Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@21:04:00 GMT

شهردار تهران:

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۲۳۱۶

شهردار تهران:

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با نخبگان شهرری که عصر امروز در شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی نخبگان مناطق و محلات تهران برای ایده پردازی، تصمیم سازی و نظارت تخصصی بر عملکرد مدیران شهری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۵۲ فعالیت برای تغییر و تحول شاخص‌ها و کم کردن فاصله جنوب و شمال شهر تهران تعریف شده است، گفت: شهرداری تهران به دنبال شناسایی نخبگان محلات از طریق برگزاری جشنواره‌ها در سطح محلات است تا بدین وسیله افراد مستعد شناسایی شوند و در تصمیم سازی‌های شهری دخیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: در بحث مدیریت شهری، هویت مناطق و محلات از اولویت ویژه برخوردار است لذا باید تصمیم سازی‌ها از کف محلات و با تصمیم مستقیم نخبگان انجام شود.

زاکانی با اشاره به ایجاد کانون های اندیشه ورز در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، افزود: نخبگان محلات پس از شناسایی برای ایده پردازی در سطح کلان شهر تهران در کانون های اندیشه ورز ساماندهی می‌شوند.

وی با تاکید براینکه هم اکنون کلان شهر تهران تشنه هویت ایرانی، اسلامی، تشنه عدالت اجتماعی و کوتاهی فاصله جنوب تا شمال، تشنه محبت و سایر مولفه های شهر سرزنده است، تصریح کرد: مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مانند پل‌های یک بوستان هستند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشند که باید توسط شهرداری و همکاری نخبگان شناسایی و به کار گرفته شوند.

شهردار تهران تاکید کرد: نقطه تغییر و تحول کلان شهر تهران در دوره مدیریت شهری از جنوب آن آغاز می‌شود و تحولات سخت افزاری و نرم افزاری بسیاری را مردم شاهد خواهند شد.

زاکانی با بیان اینکه برای ایجاد تغییر و تحول علاوه بر مدیریت شهری و حاکمیت دولتی، باید مردم نیز پا به پای مسئولان به میدان بیایند، ابراز کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی و استفاده از روش‌های فن آورانه برای تحول تهران تعریف شده است.

وی یادآور شد: توجه به فرهنگ، اجتماع، آرامش شهروندان، رفع ترافیک و ایجاد هویت اسلامی و ایرانی از برنامه‌های مدیریت جدید شهری است.

شهردار تهران در ادامه به موضوعات شهرری به عنوان قبله تهران اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری تهران به سمتی می‌رود که از معضلات شهرری بکاهد و تغییرات مثبتی نیز در آن ایجاد کند.

زاکانی با اشاره به تحویل ساختمان کارخانه سیمان به شهرداری تهران، اظهار داشت: این سازه که تاریخ ایجاد آن به ۱۳۰۹ می رسد بیش از سه هکتار وسعت دارد که شهرداری تهران از میان ۵۰ طرح ارائه شده برای تغییر و تحول آن پنج طرح برتر را انتخاب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ساختمان کارخانه سیمان تهران با سرمایه گذاری شهرداری تهران به یک کارخانه نوآورای تبدیل خواهد شد که به‌عنوان قطب کشوری و جهان اسلام باشد.

شهردار تهران تاکید کرد: مراکز فرهنگی، مذهبی، محلات قدیمی مانند نفرآباد و هاشم آباد ری، مراکز ورزشی مانند خانه کشتی و فوتبال شهرری به زودی توسط مدیریت شهری و ایده پردازی‌های نخبگان متحول خواهند شد.

به گزارش فارس؛ در بخشی از این مراسم نخبگان حاضر در جلسه به بیان برخی از مشکلات شهرری از جمله نداشتن شورای شهر مستقل، مشکلات فرهنگی، تحمیل مشکلات کلان شهر تهران به ری مانند قرارگیری مرکز دفن پسماند، آرامستان، تیمارستان، زندان‌ها، اصناف مزاحم و غیره در شهرستان ری، آلودگی هوا، نبود امکانات خوب ورزشی، نبود مراکز فرهنگی و سایر مشکلات پرداختند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار تهران کلان شهر تهران شهرداری تهران شهردار تهران تغییر و تحول مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!

دیروز روز عجیبی برای شورای ششم شهر تهران بود. شورایی یکدست اصولگرا که این روز‌ها محل جدال طرفداران زاکانی و قالیباف شده است. ماجرا از راه ندادن جعفر بندی‌شربیانی، عضو شورا توسط شهردار منطقه ۱۷ شروع شد. رضا سیفی که از دستیاری رسانه شهردار تهران به شهرداری منطقه ۱۷ رسید، بعد از قهر اعضای شورا از صحن در واکنش به عدم اطلاع از جزئیات قرارداد زاکانی با چینی‌ها در دفاع از شهردار خود، عضو شورا را به ساختمان شهرداری منطقه راه نداد.

به گزارش سازندگی، این اتفاق جلسه دیروز صحن شورا را تحت تاثیر قرار داد. چمران در ابتدای جلسه، پاسخی واضح به ماجرا نداد، اما در نهایت بعد از نطق تند جعفر بندی‌شربیانی در واکنش به این موضوع، او هم اظهارنظر کرد. شربیانی در نطق خود به زاکانی یادآوری کرد که او نه ناصر امانی و نه هیچ کدام از یاران قالیباف که به او برای شهردار شدنش رای ندادند بلکه او همراه با سوده نجفی و مهدی اقراریان که این روز‌ها مورد غضب شهردار تهران هستند، به زاکانی رای داده است!

او به زاکانی گفت که خود را با عملکرد درخشان ۱۲ ساله قالیباف در شهرداری تهران آن هم با عملکرد نزدیک به صفرش مقایسه نکند. او گفت: رضا سیفی که عکاس شلوار گلی شهردار تهران بوده در جایگاهی نیست که شهردار یک منطقه شود. بعد از آن نماینده شهرداری نطق شربیانی را نطق سیاسی دانست و خواست که جواب شورا را بدهد، اما اقراریان، یکی از منتقدان زاکانی خطاب به او گفت که به جای تو باید رئیست (زاکانی) پاسخگوی ما باشد.

درخواستی که سبب واکنش تند پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا و یار غار زاکانی شد. او خطاب به اقراریان چندین بار گفت: «بشین سر جایت»، واکنشی که یادآوری پدرخواندگی سروری آن هم در ماجرای ورود برخی از اعضای شورا به لیست شورای ششم بود. اقراریان، اما با لحن آرام گفت که «آقای سروری من سر جایم نشسته‌ام». در نهایت این مهدی چمران بود که ماجرا را ختم به خیر کرد.

او که جملاتش را با گریه شروع کرد علاوه بر اشاره به بی‌تجربگی رضا سیفی برای تصدی شهرداری منطقه ۱۷ به اعضای شورا توصیه کرد که به سمت دودستگی نروند، زیرا خود او و هم‌تیمی‌هایش با همین دودستگی در شورای اول به قدرت در شورای دوم رسیده‌اند و در نهایت ماجرا با دعوت بغض‌آلود چمران به اتحاد به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • شهر قم سالانه میزبان ۲۲ میلیون زائر داخلی و خارجی است
  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت
  • «کاهش تخلفات و کنترل جدی ساخت و سازها» اولویت مدیریت شهری است
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند