Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نبود پارکینگ در سال‌های اخیر با توجه به مشکلات حوزه‌ شهری سرابله به یک معضل برای رانندگان و شهروندان تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، در سال‌های گذشته ترافیک یکی از مهم‌ترین معضلات شهری بسیاری از مناطق کشور از جمله مناطقی از استان ایلام تبدیل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابان‌های کم‌عرض، افزایش روزافزون خودروها و ترویج فرهنگ رانندگی نادرست نظیر پارک دوبل و از همه مهم‌تر نبود پارکینگ طی سال‌های گذشته مشکلات بسیاری را برای مردم شهر سرابله در پی داشته‌است.

به‌ نظر کارشناسان رشد و گسترش شهرنشینی سبب افزایش تعداد خودروها در سطح شهرها شده که این امر با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های شهری مشکلاتی را برای شهروندان سرابله ای بدنبال داشته است و این درحالی‌ست که نبود پارکینگ در مرکز شهر سرابله، مشکلات و معضلات شهری در این منطقه را دوچندان کرده‌است.

محسن امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان این‌که ترافیک شهری هرروز سبب بروز مشکلات بسیاری برای شهروندان سرابله ای در هسته مرکزی شهر می‌شود گفت: از طرف دیگر تردد خودروهای سنگین و عرض کم معابر سبب تشدید مشکلات ترافیکی در هسته مرکزی شهر شده‌است.

وی افزود: معضل کمبود پارکینگ خودرو که هر روز هم وخیم‌تر می‌شود مشکلات بسباری برای شهروندان ایجاد کرده که سنگین‌تر شدن ترافیک، تشدید آلودگی هوا، مصرف سوخت بیشترو... از جمله آنهاست.

یکی دیگر از شهروندان سرابله ای به تسنیم می‌گوید: معابر کم‌عرض ،پارک دوبل رانندگان در خیابان و... از دلایل اصلی بروز ترافیک در شهر سرابله است که این روزها به یک معضل برای شهروندان تبدیل‌شده است.

رضا ایرجی با اشاره به این‌که بدون‌شک ساخت پارکینگ در مرکز شهر سبب کاهش بار ترافیکی در این منطقه می‌شود خاطرنشان کرد: ضروری است مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر نسبت‌به ساخت پارکینگ در این منطقه اقدام نمایند تا شاهد تحقق یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه باشیم.

شهردار شهرکرد: ساماندهی مشاغل مزاحم و رفع ترافیک شهری به سرعت پیگیری می‌شودفرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری: شوراهای شهر در حوزه ترافیک شهری همکاری داشته باشندچالش‌های ترافیکی در مرکز آذبایجان غربی/ مردم ارومیه از ترافیک شهری رنج می‌برند

حمیدرضا مهدیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به این‌که معارفه شهردار سرابله طی روزهای گذشته انجام‌شده است تاکنون رفع مشکلات شهری در دستور کار شورای ششم قرار نگرفته‌است.

عضو شورای شهر سرابله با اشاره به این‌که پس‌از معارفه شهردار توسعه زیرساخت‌های شهری در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد اضافه کرد: احداث پارکینگ در مرکز شهر یکی از مطالبات اصلی مردم شهر سرابله است که در صورت همکاری سایر دستگاه‌ها و واگذاری زمین این مطالبه به‌حق مردم محقق می‌شود و رایزنی‌ها در این باره انجام می‌شود.

روح‌الله پری‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه نبود پارکینگ عمومی در معابر مرکز شهر به یک معضل تبدیل‌شده گفت: شهرداری سرابله آمادگی دارد که نسبت‌به ساخت پارکینگ طبقاتی در زمینی که دارای کاربری پارکینگ است اما در تملک سایر دستگاه‌های اداری است اقدام نماید.

شهردار سرابله ادامه داد:زمین مذکور در طرح جامع به عنوان پارکینگ پیش‌بینی شده و در تملک شبکه بهداشت سرابله است و باوجود رایزنی‌ها و پیگیری‌ها از طریق دانشگاه علوم پزشکی متأسفانه تاکنون این زمین به شهرداری واگذار نشده‌است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ساخت این زمین توسط شبکه بهداشت سبب افزایش بیش‌از پیش ترافیک در شهر سرابله می‌شود ازاین‌رو شهرداری با ساخت این ساختمان مخالف است و حاضریم بر اساس نظر کارشناسی قیمت این زمین را پرداخت یا نسبت به واگذاری زمین به شبکه بهداشت اقدام کنیم.

شهردار سرابله اضافه کرد: مراجعه ساکنین شهرهای اطراف از جمله آسمان اباد، شباب و... به سرابله جهت انجام امور اداری سبب افزایش بیش از پیش ترافیک در این منطقه شده است.

پری‌زاد با بیان این‌که انتظار داریم مراجع قضائی پیگیری و همکاری لازم دراین‌باره را با شهرداری سرابله داشته باشند گفت: آمادگی داریم در مناطق دیگر شهر سرابله نسبت‌به واگذاری زمین به شبکه بهداشت اقدام نماییم.

بی‌شک درباره مدیریت ترافیک عوامل بسیاری از قبیل فرهنگ جامعه دخیل است؛ اما قطعا نقش مدیریت شهری در بحث روان سازی ترافیک با مطالعات کارشناسی و ایجاد پارکینگ از اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است مجموعه شهرداری رفع این مشکل را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/180/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای شهروندان نبود پارکینگ ترافیک شهری شبکه بهداشت شهر سرابله تبدیل شده مرکز شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند

به گزارش خبرآنلاین؛سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

همشهری در خبری نوشت:موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

او افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899712

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند