Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مجله خبری-سبک زندگی نگار ۸ دلیل تسلیم شدن افراد در برابر رویا‌ها و اهدافشان را در زیر بیان می‌کنیم.

به گزارش برنا، این حقیقت وجود دارد که اکثر افراد رسیدن به خواسته‌ها و رویاهایشان را رها می‌کنند. در واقع، شایع‌ترین دلایلی که موجب تسلیم شدن آن‌ها می‌شود، تماماً در ذهن و تفکر فرد شکل می‌گیرد. واقعا این امر غم انگیز است که چرا فرد بایستی به خاطر این نوع دلایل و تصورات ذهنی مانع رسیدن به خواسته هایش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه‌ی شما خیلی فراتر و بهتر از آنچه در تصور و ذهن خود می‌پرورانید، قادر به انجام آن می‌باشید. با این حال ممکن است در برخی مواقع مانعی سد راه شما قرار گیرد. درادامه قصد داریم دلایل کاملا منطقی بیان کنیم که چرا نمی‌توانید برای دستیابی به خواسته‌ها و رویاهایتان تلاش کنید. تا جایی که با تصور اینکه تنها برای شماست که این اتفاق رخ نمی‌دهد و نتیجه‌ای نخواهد داشت، تسلیم می‌شوید و به نحوی با شرایط کنار می‌آیید. از این رو، در مجله خبری-سبک زندگی نگار ۸ دلیل تسلیم شدن افراد در برابر رویا‌ها و اهدافشان را در زیر بیان می‌کنیم.

۱. باور خود را نسبت به امکان پذیری و شدنی بودن از دست داده اند

این یک امر کاملاً واضح است، شما زمانی که کاری را آغاز می‌کنید اعتقاد قلبی دارید عملی که قصد انجام آن را دارید به راحتی امکان پذیر است. با این وجود، بسیاری از مردم این باور را پس از چند ماه از دست می‌دهند، چرا که آن‌ها هنوز به هیچ نتیجه‌ی امیدوار کننده‌ای دست نیافته اند.

صبر کلید اصلی برای موفقیت در هر زمینه‌ای می‌باشد و مهم این است که تمام تلاش و توان خود را به کار گیرید تا با انگیزه بمانید و آن سطح اعتقاد و باور را دقیقاً همانند مرحله‌ی شروع به کار خود، حفظ نمایید.

۲. از تکرارپذیری خسته می‌شوند

این امر بر هیچ کس پوشیده نیست که برای دستیابی به آنچه که در زندگی می‌خواهید، بایستی هر کاری که روزانه انجام می دهید را به روز و تکرار کنید تا به موفقیت دست یابید.

این مسئله مثل این است که می‌گویند اگر با تبر هزاربار، در هزار مکان مختلف به درخت بلوط ضربه بزنید، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. اما اگر هزار بار در همان نقطه به درخت بلوط ضربه وارد کنید، آن را با موفقیت قطع خواهید کرد.

بسیاری از مردم به سادگی از تکرار وظایف و کار‌های روزمره بر روی یک سرمایه گذاری خسته می‌شوند و بلافاصله برای کسب هیجان تازه شروع به کار جدید دیگری می‌نمایند.

این موضوع به راحتی برای ما قابل درک است، درست مثل مواقعی که به سرعت به مقصود خود نمی‌رسیم و از انجام کارهای تکراری خسته می‌شویم.

۳. با سرعت کافی متوجه نتیجه گیری نمی‌شوند

هر یک از دلایل این متن، عامل موجهی است که چرا اکثر مردم تسلیم می‌شوند و دست از رسیدن به اهدافشان بر می‌دارند اما این یکی احتمالاً بزرگترین دلیلی است که چرا اکثر مردم بیزار می شوند و تصمیم می‌گیرند که دست از کار بکشند.

آگاه باشید که انجام هر چیزی نیاز به گذر زمان دارد، چنانچه می‌خواهید در کاری موفق شوید، باید برای مدت طولانی در آن پایدار باشید، و از اینکه سریع به موفقیت نرسیده اید نومید نشوید.

به جای این که هر ماه چندین کار را با هم دنبال کنید که بی نتیجه بماند، فقط تا انتها به یک کار متمرکز شوید.

کالین پاول (Colin Powell) در جمله‌ای بیان می‌کند:

«هیچ رازی برای موفقیت وجود ندارد. موفقیت، نتیجه‌ی آمادگی، کار سخت و آگاهی و یادگیری از شکست است.»

۴. به توصیه و پیشنهاد دیگران گوش می‌دهند

افرادی که پیشنهاد و نظرات دیگران بر روی آن‌ها تاثیرگذار است و به راحتی متقاعد می‌شوند، ممکن است مستعد رها کردن تلاششان برای رسیدن به اهداف باشند. تنها به این خاطر که اطلاعاتی را که دیگران به آن‌ها می‌دهند را باور دارند.

اکثر اوقات افرادی که به خاطر این امر خواسته‌های خود را رها می‌کنند، بعداً می بینند که ایده های آنان توسط شخص دیگری به واقعیت تبدیل شده ست.

علاوه بر این، امکان دارد سایر افراد قادر نباشند آنچه را که قصد انجام آن را دارید درک کنند، از این رو به راحتی می‌توانند  نظر منفی خود را در مورد موضوع مورد نظر به شما ارائه دهند، بنابراین اگر شما مایل هستید به نظرات آن‌ها گوش دهید و در لحظه‌ای که آن‌ها برای شما تعیین می‌کنند تسلیم شوید، بدون شک با این روند و عمل موفق نخواهید شد.

بدین ترتیب، به طور بالقوه شما با دیدن شخص دیگری که همین ایده را عملی ساخته، نومید و پشیمان می شود.

۵. رسیدن به خواسته‌ی خود را بسیار سخت می‌بینند

در ابتدا انجام هر عملی ظاهراً دشوار است. چنانچه کار سختی نبود، همه این کار را انجام می‌دادند و در نتیجه شما در وهله‌ی اول از این بابت ناراحت نمی‌شدید.

هیچ کس بدون غلبه بر موانع موفق نمی‌شود؛ بنابراین اگر کاری از نظر شما بسیار دشوار است، سعی کنید خود را به چالش بکشید و با تلاش و تحمل کردن سختی‌ها برای رشد و یادگیری، مسیر را ادامه دهید. هیچ فردی با دانش کامل شروع نمی‌کند، درنتیجه شما هم در نهایت به هدف خود خواهید رسید.

۶. سایر مسائل زندگیشان باعث پریشانی خاطر و پرت شدن حواس آن‌ها می‌شود

یک رویا یا هدف نهایی به طور مداوم نیاز به توجه زیادی دارد. افراد ممکن است در شروع مسیر برای رسیدن به خواسته‌های خود هیج نوع مسئله یا مشکلی که زندگی آن‌ها را تحت فشار قرار دهد، نداشته باشند، اما این بدان معنا نیست که مشکلات دیگری در طول این مسیر در زندگی آن‌ها ظاهر نمی‌شود.

لیست حواس پرتی‌های احتمالی در این مورد بسیار زیاد است. برخی از آن‌ها ممکن است مسائل کوچکی باشند که نباید شما را متوقف کند، اما این چنین عمل کرده اند. همچنین سایر موارد ممکن است مسائلی باشند که شما نمی‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید و بایستی آن‌ها را مورد توجه خود قرار دهید.

به عنوان نمونه، این حقیقت وجود دارد که اگر یک برنامه‌ی جدید در حال پخش از تلویزیون، حواس و توجه شما را پرت می‌کند، پس جای هیچ عذر و بهانه‌ای باقی نمی‌ماند.

از طرف دیگر، اگر در حال حاضر برای تأمین معاش زندگی در تلاش هستید و باید زمان بیشتری را صرف یافتن شغلی کنید که بتواند تمام مخارج شما را جبران کند و شما را بی نیاز از بدهی و قرض نماید، اینجاست که می‌تواند طبیعی و منطقی تلقی شود. در هر صورت، توجه خود را نسبت به خواسته‌ها و رویاهایتان از دست ندهید.

۷. از آنچه موجب گرفتاری و درگیری آن‌ها می‌شود می‌ترسند

همیشه موانعی وجود خواهد داشت که شما آمادگی عبور از آن‌ها را ندارید. تفاوت در این است افرادی که با این موانع حتی با اندکی ترس روبرو می‌شوند، می‌توانند به پیشرفت خود به سمت جلو ادامه دهند.

افراد به راحتی می‌توانند تصمیم به تسلیم شدن بگیرند، زیرا موانع را دیده اند و فقط در عبور از آن‌ها می‌ترسند. شما باید قبل از اینکه واقعا احساس آمادگی برای انجام کار را داشته باشید، باید از آمادگی لازم جهت انجام کار‌هایی که مشکل ساز هستند، برخوردار باشید.

در غیر این صورت زمان اضافی که منتظر بودید می‌تواند تفاوت بین پیروزی و شکست باشد. این نکته‌ی مهم را بایستی به خاطر داشته باشید.

۸. نظم و هماهنگی کافی برای کار دشوار ندارند

شما برای کسب نتایج اهداف خود، به نظم و هماهنگی واقعی نیاز دارید. برخی از افراد نظم لازم و کافی جهت دستیابی به خواسته‌ی خود ندارند بنابراین برای آن‌ها بسیار آسان است که دیگر مایل نباشند برای رسیدن به خواسته‌ها و رویا‌های خود تلاش کنند. این مورد احتمالاً بزرگترین دلیل تسلیم شدن اکثر افراد است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجله خبری رسیدن به خواسته ها تسلیم شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سردار ناصر فرشید، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باند با زیرنظر گرفتن افراد سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدامات بعدی را انجام می‌دادند.   وی با بیان اینکه این سارقان با ترفندهایی چون پرسیدن آدرس مسجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد او را جلب می‌کردند، افزود: این سارقان پس از جلب اعتماد این بانوان مسن در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات آنها می‌کردند.   فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه اعضا این باند دو نفر مرد و یک زن بوده است افزود: اعضای این باند فرا استانی بوده و تاکنون به ۱۱ مورد سرقت اعتراف کرده اند.   فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدام ضربتی و دستگیری این باند سه نفره توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: به سادگی به افراد غریبه اعتماد نکنید.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: همین الان به رفح برو!
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود