Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عجمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از انتشار لیست ۲ درصد برتر دانشمندان جهان در سال ۲۰۲۱ بر اساس کار پژوهشی محققان دانشگاه استنفورد و گزارش انتشارات الزیویر خبر داد و  گفت: برای انتخاب لیست دانشمندان برتر، اطلاعات بیش از هشت میلیون نفر از پژوهشگران سراسر جهان در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه زیر موضوعی یا تخصصی که حداقل پنج مقاله علمی به چاپ رسانده باشند، بررسی شده و انتخاب بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد استنادات، h-index، hm-index، میزان خوداستنادی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس ارائه شده و اسامی ۱۰۰ هزار محقق و پژوهشگر در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شدند.

عجمی خاطرنشان کرد: بیوک حبیبی استاد تمام گروه آموزشی شیمی، مهرداد مهکام استاد تمام گروه آموزشی شیمی، محمدرضا بنایی استاد تمام گروه آموزشی مهندسی برق، اکبر حیدرزاده دانشیار گروه آموزشی مهندسی مواد، علی عجمی استاد تمام گروه آموزشی مهندسی برق، مرتضی فرخی راد دانشیار گروه آموزشی مهندسی مواد، امیرحسین مصفا دانشیار گروه آموزشی مهندسی مکانیک، مهدیه صفرپور استادیار گروه آموزشی شیمی کاربردی، سمیرا آقبلاغی استادیار گروه آموزشی مهندسی شیمی و امیر علی عباسی دانش آموخته مقطع دکتری رشته شیمی فیزیک و حسین آردی دانش آموخته مقطع دکتری رشته مهندسی برق در این فهرست قرار دارند.

وی ادامه داد: انتخاب ۲ درصد برتر دانشمندان جهان برای بازه زمانی طولانی مدت (career-long) و همچنین بازه زمانی یک ساله (single year impact) انجام می‌شود که در لیست منتشره بیوک حبیبی، محمدرضا بنایی، اکبر حیدرزاده و علی عجمی در هر ۲ لیست و مهرداد مهکام فقط در لیست بازه زمانی طولانی مدت و سایر اساتید در لیست یک ساله حضور دارند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشمند برتر دانشگاه شهید مدنی استاد تمام گروه آموزشی گروه آموزشی مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

سجاد چهرگانی معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با سراسر کشور نخستین مرحله آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در روز‌های پنجشنبه ۶ و جمعه هفتم اردیبهشت ماه با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان آذربایجان غربی، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این آزمون سراسری ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان از خانم‌ها هستند، افزود: در اولین مرحله از کنکور سراسری در آذربایجان غربی، ۲۵ هزارو ۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی، ۱۹ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته علوم ریاضی و در رشته‌های هنر و زبان نیز در مجموع ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب به رقابت می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد