Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه برق فرسوده با کابل خود نگهدار جایگزین شده است تا در زمان بحران شاهد کمترین میزان ناپایداری در شبکه توزیع برق استان باشیم.

سیدمحمد فتحی، با اشاره به تجربیات سال های گذشته در مواجهه با فصل بارندگی و سرما از آماده باش کارکنان و اکیپ های عملیاتی این شرکت باتوجه به هشدار هواشناسی درخصوص رویارویی با حوادث احتمالی و موج هوایی ناپایدار و کاهش محسوس دما در استان خبر داد و گفت: باتوجه به گستردگی شبکه فشار ضعیف و متوسط در استان از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای دو طرح بزرگ جهادی تاب آوری و جایگزینی شبکه های فرسوده به کابل خودنگهداری باشناسایی و رفع عیب نقاط قابل بهبود و حادثه خیز، به ترتیب بیش از ۲۸۰ مرحله تاب آوری و حدود ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه برق فرسوده با کابل خود نگهدار جایگزین شده است تا در زمان بحران شاهد کمترین میزان ناپایداری در شبکه توزیع برق استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۴۴ اکیپ اجرایی شرکت و۳۳ اکیپ مراکز عملیات و اتفاقات شهری و روستایی با تمام امکانات و تجهیزات، نفرات و خودروهای سبک و سنگین جهت واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه برق آماده خدمت رسانی به هم استانی های شریف می باشند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق کردستان، در ادامه مستندسازی کلیه فرآیندها را در این فرضیه ضروری دانست و بیان کرد: تدارکات و تمهیدات لازم جهت مقابله با بارش های یاد شده و آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات از جمله بیل مکانیکی، اسنوتراک و سای رماشین آلات و مولدهای اضطراری صورت گرفته تا چنانچه با بارش های احتمالی مواجهه باشیم به خوبی بتوانیم پایداری شبکه را حفظ کنیم.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق کردستان با اشاره به رخدادهایی که صنعت برق با آن دست وپنجه نرم می کند افزود: با وقوع حوادث طبیعی همچون گرمای شدید، سیل، طوفان، زلزله، برف های سنگین و اخیرا هم ویروس کرونا، نه تنها فعالیت ها در شرکت توزیع برق کردستان کاهش نمی یابد بلکه تلاش وکوشش مضاعف خواهد شد و باید با تفکر و عملکرد جهادی بر این وقایع غلبه کرد و بر عادی سازی شرایط کمک کنیم.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود به تامین تجهیزات و ابزار آلات جدید موردنیاز حوزه مدیریت بحران  شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور افزایش توان عملیاتی و پاسخگویی به بحران های احتمالی پیش رو، علاوه برآمادگی صددرصدی نیروهای اجرایی و عملیاتی، تعداد قابل توجهی تجهیزات همچون لجن کشی، اره برقی، چادرگروهی، چراغ اضطراری ۳متری، کپسول آتش نشانی، موتوربرق حفاردستی و برق و همچنین یک دستگاه خودرو مدیریت بحران تهیه و امسال به تجهیزات مجموعه ستاد بحران شرکت اضافه شده است.

وی با بیان اینکه لزوم همکاری و صبوری مردم در شرایط بحران مهم است در پایان خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه ای در شبکه توزیع برق استان شهروندان از نزدیک شدن و دست زدن به تاسیسات و تجهیزات برقی آسیب دیده خودداری کرده و موارد را از طریق تماس یا سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۲۱ (اتفاقات برق) اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت توزیع برق کردستان شبکه برق کابل خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد