Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:37:47 GMT

پلدختر قرمز شد/ روند ایستا پیدا کرده‌ایم

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۵۳۴۱

پلدختر قرمز شد/ روند ایستا پیدا کرده‌ایم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان در ستاد مقابله با بیماری کرونا از ورود شهرستان پلدختر به وضعیت قرمز کرونا خبر داد.

دکتر فرهاد زیویار در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس گزارشات واصله به ستاد ملی مقابله با کرونا سویه جدید بیماری با نام دلتا پلاس در چند کشور همسایه مشاهده شده که با توجه به آغاز فصل سرما می‌طلبد به منظور پیشگیری از شیوع بیماری مراقبت‌ها بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در لرستان به لحاظ آمار مبتلایان، مرگ بر اثر کرونا و حتی واکسیناسیون یک روند ایستا پیدا کرده‌ایم که لازم است استقبال از واکسیناسیون با توجه به ایجاد ایمنی ۸۵ درصدی نسبت به بیماری، بیشتر شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در زمینه تعداد مبتلایان و مرگ به سمت کاهشی شدن پیش رویم.

زیویار تصریح کرد: آمارها در لرستان طی هفته‌های گذشته یک روند کاهشی را دنبال می کرد که طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی این روند اگرچه نسبت به گذشته مطلوب است اما دچار ایستایی شده که ممکن است به منزله یک هشدار باشد و باید به آن توجه ویژه شود.

استاندار لرستان به رنگ بندی شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده، تعدادی از استان های همسایه وارد وضعیت قرمز کرونا شده اند که این موضوع می‌تواند برای لرستان نیز مهم باشد.

زیویار خاطرنشان کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرستان پلدختر از امروز وارد وضعیت قرمز کرونا شده که می‌طلبد مراقبت‌های بهداشتی به صورت ویژه در استان رعایت شود.

وی با بیان برخی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: عواملی مانند پایش، ارزیابی، مراقبت و گزارش دهی از وضعیت بیماری به عنوان مصوبات مهم جلسه امروز مورد تاکید ستاد قرار گرفت و به استان‌ها ابلاغ شد.

استاندار افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف و حمایت‌هایی که از طرف دولت انجام می‌شود، از دیگر مصوباتی بود که در ستاد ملی مطرح و مقرر شد با ایجاد شرایط مناسب، فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان و دانشجویان به صورت حضوری آغاز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان پلدختر دولت دانشگاه علوم پزشکی کرونا لرستان كرونا کرونا در ایران همه باهم علیه کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان