Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه احداث کوره پاتیلی شماره ۳ (LF۳) و بازسازی کوره پاتیلی شماره ۱ (LF۱)گفت: به منظور افزایش ظرفیت تولید در بخش فولادسازی و همچنین ضرورت تولید فولادهای کیفی به خصوص تولید فولاد ریل و با توجه به ظرفیت گرمایی پایین و اتلاف انرژی و زمان در کوره پاتیلی شماره ۱،‌ به صورت EPC با همکاری شرکت مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک به تعریف و اجرای پروژه احداث کوره پاتیلی جدید شماره ۳ و بازسازی کوره پاتیلی شماره ۱ اقدام گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح ضمن بازسازی و افزایش توان تجهیزات و ظرفیت گرمایی کوره پاتیلی شماره ۱، با احداث کوره پاتیلی شماره ۳ با ظرفیت ۱۳۰ تن، دمای مورد نیاز جهت ارسال فولاد مذاب توسط پاتیل‌ به ریخته‌گری‌ها فراهم می آید. در این فرایند افت دما در زمان‌ توقف پاتیل‌ها بعد از عملیات کنورتورها جبران می شود و توقف کنورتورها و ذوب‌های تخلیه شده از آن ها در کارگاه ریخته‌گری کاهش یافته و در نتیجه سرعت و ظرفیت تولید افزایش می‌یابد. این طرح هم اکنون با پیشرفت ۳۰ درصدی در مرحله تامین و ساخت تجهیزات و اجرای فعالیت‌های سیویل است.

وی با اشاره به حجم بالغ بر ۶۰۰ تنی تجهیزات و اسکلت فلزی طرح و پیشرفت ۳۶ درصدی فعالیت‌های ساختمانی افزود: عمده تجهیزات اصلی و حساس پروژه از قبیل سیستم هیدرولیک، ترانسفورماتور، بازوی الکترود، تجهیزات پست ۶۳ کیلوولت، سیستم PFC و ریداندانت، تابلوهای اصلی اتاق کنترل و تجهیزات ابزار دقیق حساس با تامین کنندگان خارجی و داخلی سفارش گذاری گردیده و در مرحله ساخت می باشد. همچنین ساخت اسکلت فلزی، تابلو های برق و ... درکارگاه های ساخت پیمانکار در حال تکمیل و ارسال به سایت پروژه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه، نکات برجسته این طرح را چنین بیان نمود:

عملیات متالورژی ثانویه بیش از ۹۵ درصد از فولاد مذاب تولیدی بخش فولادسازی تولید فولادهای کیفی نظیر فولاد ریل و فولادهای کم آلیاژ با استحکام بالا (HSLA) کاهش توقفات و افزایش ظرفیت تولید بخش فولادسازی پربیننده ترین بازی خطرناک با بازار کالاهای مورد نیاز مردم / آیا دولت سیزدهم در سیاه‌ چاله قیمت گذاری خواهد افتاد؟ وزارت صمت باز هم برای تنظیم بازار ایده داد! بازار امروز فولاد چین؛ بازگشت سریع قیمت‌ها با دخالت دولتی بازدید دوساعته معاون اول رییس جمهوری از بازار لوازم خانگی سقوط قیمت فلزات صنعتی با سیگنال‌‌‌ های اقتصادی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی

حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه متروی بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق محقق شد و ان‌شاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص‌ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک متروی تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده، تصریح کرد: شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت متروی تهران صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)