Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری الجزیره تظاهرکنندگان خواستار خروج «عبدالفتاح البرهان»، بازگرداندن حکومت غیرنظامی، آزادی «عبدالله حمدوک»، نخست وزیر، وزیران و سیاستمداران بازداشت شده و بازگرداندن سند قانون اساسی با تمام مفاد آن شدند.

تظاهر کنندگان همچنین از نهادهای حقوقی، حرفه‌ای و حزبی خواستند که به طور کامل به سند قانون اساسی پایبند باشند، همه بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کنند و فورا وضعیت فوق‌العاده را لغو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدامات ۴ روز پس از اعلام وضعیت اضطراری البرهان، انحلال شورای حاکمیت و وزیران و برکناری تعدادی از دیپلمات ها و مقامات صورت می گیرد.

از صبح روز دوشنبه، بسیاری از شهرهای سودان به دلیل تعطیلی کامل مدارس، دانشگاه ها، مؤسسات دولتی، شرکت ها، بازارها و مغازه ها در وضعیت فلج کننده  به سر می برند.

طی سه روز گذشته، با تلاش نیروهای امنیتی برای هجوم به محله های مسکونی در مناطق «أم درمان، خارطوم و خارطوم شمالی» تشکل هایی از جوانان با ایجاد موانع در جاده‌های اصلی و فرعی، اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها کردند که عده ای از آنها نیز دستگیر شدند.

از زمان کودتای روز دوشنبه در سودان به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمانده نیروهای مسلح، تظاهرات میلیونی در مخالفت با این کودتا ادامه دارد و چندین نفر نیز تاکنون در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده اند.

از سوی دیگر البرهان، شورای حاکمیتی و کابینه را منحل و در سراسر کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

برچسب‌ها سودان قانون اساسی اعتراض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان قانون اساسی اعتراض سودان قانون اساسی اعتراض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد