیک شده است، تصریح کرد: اینکه معظم‌له تاکید دارند در نزدیک قله هستیم، منظور صرفا قله‌های سیاسی یا اقتصادی و... نیست، بلکه ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب است که موضوع فرهنگ هم یکی از آنها محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: حرکت دقیق و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند عمل کردن در چارچوب کار قرارگاهی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی و شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نیز در ذیل و به متناظر آن شورای فرهنگ عمومی استان بایستی قرارگاه فرهنگی باشد.

صحرایی تاکید کرد: با تشکیل این قرارگاه و اتحاد می‌توان از پراکنده کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی استان تا حد زیادی جلوگیری نمود و همانطور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در حوزه فرهنگ، کار جبهه‌ای انجام دهیم و همه باید در کنار هم حرکت کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه درزمینه‌ی عفاف و حجاب حداقل ۳۰ سازمان متولی وجود دارد که وظیفه آن‌ها به‌روشنی در قانون مشخص‌شده است، بیان کرد: این سازمان‌ها و نهادها اگر بخواهند فعالیتی را بدون فرماندهی واحد ادامه دهند، قطعاً با شکست مواجه می‌شوند لذا اگر این سازمان‌ها انسجام و همکاری لازم در این حوزه را داشته باشند مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

صحرایی در ادامه ضمن اشاره‌ به شوراها و ستادهای مختلف اجرایی در کشور، افزود: اگر شوراهایی از جمله شورای عفاف وحجاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای فضای مجازی و... و ستاد هایی از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد اقامه نماز، ستاد برگزاری مراسم مذهبی و... هدف محور باشند برنامه‌ها زودتر به هدف نزدیک خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: توجه به گفتمان سازی در ادارات دولتی و همکاری و همراهی اصناف در بخش‌های خصوصی نیز می‌تواند مسیر گفتگوی مشوق محور و خیرخواهانه را در حوزه‌ عفاف و حجاب در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی ایجاد نماید.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228380 برچسب‌ها ایسکانیوز رهبر معظم انقلاب کرمانشاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی

دیگر خبرها

  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد