Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عجمی روز شنبه در گفت و گویی از انتشار لیست ۲ درصد برتر دانشمندان جهان در سال ۲۰۲۱ بر اساس کار پژوهشی محققان دانشگاه استنفورد و گزارش انتشارات الزیویر خبر داد و افزود: برای انتخاب لیست دانشمندان برتر، اطلاعات بیش از هشت میلیون نفر از پژوهشگران سراسر جهان در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه زیر موضوعی یا تخصصی که حداقل پنج مقاله علمی به چاپ رسانده باشند، بررسی شده و انتخاب بر اساس شاخص هایی همچون تعداد استنادات، h-index، hm-index، میزان خوداستنادی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس، ارائه شده و اسامی ۱۰۰ هزار محقق و پژوهشگر در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده‌اند.

عجمی خاطرنشان کرد: بیوک حبیبی استاد تمام گروه آموزشی شیمی،  مهرداد مهکام استاد تمام گروه آموزشی شیمی،  محمدرضا بنایی استاد تمام گروه آموزشی مهندسی برق،  اکبر حیدرزاده دانشیار گروه آموزشی مهندسی مواد،  علی عجمی استاد تمام گروه آموزشی مهندسی برق،  مرتضی فرخی راد دانشیار گروه آموزشی مهندسی مواد، امیرحسین مصفا دانشیار گروه آموزشی مهندسی مکانیک، مهدیه صفرپور استادیار گروه آموزشی شیمی کاربردی،  سمیرا آقبلاغی استادیار گروه آموزشی مهندسی شیمی و امیر علی عباسی دانش آموخته مقطع دکتری رشته شیمی فیزیک و حسین آردی دانش آموخته مقطع دکتری رشته مهندسی برق در این فهرست قرار دارند.

وی ادامه داد: انتخاب ۲ درصد برتر دانشمندان جهان برای بازه زمانی طولانی مدت (career-long) و همچنین بازه زمانی یک ساله (single year impact) انجام می‌شود که در لیست منتشره بیوک حبیبی،  محمدرضا بنایی،  اکبر حیدرزاده و علی عجمی در هر ۲ لیست و مهرداد مهکام فقط در لیست بازه زمانی طولانی مدت و سایر اساتید در لیست یک ساله حضور دارند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی دانشمندان جهانی دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دانشمندان جهانی دانشگاه آذربایجان شرقی دانشمندان جهانی دانشگاه استاد تمام گروه آموزشی گروه آموزشی مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفت و گو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه  در جمع خبرنگاران افزود:  اساتید چشم‌ و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • تغییر لیست رئال: بازگشت بلینگام و حذف رودریگو
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است