Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

لحظات بازگشت آزادگان ایرانی از عراق

در جریان دفاع مقدس، ایران و عراق طیف گسترده‌ای اسیر از همدیگر گرفتند و پس از پایان جنگ تبادل اسرا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از 26 خردادماه 1360 تا 26 اسفند ماه 1381 39 هزار و 140 اسیر در 65 مرحله تبادل شدند. در سال 1369، از 26 مرداد ماه تا 24 شهریور ماه در هر روز در تبادل حدود 830 تا 2 هزار اسیر وارد کشور شدند. تا پیش از تبادل انبوه، 969 اسیر به کشور بازگردانده شده بودند که پیگیری امورات آزادگان از قبیل درمان، مشکلات مالی، تحصیلی و ... با کمیسیون حمایت از اسرا و مفقودین بود و پیگیری مسائل مربوط به آزادگان پس از تبادل انبوه در سال 69 به ستاد رسیدگی به امور آزادگان محول شد. در تبادل انبوه اسرا در سال 69، از 26 مردادماه تا 4 شهریور ماه اسرای ثبت نامی به تعداد 17 هزار و 246 نفر و از 5 شهریور ماه تا 26 شهریور ماه از مفقودین به تعداد 20 هزار و 286 نفر، جمعا به تعداد 37532 نفر به میهن اسلامی بازگشتند. آخرین تبادل اسرای عراقی در اردیبهشت ماه سال 1382 صورت گرفت. تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، از بازگشت 319 آزاده ایرانی از عراق به ایران است؛ تصاویری که حال و هوای این قهرمانان جنگ و خانواده هایشان را تا حدودی در خود جای داده است.



بیماری مخفی هیتلر

شواهد تاریخی که چند دهه بعد از شکست آلمان در جنگ جهانی کشف شد نشان میداد که هیتلر در روزهای پایانی جنگ شدیدا بیمار بوده است و احتمال می‌رود تصمیمات او در مراحل پایانی جنگ تحت تاثیر این بیماری بوده باشد, هرچند شاهدین عینی ادعای دیگری دارند. ویدیویی در این رابطه در «تابناک» می بینید.

 

 

آیا ما در بدترین دوران تاریخ زندگی می‌کنیم؟

شاید شرایط سخت اقتصادی، سیاسی، آلودگی هوا و بلایای طبیعی باعث شود به این نتیجه برسیم که در دوران بدی زندگی می‌کنیم. اما با مقایسه این دوران با تاریخ بشر به خوبی روشن است که پیشرفت‌های علمی و فنی، تشکیل ساختارهای دولتی و مردم نهاد باعث شده است که مشکلات بشر به مراتب کاهش پیدا کرده و کیفیت زندگی در مقایسه با سایر دوران تاریخ بشر افزایش چشمگیری داشته باشد. در این ویدیو با بررسی شرایط سلامت در دوران مختلف تاریخ تفاوت دوران مدرن با گذشته تشریح شده و توضیح داده می‌شود که این دستاوردها تا چه میزان به بهبود کیفیت زندگی ما کمک کرده است.

 

 

کسل، یک میراث خانوادگی از مسابقات اتومبیل‌رانی

خانواده «کسل / Kessel» خانواده‌ای است که اکنون برای سالیان مدیدی است که در صنعت خودرو و اتومبیل‌رانی فرمول یک حظور دارند و حالا کوچک‌ترین عضو این خانواده یعنی رونی کسل درباره پدرش و میراث این خانواده و کارهایی که انجام داده‌اند، توضیحات جالبی را ارائه می‌دهد.

 

 

پرواز بر فراز جزیره جاوه

«جاوه / Java» یکی از جزایر کشور اندونزی است که پایتخت اندونزی پکن در آن واقع شده‌است. جاوه متراکم‌ترین جزیره جهان است که با تراکم بیش از 145 میلیونی در خود این مقام را کسب کرده‌ است. جاکارتا پایتخت اندونزی در غرب این جزیره واقع شده است. جاوه از نظر آب و هوا و راحتی زندگی بسیار مناسب بوده قیمت کم باعث ازدیاد جمعیت شده است. بیش از 90 در صد مردم جاوه مسلمان شافعی هستند. اقلیت‌های هندو و مسیحی نیز دراین جزیره ساکن هستند. کوه‌های سمرو و برومو که کوه‌های آتشفشانی هستند، در جاوه شرقی واقع شده است. تصاویری که بر فراز این جزیره ثبت شده را با کیفیت 4K در تابناک می‌بینید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول حمله سایبری کارت اعتباری یارانه طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن بسته ویدیویی تابناک تاریخ ربیع الاول حمله سایبری کارت اعتباری یارانه طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن شهریور ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام جزیره ابوموسی!

محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: «با توجه به صورت گرفتن عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.»

به گزارش ایرنا، وی همچنین با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

اسماعیلی با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، امیدوارم این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همین طور، ممکن است در شهرستانی مساله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازگشت شاگردان ده‌روسی در لحظات پایانی/ سردار باز هم درخشید!
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی