Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:54:20 GMT

سه خانه خلاق و نوآوری تخصصی درتهران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۴۰۷۷

سه خانه خلاق و نوآوری تخصصی درتهران افتتاح شد

 سورنا ستاری امروز - شنبه -  پس از بازدید از استارتاپ های مستقر در این خانه ها با مدیران استارتاپ ها و شرکت ها گفت و گو کرد و برای رفع چالش ها و مشکلات این حوزه قول مساعد داد.

وی گفت: هم اکنون در کشور حدود هزار و ۴۰۰ شرکت خلاق فعال هستند، راه‌اندازی خانه های خلاق و نوآوری اقدامی برای گسترش فعالیت این شرکت‌ها و رونق تولید محصولات آنها است، همچنین در حال حاضر حدود ۷۰ خانه خلاق و نوآوری، در کشور راه اندازی شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطرنشان کرد: این مراکز، با هدف تقویت زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق و کمک به تسهیل و تسریع شکل گیری شرکت های خلاق افتتاح می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه خلاق و نوآوری هم آرا  یکی از خانه های خلاق و نوآوری راه اندازی شده که در حال حاضر ۶ تیم مستقر و ۱۰ تیم دورکار خلاق را در دل خود جای داده است.

مجموعه ای که ۲۳ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید محتوای رسانه ای در قالب صوتی و تصویری، ساخت فیلم های تبلیغاتی و برگزاری همایش ها، استودیوهای تخصصی تصویر و صدا و واحد سیار تصوبربرداری را دارد و به عنوان یکی از مجهزترین مجموعه های بخش خصوصی شناخته می شود.

پخش زنده تلویزیونی، برنامه سازی مستند، پخش زنده اینترنتی، برنامه سازی استودیویی، کلیپ های تبلیغاتی و موضوعی از جمله حوزه های فعالیت این مرکز تخصصی است.  

خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم یکی دیگر از خانه هایی است که امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد، دارای پلتفرمی در حوزه فناوری و نوآوری های آموزشی است که از ظرفیت استقرار ۱۰ شرکت خلاق برخوردار است.

خانه خلاق و نوآوری کودک، نوجوان و خانواده "دانادل" است که امروز افتتاح شد، حوزه فعالیت این خانه خلاق و نوآوری؛ کودک، نوجوان و خانواده است که از ۶ تیم خلاق میزبانی می‌کند.

برچسب‌ها سورنا ستاری صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث مرکز ملی نوآوری مغز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران درحال اجرا است.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکردهای شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تأسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6098081

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان